2.10.2024 12:40

Χωρίς Τούρκους επισκέπτες 12 και 13 Οκτωβρίου η Χίος

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισαν να ρίξουν άγκυρα, αντιδρώντας στην αναδρομική ισχύ του τέλους των 5 ευρώ τα οποία καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους

Η απόφαση των τεσσάρων ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Χίου-Τσεσμέ να μην εκτελέσουν δρομολόγια στις 12 και 13 Οκτωβρίου έρχεται ως πρώτο μέτρο αντίδρασης ενάντια στην απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να επιβάλει τέλος 5 ευρώ ανά επιβάτη. Αυτό το τέλος, που σχετίζεται με τα μέτρα ασφάλειας λιμένων ISPS, προκάλεσε αναστάτωση στις εταιρείες, καθώς ζητείται να εφαρμοστεί αναδρομικά, ακόμα και για εισιτήρια που έχουν ήδη προπωληθεί ή εκδοθεί μέσω διαδικτύου.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιδρούν έντονα, καθώς η επιβολή του τέλους χωρίς προειδοποίηση τους αναγκάζει να αποδώσουν το ποσό από την τσέπη τους, με δεδομένο ότι τα εισιτήρια είχαν ήδη πουληθεί χωρίς να υπολογίζεται το νέο αυτό κόστος. Στις δηλώσεις του ο τουριστικός πράκτορας Θόδωρος Μιχαλάκης τόνισε πως η απόφαση αυτή της κυβέρνησης ήρθε ξαφνικά και χωρίς επαρκή προειδοποίηση, δημιουργώντας ένα σημαντικό πρόβλημα.

Όπως εξήγησε, συνήθως τέτοιες αλλαγές γίνονται με μια προοπτική, επιτρέποντας στις εταιρείες να προσαρμόσουν τις τιμές τους και να ενημερώσουν τους πελάτες.

Ο κ. Μιχαλάκης εξήγησε ότι η κυβέρνηση απαιτεί την εφαρμογή του μέτρου από τις 10 Ιουνίου, με τις εταιρείες να καλούνται να αποδώσουν τα χρήματα, ακόμα και αν δεν τα έχουν ήδη εισπράξει από τους επιβάτες. Επιπλέον, σημείωσε ότι το Λιμενικό Ταμείο και οι εμπλεκόμενες αρχές προσπαθούν να διαχειριστούν την κατάσταση, αλλά οι αντιδράσεις είναι έντονες, ιδιαίτερα στη Μυτιλήνη, όπου η εφαρμογή του μέτρου έχει καθυστερήσει για δύο μήνες λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Από την πλευρά τους, οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι δεν είναι δίκαιο να επιβαρύνονται οι ίδιες με το κόστος αυτού του τέλους, καθώς δεν το είχαν προβλέψει στις τιμές των εισιτηρίων. Επιπλέον, η ξαφνική εφαρμογή του μέτρου τους δημιουργεί οικονομική επιβάρυνση, καθώς η απόδοση των χρημάτων πρέπει να γίνει για εισιτήρια που είχαν ήδη προπωληθεί πριν την εφαρμογή του νέου τέλους.

Αυτό το τέλος, αν και φαινομενικά μικρό (5 ευρώ ανά επιβάτη), μπορεί να αυξήσει σημαντικά το κόστος για τις εταιρείες, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν ο αριθμός των επιβατών είναι αυξημένος. Για παράδειγμα, μόνο τον Αύγουστο οι εταιρείες μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες, κάτι που θα τους επιφέρει σημαντικές επιπλέον επιβαρύνσεις.

Η απόφαση των εταιρειών να μην πραγματοποιήσουν δρομολόγια το επόμενο Σαββατοκύριακο είναι το πρώτο βήμα της αντίδρασής τους. Ωστόσο, ο κ. Μιχαλάκης τόνισε ότι υπάρχει ένα δίκαιο αίτημα πίσω από την αντίδραση αυτή, καθώς δεν είναι δυνατόν να επιβάλλεται ένα μέτρο χωρίς τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής. Οι εταιρείες, ειδικά όταν τα εισιτήρια πωλούνται μέσω διαδικτύου, δεν είχαν την ευκαιρία να εισπράξουν το νέο τέλος, γεγονός που δημιουργεί σοβαρές επιπτώσεις στα οικονομικά τους.

Το μέλλον της κατάστασης παραμένει αβέβαιο, καθώς οι εταιρείες αναμένουν να βρεθεί μια λύση μέσω της συνδρομής του Λιμενικού Ταμείου και των εμπλεκόμενων φορέων. Παρά τις προσπάθειες που γίνονται, ο κ. Μιχαλάκης εξέφρασε την ανησυχία του για το αν θα υπάρξει τελικά κάποια διέξοδος που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ