Η φετινή τουριστική περίοδος, θεωρήθηκε καλύτερη σε σχέση με τις προηγούμενες καταστροφικές χρονιές. Και αυτό παρά το ότι δεν έχουν δημοσιευθεί τα επίσημα στοιχεία αφίξεων , εν αντιθέσει με το Νότιο Αιγαίο που έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς πλήθος στοιχείων. Τελευταία δημοσιεύματα παρουσιάζουν για το Βόρειο Αιγαίο πτώση (Λέσβος 22,41% και Σάμος 6,6%) πάντα σε σχέση με το 2019, ενώ η Χίος δεν αναφέρεται σε αυτά. Αναλυτικά στοιχεία είναι επιβεβλημένο να υπάρξουν ώστε να γίνει εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Από την μία υπάρχει κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία, από την άλλη όμως υπάρχει έντονος προβληματισμός για την τουριστική διάρκεια της σεζόν που τείνει να καθιερωθεί σε ένα πολύ μικρό χρονικό εύρος σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι οι πτήσεις τσάρτερ στη Χίο έχουν σταματήσει από το 2016. Φαίνεται ότι κατά την τουριστική περίοδο του 2023 θα διακοπεί αυτό το αρνητικό ρεκόρ και ότι η Χίος θα επανασυνδεθεί απευθείας με ευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Τσεχία και ίσως κι άλλες ).
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης και βελτίωσης των κτηριακών εγκαταστάσεων του αερολιμένα το 2025, δημιουργεί προσδοκίες αλλά και εύλογα ερωτήματα.
Το Δ.Σ αλλά και τα μέλη του συλλόγου μας, με διαφαινόμενη την τουριστική άνοδο της Χίου,θέτουν τους ακόλουθους προβληματισμούς :
Η κυρίως συγκέντρωση των επισκεπτών έγινε στις περιοχές όπου υπάρχουν οι κτηριακές υποδομές με τις περισσότερες κλίνες (Καρφάς , Μέγας Λιμνιώνας, Αγία Ερμιόνη, Κάμπος, Αγία Φωτιά) . Αυτό το οποίο διαπιστώσαμε φέτος είναι ότι υπήρχε έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, οι επισκέπτες αναγκαζόταν να περπατούν στο οδόστρωμα, η ΔΕΥΑΧ δεν καθάρισε το αποχετευτικό δίκτυο με αποτέλεσμα να φράζουν οι αγωγοί με ότι αυτό συνεπάγεται, στο δίκτυο ύδρευσης επανειλημμένα υπήρχε διαρροή τεράστιας ποσότητας ύδατος, τα φώτα πολλές φορές έσβηναν διότι βραχυκύκλωναν λόγω παλαιότητας, η καθαριότητά ήταν ελλιπής κλπ.
Να σημειώσουμε επίσης ότι τα τελευταία 25 χρόνια δεν έχει γίνει κανένα έργο υποδομής στην περιοχή.
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε λοιπόν ότι η συγκεκριμένη περιοχή δεν είναι φιλική προς τον επισκέπτη.
Θα πρέπει λοιπόν να απαντήσουμε όλοι μαζί (επαγγελματίες, Δήμος , Περιφέρεια, κλπ) αν τελικά θέλουμε τουρισμό.
Αν θέλουμε, ποια είναι τα έργα τα οποία προγραμματίζονται για την περιοχή και ποιες μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη ώστε να μπορούν να ενταχθούν σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα όπως το LEADER, το ΤΑΠΤοΚ , το leader Αλιείας καθώς και σε προσκλήσεις τις οποίες εκδίδει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Όλα αυτά τα έργα εννοείται ότι θα πρέπει να είναι έργα ουσίας και όχι βιτρίνας, να συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν δίνοντας χώρο στον εναλλακτικό τουρισμό και να στοχεύουν πρώτιστα στον ποιοτικό τουρισμό στον οποίο η Χίος πρέπει να επιδιώκει .
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.