5.12.2023 13:49

Αυτό είναι το λιμάνι της Χίου για τις επόμενες 10ετίες – Βίντεο

Στα 28 εκ. ευρώ η εκτίμηση για το κόστος των έργων - Μονόδρομος η μεταφορά των πλοίων της ακτοπλοΐας εξωτερικά και νότια του υφιστάμενου λιμένα, λένε οι μελετητές

Το πρώτο σημαντικό βήμα, προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης του Master Plan του κεντρικού λιμένα της Χίου, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο, κατά τη διαδικασία παρουσίασής του στο ευρύ κοινό από την εταιρεία «Τρίτων Μηχανικοί».

Όπως εξήγησε εκ μέρους της εταιρείας ο Ιωάννης Μπούνδρης, πρόκειται για την επικαιροποιημένη πρόταση που είχε παρουσιαστεί επί δημοτικής αρχής Βουρνού και η οποία ολοκληρώθηκε από την δημοτική Αρχή του Σταμάτη Κάρμαντζη.

Στόχος της επικαιροποιημένης μελέτης, σύμφωνα με τον κ. Μπούνδρη είναι η επίλυση θεμάτων διευθέτησης τόσο της ακτοπλοϊας όσο και του εμπορικού τμήματος του λιμένα αλλά και η εν γένει διευθέτηση της κυκλοφορίας με την αναβαθμισμένη λειτουργία του λιμανιού καθώς και οι επιπτώσεις που θα έχει το λιμάνι με τις νέες χρήσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Οι προκλήσεις

Σύμφωνα με τον κ. Μπούνδρη η μελετητική ομάδα κλήθηκε να αναβαθμίσει ένα δεδομένο λιμάνι που βρίσκεται στο ίδιο σημείο από την εποχή της Τουρκοκρατίας, με συγκεκριμένους περιορισμούς ως προς τα κύκλους ελιγμών μέσα στην εσωτερική λιμενολεκάνη «το οποίο αναμφίβολα μας οδήγησε στο να αναζητήσουμε λύσεις στη νότια εξωτερική πλευρά του λιμανιού».

Επιπλέον περιορισμούς δημιούργησαν τα περιμετρικά κρηπιδώματα καθώς και τα υφιστάμενα εξωτερικά έργα προστασίας στα οποία υπάρχουν μνημεία τα οποία έχουν αρχαιολογικό ενδιαφέρον και τα οποία οι οποιοσδήποτε εκεί παρεμβάσεις για την ανακατασκευή τους θα ήτανε μάλλον μη ρεαλιστικές.

Μονόδρομος η ακτοπλοΐα εκτός λιμένα

Υπό αυτή την έννοια, εξήγησε ο μελετητής, η εξαγωγή της ακτοπλοΐας νότια και εξωτερικά του λιμανιού αποτέλεσε μονόδρομο ώστε να μπορέσει να επιτευχθεί το μεγάλο ζητούμενο, που ήταν η αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της πόλης από τις οχληρές δραστηριότητες της ακτοπλοΐας.

Αυτό, όπως είπε, συνοδεύεται από δύο βασικές παρεμβάσεις:

Η πρώτη είναι η ανακατασκευή και επέκταση του ακραίου τμήματος του βόρειου κυματοθραύστη και η προσθήκη ενός νέου στα νότια «ώστε να κόψουμε τους νότιους ανέμους».

Η δεύτερη βασική παρέμβαση, εξήγησε είναι η πριονωτή διάταξη των πλοίων της ακτοπλοΐας ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες ελλιμενισμού, με τα πλοία να έχουν διεύθυνση στον επικρατέστερο καιρό της περιοχής.

Τα επόμενα βήματα

Σύμφωνα με τον κ. Μπούνδρη, η σημερινή συζήτηση αποτέλεσε μία άτυπη διαβούλευση η οποία θα μπορέσει να ενσωματώσει τις όποιες προτάσεις μπορούν να ενσωματωθούν στο τελικό στάδιο.

«Στη συνέχεια θα τρέξει η τυπική διαδικασία με την υποβολή του masterplan στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αντίστοιχα στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ακολουθεί μία ευρεία τυπική διαβούλευση, η οποία μακροπρόθεσμα θα μας οδηγήσει στην έγκριση του masterplan και την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος», ανέφερε.

Ως προς την κοστολόγηση των έργων η πρώτη εκτίμηση είναι ότι τα έργα θα κοστίσουν περί τα 28 εκ. ευρώ, όμως το τελικό ύψος θα καθοριστεί από βασικούς παράγοντες όπως για παράδειγμα οι γεωτεχνικές συνθήκες που θα απαντηθούν στις περιοχές χωροθέτησης των έργων, τα οποία θα καθορίσουν εν τέλει και την έκταση της θεμελίωσης που θα απαιτηθεί.

 

 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ