Την ώρα που η συζήτηση για τη δήθεν ανεπαρκή ασφάλεια του κεντρικού λιμένα Χίου, φθάνει τα όρια της δημόσιας παράκρουσης, με βασική και κύρια ευθύνη του κεντρικού λιμενάρχη Χίου Παντελή Βατούση, ο οποίος μέσα από μία πλήρως ευθυνόφοβη λογική, παρουσίασε την έλλειψη προσκρουστήρων ως μείζον θέμα ασφάλειας, ένα πραγματικό θέμα ασφαλείας κάνει την εμφάνισή του, φέρνοντας τον κεντρικό λιμενάρχη προ των πραγματικών ευθυνών του.
Ο λόγος για τις υπέργειες δεξαμενές καυσίμων, που βρίσκονται τοποθετημένες έξω από το κεντρικό λιμεναρχείο Χίου, γεμάτες με αρκετούς τόνους πετρελαίου, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα σκάφη του Λιμεναρχείου και της Frontex.
Οι συγκεκριμένες δεξαμενές καυσίμου, τοποθετημένες προ ετών και καμουφλαρισμένες με ξύλινη περίφραξη, χρησιμοποιούνται για τις υπηρεσιακές ανάγκες των σκαφών, στη λογική της μείωσης του κόστους, αφού σε διαφορετική περίπτωση τα σκάφη θα πρέπει για ανεφοδιασμό να μεταβαίνουν στο λιμάνι των Μεστών.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες στελεχών του λιμεναρχείου Χίου στον «Π», για την πυρασφάλεια των συγκεκριμένων δεξαμενών υπάρχει φορητός πυροσβεστήρας ελεγμένος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου (στο πλαίσιο σχεδίου πυρασφάλειας) και κρινόμενος ως επαρκής σε περίπτωση ατυχήματος.
Το βασικό ερώτημα, ωστόσο, που χρίζει ουσιαστικής παρέμβασης από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χίου, είναι ένα και μοναδικό. Μπορεί σε ένα πολυσύχναστο λιμάνι όπως αυτό της Χίου και σε απόσταση αναπνοής από μία δημόσια υπηρεσία, δεκάδες καταστήματα και μερικά μέτρα μακρύτερα από το σημείο επιβίβασης εκατοντάδων επιβατών να υπάρχουν υπέργειες δεξαμενές καυσίμων;
Αυτές οι δεξαμενές είναι σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία για την αποθήκευση καυσίμων;
Γνώριζε από τη στιγμή που ανάλαβε τα καθήκοντά του ο κ. Λιμενάρχης για τις συγκεκριμένες δεξαμενές; Είναι σε χρήση; Και αν δεν είναι τότε γιατί παραμένουν στο σημείο;
Πως γίνεται να θέτει δημόσια ζητήματα ασφαλείας επικαλούμενος την έλλειψη προσκρουστήρων, όταν στην είσοδο της υπηρεσίας του, είναι μονίμως αποθηκευμένοι τόνοι καυσίμων;
Πως γίνεται να συντελεί στη μεταφορά της ακτοπλοΐας στα Μεστά αλλά σε ότι αφορά στην υπηρεσία του να θέλει, για λόγους εξοικονόμησης αλλά και αποφυγής ταλαιπωρίας των πληρωμάτων η πλήρωση των σκαφών με καύσιμα να γίνεται μπροστά στην πόρτα της υπηρεσίας του και όχι στα Μεστά;
Σε περίπτωση οποιουδήποτε ατυχήματος, ποιος θα φέρει την ευθύνη; Έχει ενημερώσει για την επικινδυνότητα των δεξαμενών την Υπηρεσία του και το Υπουργείο Ναυτιλίας και έχει λάβει θετική απάντηση;
Η Λιμενική Επιτροπή έχει δώσει το "πράσινο φως" για τις συγκεκριμένες δεξαμενές;
Η Λιμενική Επιτροπή που μέχρι σήμερα δεν έχει απαντήσεις για την ασφάλεια του λιμένα, μήπως έχει απαντήσεις για τις δεξαμενές καυσίμων;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.