Στην πυρά των πρόσκαιρων προεκλογικών εντυπώσεων ρίχνουν οι τοπικοί φορείς και πρωτίστως η δημοτική αρχή Χίου, η οποία υπέβαλε το αίτημα, τη μελλοντική προοπτική αξιοποίησης του λιμένα Μεστών.
Η απόφαση της Attica Group να ικανοποιήσει τάχιστα το υποβληθέν από το δήμαρχο Χίου, Μαν. Βουρνού, αίτημα δρομολόγησης πλοίου, που να συνδέει λιμάνι του νομού Αττικής με το λιμένα Μεστών από τις 13 Ιανουαρίου 2019, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα υποχρεώσει την εταιρεία, ελλείψει επιβατικού ενδιαφέροντος, να το αναστείλει σύντομα και να προσθέσει άλλον έναν κρίκο αμφισβήτησης για την αποδοτικότητα του λιμένα.
Ανύπαρκτη κάθε υποδομή
Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε στο νησί μας ο εμπορικός διευθυντής της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος, στάθηκε κατά κύριο λόγο στις απαιτούμενες βελτιώσεις της εθνικής οδού που συνδέουν το λιμένα με την πρωτεύουσα, ωστόσο άλλα είναι τα μεγαλύτερα αγκάθια προκειμένου να δοθούν διαπιστευτήρια συμφέρουσας χρήσης του λιμένα και των δρομολογίων του και για τις εταιρείες και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Το λιμάνι καλείται εκ νέου να αποδείξει τις δυνατότητες του να μετατρέψει τη Χίο σε προορισμό Σαββατοκύριακου σχεδόν άοπλο. Οι στοιχειώδεις υποστηρικτικές δομές για οποιοδήποτε σύγχρονο λιμένα συνεχίζουν να απουσιάζουν, ενώ και η ικανοποίηση προσέγγισης μόλις μια φορά την εβδομάδα, χωρίς την αντίστοιχη επιστροφή, ακυρώνει τη δυναμική της χρήσης ακόμα και από τους Χιώτες της παροικίας της Αθήνας ως προορισμού Σαββατοκύριακου.
Χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση
Η δρομολόγηση του πλοίου συμπίπτει με τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του Υπεραστικού ΚΤΕΛ ενώ δεν έχει προηγηθεί και καμία συζήτηση στήριξης του από το Σωματείο Taxi. Ουσιαστικά, χωρίς την παραμικρή οδική συγκοινωνιακή σύνδεση ή τη δυνατότητα επιλογής για όποιον δεν έχει την οικονομική άνεση να χρησιμοποιήσει taxi για τη μεταφορά του από το λιμένα στην πρωτεύουσα, κύριο αποδέκτη των περισσότερων ταξιδιωτών, η χρήση του περιορίζεται αποκλειστικά σε όσους διαθέτουν ΙΧ ή πρόσωπο με ικανότητα να τους παραλάβει με την άφιξη του πλοίου.
Από μόνο της αυτή η δυσκολία περιορίζει αισθητά τον αριθμό των δυνητικών χρηστών του συγκεκριμένου δρομολογίου.
Επιπρόσθετα το λιμάνι συνεχίζει να στερείται κάθε συνοδής παροχής υπηρεσίας στους χερσαίους χώρους του, με αποτέλεσμα να μην του επιτρέπεται να αναδείξει το σύνολο της δυναμικής του, όπως υπό φυσιολογικές συνθήκες θα μπορούσε.
Τέλος, η συντεχνιακή λογική των μεταφορικών εταιρειών, σε συνδυασμό με το περιορισμένο επιβατικό ενδιαφέρον τους μήνες της χειμερινής περιόδου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υποχρεώσει σύντομα την Attica Group να αναθεωρήσει τη σκέψη της και επομένως η χρήση του λιμένα Μεστών να παγώσει εκ νέου για μεγάλο διάστημα.
Η λογική της ψηφοθηρίας
Ποια λογική, επομένως, υπηρετεί η δοκιμή των αντοχών των λιμενικών υποδομών των Μεστών υπό τις πιο απαγορευτικές συνθήκες; Καμία, πέρα ίσως από τη λογική της ψηφοθηρίας, κυρίως προς του Μεστούσους, ότι η δημοτική αρχή πέτυχε τη δρομολόγηση πλοίου για τα Μεστά.
Η προκαθορισμένη αρνητική τροπή της υπόθεσης αναμένεται ωστόσο να στοιχίσει σε βάθος χρόνου την ανάληψη της επόμενης οργανωμένης πρωτοβουλίας για τη δοκιμή της δυναμικής του λιμένα εξασφαλίζοντας του έγκαιρα όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις από τον κάθε επιβάτη. Ουσιαστικά, δηλαδή, η σπουδή χρήσης του λιμένα ζημιώνει το ίδιο το λιμάνι των Μεστών και ενισχύει όσες τοπικές φωνές αμφισβητούν τη συμβολή του σε μια πιο αποκεντρωτική μορφή λειτουργίας του νησιού τα προσεχή χρόνια.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.