Την δέσμευσή της για διατήρηση μέχρι το 2023 των ίδιων συχνοτήτων και δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Χίου- Μυτιλήνης με τον Πειραιά κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Attica Group, μετά την εξαγορά της Hellenic Sea Ways και υπό το φόβο διαμόρφωσης μονοπωλιακών καταστάσεων στην γραμμή του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που παρουσιάζει το enikos.gr:
"...η Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφέρει ότι ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εν λόγω εξαγορά, αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών.
Αναλυτικά, η Επ. Ανταγωνισμού σημειώνει:
"Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα α) της συχνότητας των δρομολογίων και β) του ύψους των ναύλων.
Έτσι, όσον αφορά στη διασύνδεση των νησιών Χίου και Μυτιλήνης με την Αττική, η Attica Group έχει δεσμευθεί:
Α.για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
Β. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.
Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν, επίσης, στην απελευθέρωση "ζήτησης/χώρου" για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή/δεσπόζουσα θέση η Attica Group με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Στο πλαίσιο αυτό η Attica Group ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττική-Χίος, Μυτιλήνη-Χίος και Μυτιλήνη- Αττική, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών. Η διαδικασία μείωσης των προσεγγίσεων περιγράφεται αναλυτικά στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και περιλαμβάνει αξιολόγηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού των χαρακτηριστικών του τρίτου ανταγωνιστή, το βαθμό αντιστοιχίας της δήλωσης δρομολόγησής του με τη σύνδεση στην οποία επιθυμεί να εισέλθει και κατά πόσο η είσοδος αυτή και η αποχώρηση της Attica Group σχεδιάζεται με τρόπο συνεπή προς τις δεσμεύσεις και εκπληρώνει τους σκοπούς τους.
Τέλος, ενημερώνουμε ότι η διασύνδεση της Σάμου με τη Ρόδο και την Κω, καθώς και διασύνδεση Πειραιάς-Σάμος, δεν αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς τα σχετικά ζεύγη λιμένων δεν συνιστούσαν επηρεαζόμενες αγορές εξ επόψεως δικαίου ανταγωνισμού, είτε διότι δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτά και οι δύο εταιρίες (ATTICA GROUP και HSW) είτε διότι η μία εξ αυτών δραστηριοποιούνταν περιστασιακά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Οι αναφερόμενες στο δελτίο τύπου αλλαγές δρομολογίων είναι αποτέλεσμα επιχειρηματικών αποφάσεων των δύο εταιρειών.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.