Συμβιβαστική λύση, την οποία όπως φαίνεται μάλλον θα πληρώσουν οι επιβάτες της γραμμής Χίου – Τσεσμέ, φαίνεται ότι διαφαίνεται στον ορίζοντα μετά τη σημερινή κινητοποίηση τόσο του κυβερνητικού Βουλευτή Νότη Μηταράκη όσο και του προέδρου του Επιμελητηρίου Χίου Παντελή Λεγάτου.
Πως προέκυψε το θέμα
Το όλο θέμα με τη γραμμή Χίου – Τσεσμέ προέκυψε έπειτα από εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας με το οποίο προβλέπονταν η υποχρεωτική επιβολή τέλους 5 ευρώ, στα δρομολόγια από τα νησιά προς Τουρκία και αντίστροφα, χρήματα τα οποία θα κατέληγαν στα επί μέρους Λιμενικά Ταμεία.
Η συγκεκριμένη επιβολή αφορούσε όχι γενικά τους λιμένες αλλά τους λιμένες που διέθεταν ολοκληρωμένο ISPS.
Την αρχή στην είσπραξη έκαναν τα Δωδεκάνησα, τα οποία από την αρχή προχώρησαν στη σχετική επιβολή του τέλους, το οποίο όμως σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι 5 ευρώ αλλά 2,5 αφού στα χαρτιά τα πλοία δηλώνονται ως τουριστικά.
Ταυτόχρονα στη Χίο, όπως και στη γειτονική Λέσβο, προκλήθηκαν αντιδράσεις με τις εταιρείες να δηλώνουν την αντίθεσή τους στη διάταξη που έλεγε ότι θα έπρεπε το τέλος να έχει εισπραχθεί αναδρομικά, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που είχαν κάνει προπώληση εισιτηρίων είτε μέσω πρακτορείων τους, είτε μέσω διαδικτύου σε τιμή προ τέλους, να καλούνται να πληρώσουν το συγκεκριμένο τέλος από την τσέπη τους.
Η συνάντηση και η προτεινόμενες λύσεις
Σε αυτό το πλαίσιο το μεσημέρι της Τετάρτης υπήρξε συνάντηση του Βουλευτή Χίου της ΝΔ Νότη Μηταράκη με τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδη, όπου συζητήθηκε εκτενώς το θέμα. Την ίδια ώρα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου Παντελής Λεγάτος, πραγματοποίησε σειρά τηλεφωνικών επαφών.
Αποτέλεσμα των συνομιλιών και των παρεμβάσεων, ήταν το Υπουργείο Ναυτιλίας από τη μία να διευκρινίζει ότι η επιβολή του τέλους θα εισπραχθεί κανονικά και αναδρομικά, δεχόμενο από την άλλη να αναζητήσει μία πιο συμβιβαστική λύση για να μην χρεωθούν άδικα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Χίου – Τσεσμέ.
Έτσι η πρόταση που έπεσε στο τραπέζι είναι η κάθε εταιρεία για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να χρεώνει αντί για 5, 6 ευρώ στο εισιτήριο, μέχρι να μηδενιστεί το χρέος που δημιουργήθηκε σε βάρος της, από τη μη είσπραξη του τέλους.
Στο άκουσμα της συγκεκριμένης πρότασης, οι περισσότερες εταιρίες φάνηκε να αντιδρούν θετικά, κάτι που απομένει να επιβεβαιωθεί μέσα στις επόμενες ώρες, καθώς αν τελικά συμφωνήσουν τότε θα αναστείλουν την ακύρωση των δρομολογίων τους που είχε αποφασιστεί για τις 12 και 13 Οκτωβρίου.
Να σημειωθεί για την ιστορία ότι, το εισιτήριο στη γραμμή Χίου – Τσεσμέ είναι μακράν το ακριβότερο στο Αιγαίο και με διαφορά, όχι εξαιτίας του τέλους των 5 ευρώ αλλά εξαιτίας του γεγονότος ότι ο ιδιώτης που εκμεταλλεύεται το λιμάνι του Τσεσμέ έχει ήδη από καιρού αποφασίσει την αύξηση επιβολής τέλους 12 ευρώ για κάθε επιβάτη που κάνει χρήση των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.