Σε ξέρα κινδυνεύει να πέσει ολόκληρος ο σχεδιασμός για την τουριστική σεζόν που σε λίγο ξεκινά από τους αστάθμητους παράγοντες που κανένα στρατηγικό σχέδιο μέχρι στιγμής δεν μπόρεσε να προβλέψει.
Ο τόπος αναμέννει επισκέπτες, είτε αφορούν σε ανθρώπους που σχετίζονται με το νησί, είτε σε εκείνους που έχουν επιλέξει τη Χίο ως προορισμό διακοπών. Όμως το πρόβλημα της συγκοινωνίας της Χίου με την υπόλοιπη Ελλάδα επιδεινώνεται σε βαθμό που κινδυνεύει να τινάξει τα πάντα στον αέρα.
Από τον αέρα θεωρούσαμε ότι ήταν το πρόβλημα (με τις τιμές - φωτιά της Olympic Air) στη θάλασσα όμως παρουσιάζεται. Το τελευταίο διάστημα και σε μια κίνηση που δεν μπορεί να ερμηνευθεί ακόμη ούτε από τους πράκτορες, τα πλοία “Νήσος Χίος” και “Blue Star Patmos” ακολυθούν δικό τους δρομολόγιο… και φυσικά λογαριαμσό δεν δίνουν σε κανέναν.
Μόλις προχθές το “Blue Star Patmos” αναχώρησε από τον Πειραιά στις 20.00 το βράδυ και έφθασε στο λιμάνι της Χίου στις 05.00 χθες τα ξημερώματα μετά από ταξίδι…9 ωρών! Όσο χρειάζεται και ένα αυτοκίνητο για να πάει από την Αθήνα στην Καβάλα.
Μια από τα ίδια κάνει και το “Νήσος Χίος” που μπορεί να μην πιάνει 9ωρο αλλά το 8ωρο έχει γίνει κανόνας. Σε αυτή τη λογική που ξεπερνά κάθε προηγούμενο, όλοι αναρωτιούνται πόσοι θα είναι εκείνοι που θα δεχτούν να ταξιδέψουν μισή μέρα για να βρεθούν για διακοπές στη Χίο, ενώ δεδομένη είναι πλέον και η αγανάκτιση των επιβατών που αδυνατούν να αντιληφθούν πως οι εταιρίες προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες χωρίς προηγούμενα να υπάρχει μια κατ’ ελάχσιτον ενημέρωση.
Κι αν νομίζατε ότι υπάρχουν καλοκαιρινά δρομολόγια με βετλιώμενες ώρες άφιξης και αναχώρησης, ξεχάστε το. Οι εταιρίες ουδώλλος διαφοροποίησαν τις ώρες και τις ημέρες ταξίδιων, με μια μιρκή εξάιρεση στην προσθήκη ενός ημέρησιου δρομολογίου το Σάββατο. Πέραν τούτου, όλα παραμένουν ως έχουν. Και φυσικά οι ώρες ταξιδίου δεν διαφοροποιούνται καθώς τα 8ωρα θα πηγαίνουν και θα έρχονται, όπως την εποχή του ΣΑΠΦΩ, του ΟΜΗΡΟΣ και του ΘΕΟΦΙΛΟΥ…
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΧΙΟΣ
“BLUE STAR PATMOS”
ΤΡΙΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ-ΚΥΡΙΑΚΗ 2100 (αφ. ΧΙΟ 0500)- ΣΑΒΒΑΤΟ 0900 (αφ.ΧΙΟ 1515)
¨ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ¨
ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΕΤΑΡΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ 2100 (αφ.ΧΙΟ 0500)
EUROPEAN
ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΕΤΑΡΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1900 (αφ.ΧΙΟ 0340)
ΧΙΟΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
“ΒLUE STAR PATMOS”
ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΕΤΑΡΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2310(αφ.ΠΕΙΡ 0625)-ΚΥΡΙΑΚΗ 1145 (αφ.ΠΕΙΡ 1800)
“ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ”
ΤΡΙΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ-ΚΥΡΙΑΚΗ 2310 (αφ.ΠΕΙΡ 0625)-ΣΑΒΒΑΤΟ 1210 (αφ.ΠΕΙΡ 1920)
“EUROPEAN EXPRESS”
ΤΡΙΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ-ΚΥΡΙΑΚΗ 2200 (αφ.Πειρ. 0630)
Για γέλια και για κλάμματα όμως δεν είναι μόνο η κατάσταση στην ακτοπλοϊα και στις αερομεταφορές του νησιού, είναι και στο λιμάνι των Μεστών. Το πλοίο της NEL “Aqua Marina” που θα συνδέει το Λαύριο με τα Μεστά, αντί να αποτελέσει το λιμάνι - σταθμό για την μείωση της διάρκειας ταξιδίου, θα πραγματοποιεί την σύνδεση σε 9 ώρες (!) υποδαυλίζωντας κάθε σκέψη για την αναβάθμιση του ρόλου του δυτικού λιμένα του νησιού και ουσιαστικά μετατρέπωντας σε φρούδες ελπίδες όλες τις φανφάρες που έχουν κατά διαστήματα ακουστεί. Αυτό ας ληφθεί σοβαρά υπόψιν.
Στον αντίποδα των ακτοπλοϊκών προβλημάτων, απόρια της ελεύθερης βούλησης των ναυτιλιακών εταιριών και των δυνατοτήτων τους, στις οποίες προφανώς το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει, η Olympici Air, έχει ήδη αφαιρέσει το πρωϊνό δρομολόγιο του Σαββάτου από τη λίστα, προκαλώντας ένα γενικότερο black out στους επιβάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν προς Αθήνα.
Ο Βασίλης Αυλωνίτης το είπε και το εννοούσε. Εμείς απλά το βιώνουμε. Σε ένα πλαίσιο όπου ο ρόλος και η λειτουργία των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιριών δυναμιτίζει και θέτει υπό αμφισβήτηση κάθε προσπάθεια άρσης του τουριστικού αδιεξόδου, η τοπική κοινωνία εγκλωβισμένη στα πολιτικοιδεολογικά διλλήματα της κάθε πλευράς και του κάθε παραταξιακού ή άλλου συμφέροντος, βιώνει τον πλήρη σκοταδιμό και την επιστροφή στο Μεσαίωνα.
Μα πραγματικά, υπάρχει κάτι πιο σοβαρό για να πολεμήσουμε;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.