Ρεαλιστικές λύσεις που θα υποκαταστήσουν τα κενά στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης κάθε φορά που μια από τις δυο ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή δεν αντικαθιστά τα πλοία της που οδεύουν για δεξαμενισμό αναζήτησε και μάλλον βρήκε η σύσκεψη των 6 βουλευτών του Βορείου Αιγαίου με τον υπουργό Ναυτιλίας.
Η αποφυγή κορώνων εντυπωσιασμού από το σύνολο των συμμετεχόντων φανέρωσε ότι τουλάχιστον οι κοινοβουλευτικοί μας εκπρόσωποι αντιλαμβάνονται ότι το πρόβλημα είναι πολύ σύνθετο για να λυθεί με αφοριστικές προσεγγίσεις για το ρόλο των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Στη συνάντηση πήραν μέρος ο περιφερειάρχης, Ν. Γιακαλής και ο εισηγητής σε θέματα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας. Ο συντονισμός της ανατέθηκε στον Κ. Τριαντάφυλλο, καθώς με πρωτοβουλία του προκλήθηκε στην αίθουσα 168 της Βουλής.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδειξε να συμμερίζεται ότι δημιουργείται πρόβλημα στην καθημερινότητα των νησιών από την τριήμερη ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση. Για αυτό:
Με πρόταση Μουσουρούλη συμφωνήθηκε να επιδιωχθεί συντονισμός με το πλοίο ro-ro της γραμμής για να μην παρουσιάζονται κενά στη μετακίνηση ευπαθών εμπορευμάτων από τα νησιά. Επίσης να ζητηθεί από τη NEL ως τις 5 Ιανουαρίου το άγονο δρομολόγιο Λαυρίου – Ψαρών – Μεστών να μετατραπεί σε Λαύριο – Μεστά – Ψαρά τις ημέρες που δεν θα καλύπτει τη γραμμή το «Αριάδνη». Αν συμβεί αυτό τότε η σύνδεση του νησιού με επιβατικό και για τους δυο λιμένες του θα είναι 5 φορές την εβδομάδα, από 6 που είναι σήμερα, επομένως πρακτικά θα υπάρχει απώλεια συνολικά 16 δρομολογίων μέχρι το «Blue Star Πάτμος» να επανέλθει στη γραμμή.
Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε ενέργειες με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ικανές όμως να θεραπεύσουν τις πραγματικές πληγές τις ακτοπλοϊας. Το θέμα της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης των συγκοινωνιών ανέδειξε ο Κ. Τριαντάφυλλος, με τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ στη σύσκεψη για πρώτη φορά να τοποθετούν και οι ίδιοι πολύ ψηλά στην ατζέντα το κόστος των καυσίμων, έστω κι αν αρχικά έκαναν λόγο για τις σοβαρές ευθύνες του καρτέλ καυσίμων. Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδειξε ως πιθανή λύση τη διοχέτευση ευρωπαϊκών κονδυλίων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για μετασκευή των καυστήρων και κίνηση τους με φυσικό αέριο αντί πετρελαίου. Διευκρίνησε παράλληλα ότι σε συζήτηση που έχει ξεκινήσει ήδη με το ΥΠΕΚΑ δεν προκύπτουν πολλά περιθώρια για άμεση μείωση της τιμής των καυσίμων των πλοίων. Η προσπάθεια εστιάζεται στην κατεύθυνση μείωσης των καυσίμων, καθώς, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το κόστος τους ανέρχεται περίπου στο 60% του συνολικού κόστους της γραμμής.
Παρά τους βελτιωμένους τουριστικούς δείκτες, οι αντίστοιχοι δείκτες κερδοφορίας για τη θερινή περίοδο δεν ανέβηκαν για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με αποτέλεσμα όλοι να αποδέχονται ότι και οι ίδιες βρίσκονται οικονομικά στο καναβάτσο. Αναγνώρισαν επίσης ότι εμπόδια προκαλούν οι μακροχρόνιες συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου που έχουν υπογραφεί με τη NEL και δεσμεύουν πόρους που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν διαφορετικά.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.