Δύσκολος προμηνύεται ο χειμώνας για την ακτοπλοΐα με επιπτώσεις που αναμένεται να επηρεάσουν και σε τοπικό επίπεδο.
Στο επίκεντρο των εξελίξεων βρίσκεται η HellenicSeaWaysκαι η πιθανότητα να πωληθεί ή να συγχωνευθεί με κάποια άλλη εταιρία, παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές ή αγοραπωλησίες στον ακτοπλοϊκό κλάδο πολλές φορές προσκρούουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πρωτεύοντα ρόλο στα σενάρια έχει η Τράπεζα Πειραιώς ως πιστωτής και μέτοχος των περισσοτέρων εταιρειών.
Έτσι, ακούγεται ότι εξετάζεται η εξαγορά του 40,5% της Hellenic Seaways (αυτό το ποσοστό κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς) στην Attica (BlueStar, Superfast) της MIG, στην οποία – ως γνωστόν – είναι βασικός μέτοχος.
Ωστόσο, το σενάριο αυτό φαίνεται ότι προσκρούει – σε κάποιο βαθμό – στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς θα δημιουργηθεί μονοπώλιο σε αρκετές γραμμές.
To άλλο σενάριο είναι πιθανή συγχώνευση της HSW με την ΑΝΕΚ και το τρίτο εξαγορά του υπολοίπου ποσοστού της HSW στον όμιλο Grimaldi, η προσφορά του οποίου, πάντως, στον τελευταίο διαγωνισμό κρίθηκε μη ικανοποιητική.
Όπως και να έχει, η εγχώρια ακτοπλοΐα έχει να αντιμετωπίσει τον υψηλό ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες, την άνοδο της τιμής των καυσίμων, τις υψηλές δανειακές υποχρεώσεις και τη στασιμότητα της επιβατικής κίνησης.
Πιθανές μειώσεις
Από τα σενάρια δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι μειώσεις δρομολογίων την χειμερινή περίοδο, καθώς οι εταιρίες H.S.W. και BlueStarFerriesανταγωνίζονται η μία την άλλη σε μία μάχη επιβίωσης και επικράτησης στις γραμμές. Στα πλαίσια αυτά ακούγεται έντονα το τελευταίο διάστημα ότι την χειμερινή περίοδο ενδέχεται το νησί να μην καλύπτεται ακτοπλοϊκά με καθημερινά δρομολόγια προς Πειραιά, αλλά κάποιες φορές την εβδομάδα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.