Σε νέα φάση, παρά τις δικαστικές διαμάχες που βρίσκονται σε εξέλιξη, φαίνεται ότι μπαίνει το έργο της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου της Χίου, από τον προσεχή Απρίλιο, οπότε και τα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας θα εισέλθουν για πρώτη φορά στον κεντρικό διάδρομο του αεροδρομίου με στόχο την υλοποίηση των έργων που θα ενοποιήσουν το τμήμα της επέκτασης με τον κυρίως διάδρομο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των εργασιών έχει καθοριστεί λεπτομερώς από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία έχει επιφορτιστεί με την εξέλιξη του έργου.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη, αναπόφευκτα θα δημιουργήσει σημαντικά ζητήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, υποχρεώνοντας τις αεροπορικές εταιρείες, να χρησιμοποιήσουν στα δρομολόγια σύνδεσης της Χίου με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μικρότερα αεροσκάφη από τα ATR 72-600 των 72 θέσεων που χρησιμοποιούν σήμερα, αντικαθιστώντας τα με ATR 42-500 και 42-600 των 46 και 48 θέσεων.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το βάρος της σύνδεσης της Χίου με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και με την Αθήνα θα πέσει τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια με δεδομένο ότι ο στόλος των διαθέσιμων μικρών αεροσκαφών τόσο της Aegean όσο και της Sky Express είναι εξαιρετικά περιορισμένος και διατίθενται για μικρότερα αεροδρόμια από αυτά της Χίου.
Συγκεκριμένα, η Aegean διαθέτει μόλις 2 Dash 8 100 των 37 θέσεων και 3 ATR 42-600 των 46 θέσεων ενώ η Sky Express, μόλις 4 ATR 42-500 των 48 θέσεων.
Έτσι για να εξυπηρετηθεί η Χίος, οι αεροπορικές εταιρείες είτε θα πρέπει να βάλουν διπλά δρομολόγια για Χίο κάτι που είναι δύσκολο με δεδομένο ότι θα πρέπει να καλυφθούν και άλλοι προορισμοί είτε να μειώσουν το μεταφορικό τους έργο, μεταφέροντας επιβάτες στην ακτοπλοΐα.
Η συγκεκριμένη είδηση έρχεται μία ημέρα μετά την ανακοίνωση του Φορέα Τουρισμού Χίου ότι επήλθε συμφωνία με την Aegean για αύξηση των δρομολογίων την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και τη δρομολόγηση αεροσκαφών Airbus ώστε να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση για την καλοκαιρινή περίοδο.
Αν επιβεβαιωθεί και στην πράξη η άμεση έναρξη των εργασιών στον κυρίως διάδρομο, αυτό πρακτικά θα σημαίνει ότι, ειδικά το καλοκαίρι οι όποιοι σχεδιασμοί για μεγαλύτερο αεροσκάφος αυτόματα ακυρώνονται εκ των συνθηκών που θα επικρατούν στο εργοτάξιο του αεροδρομίου.
Από την άλλη, η συγκεκριμένη εξέλιξη φανερώνει και την απουσία συνεννόησης μεταξύ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και των αεροπορικών εταιρειών αφού θα έπρεπε να έχει υπάρξει από νωρίς συνεννόηση και ενημέρωση ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να φτιάξουν τα πλάνα τους για το άμεσο μέλλον.
Να σημειωθεί πάντως, πως σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όταν οι εργασίες εισέλθουν στο μέσο του σημερινού διαδρόμου τότε θα υπάρξει πλήρης διακοπή των αεροπορικών δρομολογίων από και προς τη Χίο για τουλάχιστον 2 συνεχείς μήνες.
Σε κάθε περίπτωση, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών του αεροδρομίου είναι τα τέλη του 2026 ενώ το νέο κτίριο του αεροδρομίου αναμένεται να παραδοθεί τον προσεχή Μάρτιο.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.