Πέντε ολόκληρα χρόνια μετά το αποτυχημένο εγχείρημα της πρώην περιφερειακής αρχής Γιακαλή να καταστήσει ασφαλή τη διέλευση των οχημάτων στο τμήμα της Εθνικής Οδού Χίου – Καρδαμύλων από το Μερσινίδι μέχρι τον Μυλιγκά, μία κατολίσθηση και μία παρ’ ολίγον τραγωδία έρχεται να επαναφέρει την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων πριν θρηνήσουμε θύματα.
«Για κάποια λεπτά έπεφταν βράχια…»
Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής 1ης Σεπτεμβρίου, όταν μία μοτοσικλέτα και δύο οχήματα κατά τη διέλευσή τους από την Εθνική Χίου – Καρδαμύλων, λίγο μετά την παραλία των Γλάρων, έπεσαν πάνω σε κατολίσθηση βράχων με αποτέλεσμα να υποστούν σημαντικές φθορές αλλά και να τραυματιστεί ο οδηγός της μοτοσικλέτας.
«Εκεί που προχωρούσαμε ξαφνικά άρχισαν και έπεφταν πέτρες. Μπροστά από εμένα υπήρχε μία μηχανή και πίσω μου ένα αυτοκίνητο», ανέφερε ο Λεωνίδας Χαβιάρας, οδηγός του οχήματος και συνέχισε: «Δεν είχα αντιληφθεί τι συνέβη. Είδα τη μηχανή να κάνει ελιγμούς στον δρόμο και ξαφνικά πέτρες να πέφτουν από παντού. Μία από αυτές βρήκε τον οδηγό της μοτοσικλέτας στο κεφάλι και άλλη μία στον δεξί του ώμο. Ευτυχώς ο άνθρωπος φορούσε κράνος, αλλά για να φανταστείτε το μέγεθος της ζημιάς, το κράνος ράγισε. Κάπου εκεί ακινητοποίησα το αμάξι και παρέμεινα ψύχραιμος. Σε μήκος 10 μέτρων έπεφταν συνεχώς πέτρες για αρκετά λεπτά. Ξαφνικά ο θόρυβος δυναμώνει και πέτρες διαφόρων διαστάσεων ξεκινούν να πέφτουν πάνω στο αυτοκίνητο. Έσπασε το παρμπρίζ και 2 τζάμια καθώς και ο ουρανός του αυτοκινήτου».
«Μέχρι πότε θα σκοτώνεται κόσμος;»
Με καταγωγή από τη Λαγκάδα ο Λεωνίδας Χαβιάρας αναγκάζεται να περνά από το σημείο μέχρι και 4 φορές την ημέρα. Όπως λέει, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει ένα τέτοιο σοβαρό περιστατικό. «Υπήρξα μάρτυρας σε θανατηφόρο τροχαίο στο ίδιο σημείο, όπου νεαρός αναβάτης προσπάθησε να αποφύγει πέτρα, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και προσέκρουσε σε Ι.Χ. που ερχόταν από το αντίθετο ρεύμα. Έχουν γίνει κι άλλα τέτοια τροχαία ατυχήματα. Η αποζημίωση θεωρώ ότι είναι το λιγότερο. Αν πάει κάποιος να δει τα βράχια είναι έτοιμα να πέσουν. Εδώ και χρόνια ζητάμε να μπει τουλάχιστον ένα προστατευτικό συρμάτινο δίχτυ που να κρατά τα βράχια», ανέφερε ο κ. Χαβιάρας.
Η εργολαβία των 15 εκ. ευρώ που δεν έγινε ποτέ
Το ζήτημα της ασφαλούς διέλευσης των οχημάτων από το Μερσινίδι μέχρι και τον Μυλιγκά, αποτέλεσε αντικείμενο εργολαβίας με προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο.
Το έργο προέβλεπε τη διάνοιξη του οδοστρώματος , ακόμα και προς την πλευρά της θάλασσας σε ορισμένα σημεία, καθώς και την τοποθέτηση προστατευτικών συρμάτων που θα συγκρατούσαν τους ογκόλιθους ώστε να μην καταλήγουν στο δρόμο. Όμως μία λάθος μελέτη από την πλευρά της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας ως προς την εδαφολογική ανάλυση αλλά και η μετέπειτα οικονομική αδυναμία της εταιρείας «ΑΚΑΜΑΣ Α.Ε.» να συνεχίσει τις παρεμβάσεις άφησαν το έργο ημιτελές, με αποτέλεσμα η διέλευση όχι μόνο να μην καταστεί ασφαλής αλλά και οι κατολισθήσεις να γίνουν πιο συχνές.
Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν τότε για εκχώρηση της εργολαβίας της «ΑΚΑΜΑΣ Α.Ε.» σε χιώτικα συνεργεία, τόσο η Περιφερειακή Αρχή όσο και η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή αποφάσισαν να μη συνεχίσουν το έργο, κρατώντας από τη συγκεκριμένη εργολαβία μόνο το τμήμα της διάνοιξης του δρόμου του Θόλους καθώς και την κατασκευή της νέας γέφυρας στο Παντουκειός.
Έτσι το πρώτο μεγάλο έργο στον οδικό άξονα Χίου – Καρδαμύλων τερματίστηκε άδοξα κι έκτοτε παραμένει στα αζήτητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.