26.3.2015 17:44

Εργασιακό πλήγμα για τη «δεξαμενή που αδειάζει»

• Η ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ SUPER MARKET ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

Στο μάτι των πολυεθνικών και εθνικών αλυσίδων μπήκε πια για τα καλά η Χίος. Η διαπίστωση ότι το «χιώτικο πορτοφόλι» αντέχει κάπως καλύτερα από το πορτοφόλι όλης της υπόλοιπης χώρας μετέφερε στα μέρη μας την παρτίδα του έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων παικτών στο χώρο των super market.

Προς τιμήν τους και Λεβίδης και Key Food έθεσαν μεταξύ των απαράβατων όρων της συμφωνίας με τους νέους επενδυτές την απασχόληση του συνόλου του προσωπικού. Επιβεβαίωσαν την προσήλωση τους στα οικογενειακά, τα πιο ανθρώπινα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων τους.

Απ’ αυτή την κατεύθυνση δεν υπήρχαν απώλειες, ίσως δε ο μέσος Χιώτης να προσδοκά όφελος, αν τα καλά του ανταγωνισμού μεταφερθούν αυτούσια και στο νησί μας. Μια άλλη, αθέατη παράμετρος όμως, επηρεάζει καταλυτικά την τοπική μας οικονομία. Στο νησί δραστηριοποιούνται γύρω στις 10 εταιρείες – αντιπροσωπείες αγαθών. Υπολογίζεται ότι στον κλάδο απασχολούνται γύρω στα 150 άτομα. Βασικοί πελάτες τους ανέκαθεν ήταν τα τοπικά super market και σε πολύ μικρότερο βαθμό τα μπακάλικα και οι ταβέρνες. Ο βασικός κύκλος δραστηριότητας τους αφορούσε την τροφοδοσία των τοπικών super market και οι έχοντες γνώση προσδιορίζουν την απώλεια στο τζίρο τους, μετά τις εξαγορές Λεβίδη και Key Food, γύρω στα 15 εκ. ευρώ.

«Μαθηματική συνέπεια είναι η απότομη συρρίκνωση του τζίρου τους και η αντίστοιχη απόλυση προσωπικού, που δεν θα πρέπει να μας εκπλήξει αν φτάσει τα 30-50 άτομα», εκμυστηρεύεται άνθρωπος του χώρου.

Είναι ρεαλιστικά εφικτό να αλλάξει κάτι; Έστω και με καθυστέρηση, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταβίβασης ήταν γνωστό ότι κυοφορούνταν από καιρό, οι ιδιοκτήτες των αντιπροσωπειών αναζητούν λύση. Μια από αυτές είναι θεσμικά, το Επιμελητήριο και οι εκλεγμένοι φορείς του νησιού, να απευθυνθούν στους νέους ιδιοκτήτες, να θέσουν το θέμα και να εξηγήσουν ότι η ομαλή αποδοχή τους από την τοπική κοινωνία συνεπάγεται και δικές τους υποχωρήσεις. Πέτυχε ένα ανάλογο πείραμα τον καιρό που εμποδίζαμε την έλευση του Βερόπουλου; Όχι, απέδειξε η εμπειρία. Ενδεχόμενα λοιπόν, ήρθε η στιγμή να μπει σε εφαρμογή το σχέδιο Νο 2, μη δημοσιοποιήσιμο προς το παρόν, προκειμένου να μην επιτρέψουν στη δεξαμενή να αδειάσει. Τότε ίσως και οι … μεγαλοκαρχαρίες να υποχρεωθούν να βάλουν νερό στο κρασί τους και να σεβαστούν από μόνοι τους τη λειτουργία της αγοράς μας. 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ