Τα προβλήματα που υπάρχουν στα ελληνικά λιμάνια, καταγράφονται στην ετήσια Εκθεση της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), η οποία κατατέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας από τον πρόεδρο της Ενωσης Παναγιώτη Γιγή και τη γενική γραμματέα Ελένη Παπαδοπούλου.
Η έκθεση συνοδευόταν από επιστολή προς τον γενικό γραμματέα Λιμένων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, με κοινοποίηση στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Σκοπός της Εκθεσης, είναι οι βελτιώσεις που απαιτούνται να υλοποιηθούν σε διάφορα λιμάνια της χώρας, για την ασφαλέστερη προσέγγιση και παραμονή των πλοίων σε αυτά, αλλά και για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ασφάλεια των επιβατών.
Διευκρινίζουν επίσης ότι οι παρατηρήσεις τους, που συνοδεύονται και από σχετικές φωτογραφίες, προέρχονται από τους συναδέλφους τους πλοιάρχους, όλων των εταιρειών, οι οποίοι είναι κατεξοχήν χρήστες των λιμανιών και με τη γνώση και την πείρα τους διαχειρίζονται εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις στην προσπάθειά τους, να προσεγγίζουν τα λιμάνια αυτά.
Σημειώνουν, ωστόσο, ότι το τελευταίο διάστημα γίνεται προσπάθεια βελτίωσης των λιμανιών μέσα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), τονίζουν όμως ότι η γενική εικόνα, απαιτεί να δοθούν λύσεις, οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν.
Αναλυτικά οι εκθέσεις για τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου
Μυτιλήνη
- Συντήρηση - αντικατάσταση προσκρουστήρων και να τοποθετηθούν σωστά κατά μήκος των προβλητών .
- Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες στη θέση Νέο Γ και Παλαιό Γ υπάρχει έλλειψη.
- Εκβάθυνση λιμενολεκάνης (δυτικά παλαιού Γ) και στις δύο θέσεις Πρόσδεσης (Φωτο 1)
- Δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο που έγινε το νέο λιμάνι και πλησίον αυτού.
- Μεταφορά του ιστού με τους δυο κόκκινους φανούς που βρίσκεται στην άκρη του προβλήτα μαζί με μία λήψη νερού.
- Να τοποθετηθούν πιο εσωτερικά ή στην μία γωνία του προβλήτα για να είναι ελεύθερη και η θέση κεφάλι για πρόσδεση πλοίου εφόσον αλλαχθούν και οι δυο μπίντες (δέστρες) που βρίσκονται στο κεφάλι του προβλήτα και είναι διαφορετικές από τις υπόλοιπες και όχι τόσο ασφαλείς.
- Επίσης να γίνει καλύτερος φωτισμός του προβλήτα διότι ο μισός σχεδόν προβλήτας είναι χωρίς φωτισμό.
Οινούσσες
Τοποθέτηση προστατευτικών ελαστικών στο κόκκινο φανάρι λόγω στενότητας της λιμενολεκάνης.
Σάμος- Καρλόβασι
- Εκβάθυνση στην περιοχή στροφής του πλοίου.
- Ενεργοποίηση της θέσης πρόσδεσης αριστερά του πλοίου, ώστε να μπορεί το πλοίο εναλλακτικά να προσδέσει σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών.
- Τοποθέτηση προσκρουστήρων στη θέση πρόσδεσης του πλοίου.
Χίος κεντρικό Λιμάνι
- Ενίσχυση έντασης φωτοβολίας Φανών εισόδου στο λιμάνι (πράσινο- κόκκινο) διότι δεν είναι ορατοί λόγω του φωτισμού της παραλιακής ζώνης (καταστήματα-οικίες).
- Αύξηση λειτουργικών βαθών λιμένα στα 8,5 μέτρα και συντήρηση αυτών.
- Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
- Εκβάθυνση λιμενολεκάνης
- Φωτισμός στη θέση ΜΠΟΥΡΤΖΙ εντός λιμένος.
Χίος Μεστά
- Η είσοδος του λιμένα των Μεστών είναι χωρίς σήμανση με αποτέλεσμα η είσοδος σε αυτό να χρειάζεται μεγάλη προσοχή.
- Τοποθέτηση μπίντας στην πλώρη των πλοίων στη δεύτερη θέση μπαίνοντας στον λιμένα.
Ψαρά
- Να διαμορφωθεί η ράμπα του προβλήτα χωρίς κεκλιμένα.
- Αφαίρεση – Μετακίνηση του εξωτερικού κόκκινου φανού (έχει δύο) γιατί εμποδίζει την πρόσδεση.
- Διαμόρφωση δεξιά – αριστερά του κεκλιμένου στη ράμπα που λόγω της υψομετρικής διαφοράς δημιουργεί πρόβλημα στον καταπέλτη του πλοίου.
- H τσαμαδούρα που βρίσκεται σε στίγμα 38° 32.045Β 025° 34.482Α πλησίον της προβλήτας πρόσδεσης του πλοίου στα Ψαρά, είναι επικίνδυνη για τη ναυσιπλοΐα, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άνεμοι Βόρειοι ή Νότιοι 6 bft και άνω και πολλές φορές ο φανός της είναι εκτός λειτουργίας.
Ειδήσεις σήμερα
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.
Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.