Δύσκολα διαχειρίσιμη αποδεικνύεται η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις κατασχεμένες λέμβους των προσφύγων καθώς ο αριθμός τους ξεπερνάει πλέον τις αποθηκευτικές δυνατότητες των 5 μεσεγγυούχων που δραστηριοποιούνται στο νησί.
Ο συνεχής αριθμός αφίξεων αλλά και το γεγονός ότι η Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού που είναι υπεύθυνη για τη δημοπρασία των κατασχεμένων λέμβων και μηχανών, δραστηριοποιείται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στην αποθήκευσή τους καθώς οι χώροι που διαθέτουν οι μεσεγγυούχοι της Χίου, όπως αποκαλούνται, γεμίζουν ασφυκτικά.
Στο ήδη οξυμένο πρόβλημα έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι κατά τη χειμερινή περίοδο οι Τούρκοι διακινητές χρησιμοποιούν πλέον ξύλινα πλοιάρια με αποτέλεσμα η ανέλκυση και η μεταφορά τους στις αποθήκες των ιδιωτών να στοιχίζει περί τα 150 ευρώ ανά σκαρί.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με το Λιμεναρχείο Χίου από τις αρχές του 2015 μέχρι και σήμερα, οπότε υπήρξε εκτόξευση στον αριθμό των αφίξεων των προσφύγων, το Λιμενικό συγκέντρωσε πάνω από 250 λέμβους διαφόρων ειδών και πάνω από 1.000 εξωλέμβιες μηχανές οι οποίες αναμένουν τη δημοπράτησή τους.
Τι προβλέπει η διαδικασία
Όπως προβλέπει η νομοθεσία τα κατασχεμένα σκάφη και οι μηχανές από τις λέμβους των μεταναστών αποθηκεύονται προσωρινά στις εγκαταστάσεις των μεσεγγυούχων οι οποίοι αργότερα λαμβάνουν για τις υπηρεσίες φύλαξης ποσοστό επί της συνολικής τιμής πώλησης. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι η Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (πρώην ΟΔΔΥ) πραγματοποιεί δημοπρασίες με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η τελευταία δημοπρασία που αφορά στο νησί μας και έχει αναρτηθεί στη διεύθυνση http://www.oddy.gr, πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο.
«Έχουμε κάνει χαρτιά για να επισπευτεί η διαδικασία από τον Μάρτιο του 2015 και μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση. Σε λίγο θα φύγουμε εμείς από τις μάντρες γιατί δεν θα χωράμε», ανέφεραν οι ίδιοι στον «π», τονίζοντας ότι αν συνεχιστούν οι δημοπρασίες με τον ίδιο ρυθμό τότε το πρόβλημα θα λάβει τεράστιες διαστάσεις.
Μέχρι πάντως να κινητοποιηθεί η συγκεκριμένη Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών η Χίος θα έχει μετατραπεί σε «νεκροταφείο» αδιάθετων λέμβων και μηχανών που στο τέλος θα είναι αμφίβολο αν από τη φθορά θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν ξανά.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.