Μια εκδρομή διαφορετική από τις συνηθισμένες επέλεξαν να κάνουν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Χίου, όταν στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιούν για την φετινή χρονιά και με πρωτοβουλία του δασκάλου τους Μανώλη Τσαγκάτου, επισκέφτηκαν τον «Πολυχώρο Άγιο Γάλας» συμμετέχοντας σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα.
Η πρώτη ομάδα μαθητών παρακολούθησε το πρόγραμμα "Σαν σου χαρίζουν γάιδαρο, μην τον κοιτάς στα δόντια", όπου με τη βοήθεια ενός από τους τελευταίους σαμαρτζήδες του νησιού (του Θωμά Τσολάκη) εξοικειώθηκαν με το γαϊδουράκι.
Η δεύτερη ομάδα μαθητών παρακολούθησε το πρόγραμμα "Η κοπριά και το νερό κάνουν το λάχανο γερό!", πραγματοποιώντας συνάμα βιωματικές δράσεις στον λαχανόκηπο του Πολυχώρου με την καθοδήγηση ειδικού Διαιτολόγου Στέλιου Κάρλου.
«Είναι σημαντικό τα παιδιά να συμμετέχουν σε βιωματικές εμπειρίες και να παρακολουθούν από κοντά πώς πεταλώνουν ένα γάιδαρο ή πώς περιποιούνται έναν κήπο», δήλωσε στον «π» ο δάσκαλος Μαν. Τσαγκάτος επισημαίνοντας την αξία τόσο των περιβαλλοντικών προγραμμάτων όσο και των βιωματικών εμπειριών.
Χαρακτηριστικές είναι οι εντυπώσεις των ίδιων των παιδιών όπως αποτυπώνονται στα κείμενα που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους: «Όταν πήγαμε εκπαιδευτική εκδρομή στο Άγιο Γάλας συναντήσαμε τον κ. Θωμά που μας μίλησε για τα γαϊδουράκια και για πολλά άλλα πράγματα. Μας είπε για το πώς βάζουν τα πέταλα στον γάιδαρο. Επίσης μας έδειξε πως βρίσκουμε την ηλικία του. Όταν γεννιέται ένα γαϊδουράκι βγάζει 2 δόντια που σημαίνει ότι είναι 2 μηνών.. Τα γαϊδουράκια ζουν ως 45 χρόνια. Μετά ανεβήκαμε στα γαϊδουράκι για μια βολτίτσα. Ήταν μια συναρπαστική εμπειρία!!!», αναφέρουν δύο μαθήτριες της Ε’ τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα με τα γαϊδούρια.
«Στην αρχή παρατηρήσαμε καλά τον λαχανόκηπο και τα φυτά του. Ύστερα ο κ. Στέλιος μας μίλησε για όλα τα λαχανικά και μας εξήγησε γιατί κάνουν καλό στην υγεία μας. Όμως δεν ήταν μόνο αυτό , μας είχαν ετοιμάσει και διάφορα αστεία παιχνιδάκια σε σχέση με τα λαχανικά όπως είναι η σκυταλοδρομία. Στην σκυταλοδρομία δυο παιδιά έπαιρναν μια κάρτα με ένα λαχανικό πάνω, εμείς λοιπόν έπρεπε να ψάξουμε να βρούμε το φύλλο του λαχανικού που έδειχνε η κάρτα μας. Το δεύτερο παιχνίδι ήταν το παντομίμα όπου εκεί ο ένας έπρεπε να κάνει με το σώμα του ή τα χέρια του ότι έλεγε η κάρτα του. Και στο τρίτο και τελευταίο παιχνίδι έπρεπε να πηδάμε αριστερά και δεξιά ανάλογα με το αν το λαχανικό ήταν εποχής ή μη εποχής», σημειώνουν οι συμμετέχοντες στο δεύτερο πρόγραμμα με τον λαχανόκηπο μαθητές.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.