Σε μια εκτενή και τεκμηριωμένη τοποθέτηση κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χίου, Σταύρος Σταυρινούδης, παρουσίασε τη σαφή αντίθεση της Ένωσης στη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Η πρωτοβουλία αυτή, όπως υπογραμμίστηκε, θέτει σε κίνδυνο τη συνοχή του εκπαιδευτικού συστήματος, δημιουργώντας διακρίσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ παράλληλα αποδυναμώνει τις υφιστάμενες σχολικές μονάδες.
Η ΕΛΜΕ Χίου προβάλλει ως κύριο αίτημα τη συνολική αναβάθμιση όλων των σχολικών μονάδων, υποστηρίζοντας ότι η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται ισότιμα σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής ή κοινωνικών κριτηρίων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σταυρινούδης, «η παιδεία, όπως και η υγεία, αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα που δεν μπορεί να υπόκειται σε διακρίσεις. Όλα τα παιδιά της Χίου, όπως και της Ελλάδας, δικαιούνται ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση».
Τα στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΜΕ καταδεικνύουν τις σοβαρές ανισότητες που προκαλεί η υφιστάμενη πολιτική για τα πρότυπα σχολεία. Σήμερα, από τα 144 πρότυπα και πειραματικά σχολεία της χώρας, τα 18 βρίσκονται στην Αττική, ενώ μόλις τρία λειτουργούν στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η ένταξη της Χίου στο δίκτυο πρότυπων σχολείων, σύμφωνα με τον κ. Σταυρινούδη, ενέχει τον κίνδυνο υποβάθμισης των υπόλοιπων σχολικών μονάδων του νησιού, καθώς και της σταδιακής μείωσης του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού τους.
Ένα από τα κεντρικά θέματα που τέθηκαν ήταν η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της Χίου, ακόμη και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ επέκρινε έντονα τη στάση της πολιτείας, που αντί να ενισχύσει τη στελέχωση των σχολικών μονάδων, επιλέγει να εστιάσει στη δημιουργία πρότυπων σχολείων. «Η προτεραιότητα οφείλει να είναι η κάλυψη των κενών, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων, χωρίς να διαμορφώνονται μαθητές και εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Αντί για τη μεμονωμένη εφαρμογή του θεσμού των πρότυπων σχολείων, η ΕΛΜΕ Χίου προτείνει την κυκλική υλοποίηση πειραματικών προγραμμάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες. Με αυτή τη διαδικασία, όπως ανέφερε ο κ. Σταυρινούδης, μπορεί να επιτευχθεί η διάχυση και ο πολλαπλασιασμός των καλών πρακτικών, χωρίς να δημιουργούνται εκπαιδευτικές ανισότητες και διακρίσεις.
Η ΕΛΜΕ Χίου καλεί τους αρμόδιους φορείς να επανεξετάσουν τις προτεραιότητές τους, εστιάζοντας στην ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως υπογραμμίστηκε στη συνέντευξη, η εξασφάλιση ισότιμων συνθηκών εκπαίδευσης δεν είναι απλώς θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης, αλλά θεμελιώδης προϋπόθεση για την πρόοδο και την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.