11.12.2014 10:33

Η «ουρά» που φαγώθηκε το μόνο χρήσιμο τμήμα ενός άχρηστου έργου

ΤΙ ΑΝΕΔΕΙΞΑΝ ΟΙ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΧΙΟΥ – ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ

Την περίοδο του φαραωνικού σχεδιασμού των επεμβάσεων στο οδικό δίκτυο Χίου – Καρδαμύλων ο αντίλογος υποδείκνυε τις συνεχείς κατολισθήσεις στο τμήμα του δρόμου από το Μερσινίδι ως το Θόλος για να επικυρώσει την αναγκαιότητα του έργου.

Τελικά το δεύτερο τμήμα του έργου παραδόθηκε εγκαίρως και απ’ το πρώτο τμήμα του αφήνεται ημιτελές το περίφημο γεφύρι στο Παντουκειός και οι αποχωματώσεις στη διασταύρωση του δρόμου που οδηγεί στον παραλιακό οικισμό. Το υπόλοιπο έργο του πρώτου τμήματος, πάνω στο οποίο στοιχειοθετούνταν πραγματικά η αναγκαιότητα του έργου, με επίκληση των αστοχιών της μελέτης ουδέποτε ξεκίνησε.

Κάθε που βρέχει οι πέτρες συνεχίζουν να σπέρνονται κατά μήκος του δρόμου απ’ το Μεσινίδι ως το Μηλιγγά, το οδικό δίκτυο παραμένει καρμανιόλα και οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι έχουν μπροστά τους, ολοφάνερα, άλλο ένα έργο – παρωδία πάνω στο κορμί του νησιού.

Η τύχη του γεφυριού

Η πολιτική απόφαση έκπτωσης του αναδόχου καθυστέρησε δραματικά και στερεί τη δυνατότητα ολοκλήρωσης της περίφημης γέφυρας. Η «ΑΚΑΜΑΣ» Α.Ε. έχει προσφύγει κατά της απόφασης έκπτωσης και ο υπουργός Υποδομών κωλυσιεργεί στην εκδοση της οριστικής του απόφασης. Ο κ. Χρυσοχοϊδης δεν έχει στα χέρια του γνωμοδότηση από το Τεχνικό Συμβούλιο για να χειριστεί την υπόθεση, με αποτέλεσμα να δένει τα χέρια της Περιφέρειας για να δημοπρατήσει εκ νέου τη συνέχιση του έργου με τα υπόλοιπα του. Οι χρόνοι είναι αποτρεπτικοί για να διατηρηθεί και η παραμικρή αισιοδοξία συνέχισης των εργασιών και ήδη στην Περιφέρεια εξετάζουν τα εναλλακτικά σενάρια για να μην υποχρεωθούν από την Ε.Ε. να επιστρέψουν πίσω τους ευρωπαϊκούς πόρους ενός ημιτελούς έργου.

Ως πιο ισχυρό φαντάζει το σενάριο να εξοικονομηθούν πιστώσεις περίπου 150.000 ευρώ από τους εθνικούς πόρους που πρόσφατα επιμερίστηκαν στη Χίο για να καταστεί λειτουργικό και να τεθεί σε χρήση το γεφύρι, ώστε να πεισθεί η Ε.Ε. ότι το έργο δεν έμεινε ημιτελές.

Το χρήσιμο τμήμα;

Το «μπάλωμα» που επιχειρείται για το γεφύρι από την παρούσα περιφερειακή αρχή, όσο φιλότιμη προσπάθεια κι αν είναι, δεν λύνει όμως το πραγματικό πρόβλημα. Η επικινδυνότητα του οδικού δικτύου παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη. Το φανέρωσαν οι πρόσφατες βροχοπτώσεις.

Με ουσιαστική φραγή σε έργα οδοποιίας για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο, δεν παρέχεται η δυνατότητα στην Περιφέρεια να το εντάξει, αφού διορθώσει τη μελέτη. Κι έτσι καταλήξαμε πάνω από 7 εκ. ευρώ να σπαταληθούν  για αχρείαστες εν πολλοίς επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, κληρονομώντας στις επόμενες γενιές την ευθύνη να αποκαταστήσουν τους πραγματικούς κινδύνους του. 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ