Επεισοδιακή και άκρως υποτιμητική για το νησί μας ήταν η συμμετοχή μας στην τουριστική έκθεση της Βιέννης. Το περίπτερο του ΕΟΤ έγινε άνω – κάτω από την παρουσία μας, μόλις διαπιστώθηκε ότι η αντιπροσωπεία του Δήμου και 6 επαγγελματίες που είχαν ταξιδέψει στην Αυστρία για να προβάλλουν τον τόπο μας … θα έφευγαν άπρακτοι.
Έκπληκτη η χιώτικη αντιπροσωπεία διαπίστωσε ότι ο διαθέσιμος χώρος προβολής περιορίζονταν στο μέγεθος ενός μικρού τραπεζιού 50 X 50 εκ., ίσα που στριμώχνονταν φυλλάδια και διαφημιστικά προϊόντα, χαρακτηριστικά της τοπικής παραγωγής. Το τραπεζάκι βρίσκονταν ακριβώς στη μέση του περιπτέρου, χωρίς καμία απολύτως επαφή με τους διαδρόμους και κατ’ επέκταση τους επισκέπτες της έκθεσης.
Μόλις αντίκρισε το θέαμα η αντιπροσωπεία του νησιού έδωσε μάχη τουλάχιστον να αποκτήσει πρόσβαση στους διαδρόμους και πράγματι τη δεύτερη μέρα της τουριστικής έκθεσης το … τραπεζάκι βρέθηκε πρώτη θέση πίστα αλλά πάντοτε … τραπεζάκι.
Το κλίμα επιβαρύνθηκε από την καχυποψία με την οποία αντιμετώπισαν οι εκπρόσωποι του ΕΟΤ κάθε αίτημα της Χίου, την ώρα που νησιά όπως η Ρόδος ή Κρήτη ή και η μικρότερη Κάλυμνος είχαν φροντίσει να διαθέτουν αξιοπρεπές stand, κατάλληλο για επαφές με επισκέπτες και τουριστικούς παράγοντες.
Οι χιώτικες απαιτήσεις της τελευταίας στιγμής εξόργισαν τους εκπροσώπους του ΕΟΤ, που έβλεπαν τη γενική αισθητική του περιπτέρου να απειλείται διαρκώς απ’ τις επινοήσεις της ύστατης ώρας για να κάνουμε την παρουσία μας πιο ευδιάκριτη. Παράλληλα η απουσία διερμηνέα στη γερμανική δυσχέραινε τις ελάχιστες επαφές που γίνονταν.
Η κατάληξη αυτή όταν, εννοείται, ότι την ευθύνη συντονισμού της τουριστικής προβολής έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία από το διαγωνισμό των 190.000 ευρώ. Βέβαια η έκθεση της Βιέννης μπήκε εμβόλιμα στο πρόγραμμα, χωρίς να περιλαμβάνεται στην προκήρυξη του έργου, αφού αργά καταλάβαμε ότι είναι αδιανόητο να μη διαθέτουμε παρουσία στην Αυστρία, με την οποία πλέον το νησί μας συνδέεται απευθείας με πτήση charter, ενώ αντιστοίχως συμμετείχαμε στην έκθεση του Βερολίνου, την ώρα που πτήση από Γερμανία δεν υφίσταται.
Η υποτιμητική για το νησί μας παρουσία προβλημάτισε έντονα και τους επαγγελματίες που συμμετείχαν στην έκθεση, ακόμα περισσότερο όσους αντιλαμβάνονται ότι ο τουριστικός προσανατολισμός του νησιού έχει στραφεί μονομερώς προς την Τουρκία με όλες τις πιθανές μελλοντικές επιπτώσεις.
Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, το ισχυρότερο μήνυμα ήταν αυτό που πέρασαν οι εκπρόσωποι του chiosrunning. Με ένα banner μεγαλύτερο σε διάσταση ακόμα κι από εκείνο του νησιού και έντυπα διαφημιστικά φυλλάδια με χρηστικές πληροφορίες για τον 3ο ημιμαραθώνιο που οργανώνεται στις 31 Αυγούστου, οι εκπρόσωποι του έκαναν αισθητή την παρουσία τους. Θα γίνονταν φυσικά πιο αποδοτική, αν οι συνθήκες του περιπτέρου ήταν καλύτερες.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.