Η έκφραση της άλλης άποψης για την Ι. Σκήτη Αγ. Πατέρων της Χίου επιχειρείται μέσα από το δημοσίευμα αυτό καθώς στους εννέα μήνες που μεσολάβησαν από την προς Κύριον εκδημία του Σεβαστού Δικαίου της Ιεράς Σκήτης Αγ. Πατέρων Χίου Γέροντος Αμβροσίου Ψωμιά έχουν γραφτεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο μονόπλευρα άρθρα και σχόλια αλλά και εμείς υποχρεούμεθα καθηκόντως καθημερινώς να δίνουμε λόγο «παντί των αιτούντι» για τα συμβαίνοντα στην Ι. Σκήτη. Εξ αρχής σπεύδομε να διατρανώσουμε όπως είναι και «γνωστό τοις πάσι» ότι εμείς οι υπογράφοντες, μαζί με άλλους, σε όλη την περίοδο παραμονής του μακαριστού Γέροντος στην Ι. Σκήτη υπήρξαμε φίλοι και συμπαραστάτες στο ταπεινό και άοκνο έργο του (αδιάφορης ούσης για μας της συκοφαντίας σε δημοσιεύματα -τα οποία υποτίθεται ότι υπερασπίζουν τα συμφέροντα της Σκήτης-ότι είμαστε οι «εφιάλτες» ή «ευφάνταστοι και ανερμάτιστοι μάρτυρες ενεργώντας για τα συμφέροντα του «Μάρκου»»). Εμείς σεβόμαστε την μνήμη του Γέροντος και την ανιδιοτελή-καρδιακή προσφορά του στην Χίο για την οποία θα είμεθα πάντοτε ευγνώμονες στον Θεό τον οποίο και παρακαλούμε να του απονείμει τον δίκαιο μισθό για τους πνευματικούς αγώνες και κόπους του.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Μάρκος πληροφορήθηκε για την κατάσταση της Ι. Σκήτης, λίγες ώρες μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Δικαίου από τον βουλευτή Χίου κ. Ανδρέα Μιχαηλίδη και άλλους φίλους της Σκήτης, και επειδή διαπιστώθηκε ότι η Σκήτη έμεινε ακέφαλη, αφού ενημερώθηκε από τον ειδικό Νομικό Σύμβουλο της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Θεόδωρο Παπαγεωργίου με γνωμοδοτικό Σημείωμα περί των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων σε ακίνητα Ιερών Μονών προέβη σε δύο ενέργειες: πρώτον μεν όρισε Εποπτεύουσα Επιτροπή προκειμένου να μεριμνά για όλα τα θέματα που την αφορούν τηρώντας κατά πάντα την Τάξιν, το τυπικόν και το Ημερολόγιο(παλαιό)αυτής, η οποία(Επιτροπή) απαρτίζεται από τους Πανος. π. Παντελεήμονα Βώλο, κ. Ανδρέα Μιχαηλίδη Βουλευτή Ν. Χίου( στα χέρια του οποίου ευρέθησαν κατά τη στιγμή του θανάτου του Γέροντος τα κλειδιά της Βιβλιοθήκης ως Ιατρού-Ερευνητού ο οποίος «εργαζόταν εθελοντικά» στην καταλογογράφηση και ψηφιοποίηση των Βιβλίων-Κωδίκων καθόσον έχαιρε της εμπιστοσύνης του Γέροντα Αμβροσίου), κ. Ζωρζή Σκέλλα ( τον τελευταίο που μίλησε τηλεφωνικώς με τον Γέροντα, στον οποίο παρεδόθηκαν τα κλειδιά από τους Εφημερεύοντες Ιατρούς του Νοσοκομείου Χίου οι οποίοι παρέλαβαν την σωρό του), κ. Κωνσταντίνο Μ. Παραδείση, κ. Ηρακλή Μαλανδρίνο, κ. Κωνσταντίνο Κουτσοδόντη. Δεύτερον δε ζήτησε από το Ειρηνοδικείο Χίου την σφράγιση των χώρων όπου φυλάσσονται κειμήλια της Ι. Σκήτης .
Γνωρίζουμε και ευθαρσώς γνωστοποιούμε ότι Ι. Μητρόπολις Χίου. Ψαρών και Οινουσσών αιτήθηκε την σφράγιση με σκοπό να προστατευθούν τα Ιερά Κειμήλια που φυλάσσονται εντός των σφραγισμένων χώρων λόγω της ερημώσεως της Σκήτης με την εκδημία του Δικαίου Αμβροσίου καθόσον ο έτερος Μοναχός Πρόδρομος μεταφέρθηκε σε κωματώδη κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Χίου «Σκυλίτσειο» ο οποίος εν συνεχεία νοσηλεύθηκε εκτός Χίου σε ψυχιατρική Κλινική καθώς δεν είχε και δεν έχει μέχρι σήμερα σώας τας φρένας, και διότι ο μόνος ευρισκόμενος ονόματι Λεόντιος στην Ιερά Σκήτη στις 15 Μαΐου 2015 όταν έγινε η σφράγιση δεν ήτο και μέχρι σήμερα δεν είναι Μοναχός της Σκήτης, δεν είναι εγγεγραμμένος στο Μοναχολόγιο δεν έχει διοικητικές και διαχειριστικές αρμοδιότητες ούτε κατά τον χρόνο της σφράγισης ούτε τώρα, ήταν απλώς φιλοξενούμενος και μάλιστα ανεπιθύμητος καθότι μη συνεργάσιμος με τον Γέροντα». Αφορμή για την σφράγιση των τμημάτων της Σκήτης δόθηκε από την παρουσία εντός αυτής δύο «κληρικών» του Σωματείου των αυτοαποκαλούμενων Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών (ΓΟΧ) οι οποίοι αυθαιρέτως και χωρίς να απευθυνθούν στην Ι. Μητρόπολη Χίου πριν καν την τέλεση της εξοδίου ακολουθίας και της ταφής του μακαριστού Γέροντα της Αμβροσίου( την οποία ο Μητροπολίτης μας κ. Μάρκος όρισε από σεβασμό στη μνήμη του να γίνει εντός της Σκήτης κατά την επιθυμία του) κάλεσαν κλειδαρά και άρχισαν να ξεκλειδώνουν χώρους της Σκήτης αρχίζοντας από την Βιβλιοθήκη. Κατά την διαδικασία μάλιστα της σφραγίσεως παρευρίσκετο και ο «Επίσκοπος» ΓΟΧ Χρυσόστομος ο οποίος με φωνασκίες αποκαλούσε τον Μητροπολίτη Χίου και τους υπευθύνους της Επιτροπής « προδότες, μασόνους οικουμενιστές».
Οι ενέργειες εκ μέρους της Ι. Μητροπόλεως έγιναν με απόλυτα διακριτικό τρόπο προκειμένου να μη σκανδαλισθούν οι πιστοί. Για τον λόγο αυτό δεν σφραγίσθηκε όλο το κτιριακό συγκρότημα. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να τονίσουμε ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας και ο μακαριστός Γέρων Αμβρόσιος έτρεφαν διαχρονικά αμοιβαία εκτίμηση και σεβασμό, ευρίσκοντο σε επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων και προβληματισμών, μάλιστα χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γέρων Αμβρόσιος ότι είχε στην κατοχή του Ιερατική Στολή του παππού του Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκου (Ιερέως και αυτού μακαριστού π. Μάρκου Αγαπητού Βασιλάκη) ως ευλογία την οποία και χρησιμοποιούσε».
Κατά τις επόμενες μέρες μετά την κηδεία του μακαριστού Γέροντος ο εν λόγω «Επίσκοπος» όρισε ως υπεύθυνο της Σκήτης τον «Μοναχό» Αθανάσιο Αγιακάτσικα άγνωστο μέχρι την ημέρα της εκδημίας του Γέροντος στην Σκήτη αλλά και στην Χίο, ο οποίος μέχρι σήμερα βρίσκεται στον χώρο με την ανοχή της Ι. Μητροπόλεως Χίου Ψαρών και Οινουσσών π ρ ο σ ω ρ ι ν ά έως ότου ρυθμιστεί η κατάσταση, η οποία (Ιερά Μητρόπολη μας)είμεθα σίγουροι ότι αναμένει την κίνηση καλής θελήσεως του για την εύρρυθμη λειτουργία της Ι. Σκήτης όπως γινόταν μέχρι τούδε έως και του Γέροντος Αμβροσίου καίτοι είναι σαφές ότι δεν χαίρει της αποδοχής της (καθώς δεν έχει επικοινωνία μαζί της) και είναι αυτονόητο ότι παραμένει στους χώρους της Σκήτης με την προϋπόθεση ότι επιμελείται την διατήρηση των σφραγισθέντων χώρων και των αντικείμενων, αλλά και γενικότερα των χώρων όπου διαμένει προσωρινά (για τους οποίους είναι υπεύθυνος σύμφωνα με την απόφαση σφράγισης και την έκθεση σφράγισης). Δυστυχώς τέτοια συμπεριφορά δεν έχει επιδείξει μέχρι σήμερα ο ψευδοηγούμενος Αθανάσιος, αντιθέτως μάλιστα δήλωσε ερωτηθείς από την κα. Ειρηνοδίκη ότι δεν προτίθεται να έχει καμιά επικοινωνία με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Χίου Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκο (τον μόνο κανονικό και αναγνωρισμένο από το Ελληνικό Κράτος Μητροπολίτη. ο οποίος σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ 6 του Ν.590/1977 ασκεί επί των Ιερών Μονών της επαρχίας του την κατά τους Ιερούς Κανόνες πνευματική εποπτεία για την κανονική μνημόνευση του ονόματος του, την χειροθεσία Ηγουμένου, την έγκριση της κουράς των μοναχών, την ανάκριση των κανονικών παραπτωμάτων ,την μέριμνα για την κατά τους Ιερούς Κανόνες λειτουργία της Μονής, και τον έλεγχο της νομιμότητας της οικονομικής διαχείρισης της Μονής) και αυτή του η συμπεριφορά είναι παντελώς αντίθετη με την μέχρι σήμερα τάξη και συνήθεια στην Ιερά Σκήτη αφού όπως προκύπτει από σωρεία εγγράφων συνταχθέντων κατά την Αρχιερατεία πολλαπλών Μητροπολιτών και σε διάφορες χρονολογίες η εποπτεία της Ιεράς Μητροπόλεως επί της Σκήτης ήταν διαρκής μέχρι και τον θάνατο του Γέροντα Αμβροσίου, τα έγγραφα δε αναγιγνωσκόμενα, αναφέρονται σε ποικίλες αντιπροσωπευτικές πράξεις που αποδεικνύουν την ασκηθείσα Εποπτεία της Ι. Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών επί της Ιεράς Σκήτης των Αγίων Πατέρων μέχρι και πρόσφατα με τα έγγραφα που υπογράφει ο Γέρων Αμβρόσιος.
Μέχρι σήμερα ο «μοναχός» Αθανάσιος κινείται λανθασμένα με ενέργειες που δεν μπορούν να ελκύσουν εμάς τους λάτρεις της Ι. Σκήτης προς αυτήν. Μνημονεύομε κάποιες εκ των ενεργειών του ως απάντηση σε όσους εκ των συμπολιτών μας αναρωτώνται για την απουσία μας από την Ι. Σκήτη :
1. Είναι γνωστό (υπάρχει και σχετικό δημοσίευμα της Εφημερίδος Πολίτης της 29/05/2015 με τίτλο «γιατί είναι κλειστό το μοναστήρι») ότι για ένα ολόκληρο δεκαήμερο, μετά την ταφή του Γέροντα, ο Αθανάσιος έκλεισε την είσοδο της Σκήτης και δεν επέτρεπε στους προσκυνητές να εισέλθουν. 2.Δύο εβδομάδες αργότερα ο ίδιος καταληψίας Αθανάσιος συνέταξε πρακτικό εκλογής Ηγουμένου το οποίο μάλιστα φέρει δύο υπογραφές οι οποίες αναφέρονται η μία στον Μοναχό Πρόδρομο (ο οποίος όμως τις μέρες εκείνες νοσηλευόταν εκτός Χίου σε Ψυχιατρικό Κατάστημα) και η άλλη στον μοναχό Αβέρκιο ο οποίος έχει απολυθεί πριν από αρκετά χρόνια και ιδιωτεύει στην Αθήνα, μάλιστα δε έχει διαγραφεί από το Μοναχολόγιο της Σκήτης.(Το πρακτικό αυτό κατατέθηκε από την πλευρά του Σωματείου των ΓΟΧ στο Δικαστήριο, μαζί με άλλα έγγραφα, με τα οποία υποτίθεται ότι δικαιολογούν την νόμιμη παρουσία τους στην Σκήτη). 3. Στις 11/08/2015 ο καταληψίας και ψευδοηγούμενος πλέον Αθανάσιος κατέθεσε στο Ειρηνοδικείο Χίου αίτηση για αποσφράγιση των χώρων της Σκήτης. Η συνεδρίαση του Ειρηνοδικείου Χίου έγινε στις 23/10/2015 κατά την οποία ως μάρτυρας του Σωματείου ΓΟΧ παρουσιάσθηκε ο «Ιερεύς» των ΓΟΧ Μιχαήλ Κωνσταντινίδης ο οποίος υπεραμύνθηκε για την νόμιμη παρουσία του Αθανασίου στην Σκήτη και δεν δίστασε μάλιστα να καταθέσει και ψευδείς πληροφορίες όπως
α) το ότι υπάρχουν κελιά φιλοξενίας κλειδωμένα,
β) η Σκήτη είναι Μονή που συστήθηκε το 1924,
γ) ότι ο «Αθανάσιος» ήταν παρών στην σφράγιση. Προς το τέλος της συνεδρίασης ερωτήθηκε ο αιτών καταληψίας Αθανάσιος για την παρουσία του στην Σκήτη και κατέθεσε ψευδώς ότι ενεγράφη νομίμως στο Μοναχολόγιο της Σκήτης από τους μοναχούς Πρόδομο και Αβέρκιο (οι οποίοι όμως όπως προαναφέραμε ήταν απόντες εκείνη την χρονική στιγμή αλλά και αναρμόδιοι για να τον καταστήσουν ηγούμενο). Δεν έφθαναν αυτές οι ανακρίβειες αλλά έσπευσαν σε συμπληρωματική προσθήκη τους απευθυνόμενη στο Ειρηνοδικείο Χίου να καταθέσουν ότι στην Σκήτη εγκαταβίωνε δόκιμος μοναχός ονόματι Λεόντιος ο οποίος μάλιστα συνόδευσε τον Γέροντα στο Νοσοκομείο και παρέλαβε από αυτόν τα κλειδιά της Σκήτης! Προκειμένου μάλιστα να τονίσει στο Δικαστήριο ότι επείγει η αποσφράγιση του κελιού του Γέροντα ισχυρίσθηκε ότι υπάρχει δυσοσμία εντός αυτού πιθανόν εξ αιτίας τροφίμων. Στις 24/12/2015 δημοσιεύθηκε η απόφαση του Ειρηνοδικείου Χίου σύμφωνα με την οποία η αίτηση του «ψευδοηγουμένου Αθανασίου» απερρίφθη ως αόριστη και απλώς διετάχθη η προσωρινή αποσφράγιση και επανασφράγιση του κελιού του μακαριστού Γέροντος παρουσία Συμβολαιογράφου προκειμένου να αφαιρεθούν τυχόν ευρισκόμενα τρόφιμα που προκαλούν έντονη δυσοσμία. Την Πέμπτη 11/2/2016 και ώρα 12.30 έγινε η ενέργεια αυτή για να διαπιστωθεί ότι δεν υπήρχε ούτε εστία κακοσμίας ούτε δυσοσμία απλά βρέθηκαν λίγα παξιμάδια και ένα αποξηραμένο μήλο…
δ) Ο μακαριστός Γέρων Αμβρόσιος με επίγνωση και ευθύνη μεριμνούσε όχι μόνο τα περί της Σκήτης των Αγ. Πατέρων αλλά και άλλων Ιερών Μονών (Ι. Μονή Ταξιαρχών Νενήτων - Αγ. Ματρώνης Χαλανδρων- Ι. Μονής Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης) και απολάμβανε της εμπιστοσύνης του Χιακού λαού και της Ιεράς μας Μητροπόλεως, Δυστυχώς διαπιστώνουμε από τις πληροφορίες που φθάνουν σε καθένα από εμάς και πρέπει να καταστήσουμε γνωστό ότι μετά την κοίμηση του τα Ιερά αυτά καθιδρύματα τη στιγμή αυτή λυμαίνονται από «κληρικούς» του Σωματείου των ΓΟΧ οι οποίοι δεν λογοδοτούν και δεν αναγνωρίζονται από καμμία Εκκλησιαστική Αρχή κει ειδικότερα από την Ι. Μητρόπολη Χίου και την Εκκλησία της Ελλάδος.
Φυσικά αυτά εμάς δεν μας ξενίζουν καθώς τον χαρακτήρα και τον τρόπο δράσης αυτών των κληρικών τον περιγράφει με ακρίβεια και ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Χριστόδουλος Παρασκευαίδης στο βιβλίο του με τίτλο «Το Παλαιοημερολογιτικό κατά την σύγχρονο έκφανση αυτού» στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρονται τα κάτωθι με τα οποία ολοκληρώνουμε την κατάθεση της άποψης μας για την διαμορφωθείσα κατάσταση : «Η Εκκλησία της Ελλάδος θεωρεί τους εν Ελλάδι παλαιοημερολογίτας ως παρασυναγώγους αρνουμένη να χαρακτηρίσει τούτους ως αιρετικούς ή σχισματικούς διακηρύττουσα ότι αυτοί αποτελούσι απλώς απείθαρχα μέλη της». « η έναντι των παλαιοημερολογιτών στάσις της Ελληνικής Πολιτείας χαρακτηρίζεται σήμερα από μετριοπάθεια και ανοχή καίτοι δεν αποκρύπτονται οι ανησυχίαι της δια τας επί της εθνικής κυρίως ενότητος δυσμενείς επιπτώσεις του παλαιοημερολογητικού κινήματος…», «Βεβαίως η Πολιτεία αποδέχεται την εν τη επιστήμη και τη νομολογία κρατούσα άποψιν ότι οι παλαιοημερολογίται αποτελούν «παρασυναγωγήν» εντός των κόλπων της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά συνέπειαν δε αρνείται να ενδώσει εις το μετά φορτικότητος προβαλλόμενο αίτημα τους όπως τύχωσι αναγνωρίσεως εκ μέρους της…Διό και εφαρμόζει μεν την τακτικήν της ανοχής και της αποφυγής των διώξεων ου μην δ΄ αλλά και δραστηριοποιείται εναντίον των οσάκις αναγγελθεί αρμοδίως αυτή παράβασις τις των νόμων εκ μέρους αυτών». «για τις Μονές των Παλαιοημερολογιτών πλειστάκις έχουν γραφεί στο Τύπο πικρόχολα και καυστικά σχόλια εξ αφορμής της πολλάκις ασκουμένης εν αυταίς απροκαλύπτου εκμεταλεύσεως της ευσεβείας του λαού και άλλων εκτρόπων ηθικής ή οικονομικής φύσεως λαμβανόντων εκεί χώραν εν ελλείψει παντός ελέγχου ή φραγμού είτε πολιτειακού είτε εκκλησιαστικού.
Διότι οι παλαιοημερολογίται ισχυριζόμενοι ότι έπαυσαν να ανήκωσι εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος έχουσι απαλλαγή της υποχρεώσεως να δέχονται τας δικαιοδοτικάς της αρμοδιότητας ελέγχου και εποπτείας διαφεύγουσι δε και των πολιτειακών ρυθμίσεων επί εκκλησιαστικών θεμάτων δια τον αυτό λόγο και επί πλέον διότι αι μοναί αυτών στερούνται νομικής προσωπικότητος εξελιχθέντες εις αληθές κράτος εν κράτει ένθα βασιλεύουσι η ασυδοσία ,η αυθαιρεσία και η έλλειψις στοιχειωδών εισέτι εγγυήσεων χρηστής διοικήσεως και διαχειρίσεως».
Αποβλέποντες στην Δόξα του Μόνου αληθινού Τριαδικού Θεού, του οποίου όλοι είμεθα Εικόνες διαπλέοντες το πέλαγος της παρούσης ζωής, ευχόμεθα να πρυτανεύσει η σύνεση και ο σεβασμός έναντι του Θεού ,των ανθρώπων και των Αγίων Προσκυνημάτων ώστε εν υπακοή στην Εκκλησία ,την οποία έκτισε με το τίμιο αίμα Του, να περάσουμε τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής μας.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.