Οι γείτονες ξύπνησαν για τα καλά. Κι όχι μόνο ξύνπνησαν, αλλά διεκδικούν δυναμικά μέρος της τουριστικής πίτας των Τούρκων που επισκέπτονται τα νησιά με κινήσεις εξπρές που καταδεικνύουν την διάθεσή τους να επανακτήσουν το χαμένο έδαφος.
Η Χίος δεν “παίζει” μόνη της πλέον στο τερέν του τούρκικου τουριστικού ρεύματος . Ήταν εξάλλου θέμα χρόνου οι Σαμιώτες και οι Μυτιληνιοί να αντιληφθούν την προνομιακή θέση της Χίου και να προβούν σε όσες ενέργειες ήταν αναγκαίες προκειμένου να αναχαιτήσουν την αθρόα προσέλευση των Τούκρων στο νησί μας.
Ειδικά στη Σάμο όυπο η τουριστική συνείδηση είναι πλήρως καλλιεργημένη και δεν δέχονται “μύγα στο τουριστικό σπαθί τους” έκαναν τα πάντα και ήδη σε λίγες ημέρες θα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από όλους τους άλλους στην Περιφέρεια.
Τουριστικά είναι αδύνατη η σύγκριση με τη Σάμο, πέφτει στο κενό. Οι υποδομές όμως διαφέρουν σημαντικά. “Στη Σάμο λειτουργούν ήδη οι δυο πύλες εισόδου στο Πυθαγόρειο και στο Βαθυ. Από μέρα σε μέρα περιμένουμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση και για το Καρλόβασι. Η τελευταία ανοίγει κάτω από την πίεση ντόπιων και Τούρκων να δρομολογήσουν πλοία και σε άλλα λιμάνια προκειμένου να ενισχυθεί το τουριστικό ρεύμα. Με τις τρεις πύλες εισόδου διευκολύνεται η πρόσβαση των τουριστών επικσκεπτών στη Σάμο και φυσικά προσμένουμε τη μεγαλύτερη δυνατή προσέλευση” δηλώνει στον “π” ο δήμαρχος Σάμου Δημ. Θάνος.
Στον αντίποδα η Χίος διαθέτει μόνο μια πύλη εισόδου στον κεντρικό λιμένα της Χίου. Παράλληλα αν και διαβεβαιώσεις λαμβάνονται, τα Μεστά δεν έχουν ακόμη την επάρκεια και την γνωμοδότηση για να μετατραπούν σε μια νέα πύλη εισόδου, κυρίως για τα κρουαζιερόπλοια. Αυτή είναι και η ουσιαστική διαφορποίηση. Την ίδια ώρα που οι φορείς στα γειτονικά νησιά επιτυγχάνουν με έργα και όχι με λόγια την αναβάθμιση τους.
Το Σίγατζικ όπως φαίνεται και στον ένθετο χάρτη, είναι ένα λιμάνι σε πολύ κοντινή απόσταση από τη Σμύρνη. Από αυτό το σημείο θα ξεκινούν οι Τούρκοι επισκέπτες το ταξίδι τους για το Καρλόβασι ή το Βαθύ. “Φυσικά μας απασχολεί η αγορά της Σμύρνης των 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων. Θέλουμε να επιτύχουμε και έχουμε τις υποδομές να μετατραπούμε σε ένα κόμβο για τους Τούρκους επισκέπτες. Αυτό το δρομολόγιο αποτελεί αντικείμενο και επιχειρηματικού ενδιαφέροντος αφού τόσο Σαμιώτες όσο και Τούρκοι επιθυμούν την δρομολόγηση πλοίων τακτικών δρομολογίων, ίσως και κρουαζιερόπλοιων”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θάνος.
Τρόπους για να παρακαμφθεί το πρόβλημα της επικοινωνίας Λέσβου και Τουρκίας αναζητούν και στην πρωτεύουσα της Περιφέρειας. ¨Ηδη δρομολογείται η διαδικασία για να μετατραπεί σε πύλη εισόδου το Σίγρι καθώς επίσης και η Πέτρα. Παράλληλα, οι επαφές επιχειρηματιών από τις δυο πλευρές πληθαίνουν με αποκορύφωμα την σταθερή προσέλευση σκαφών στη Μαρίνα της Λέσβου, την οποία διαχειρίζεται από κοινού ελληνοτουρκικός όμιλος.
Με τις υγείες μας…
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.