10.12.2014 15:26

Το φρένο στις διεκδικήσεις μας

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ

Στο πίσω μέρος του σκεπτικού μιας βαριάς υποδομής υπάρχει πάντα ένας κεντρικός στόχος. Για το λιμάνι των Μεστών στόχος ήταν να … κλέψει μέρος της επιβατικής κίνησης από τον κεντρικό λιμένα Χίου, να εξισορροπηθεί, κάπως, η μονομέρεια υπέρ του κέντρου όλων των λειτουργιών του νησιού.

Με την ολοκλήρωση του νέου κρηπιδώματος του λιμένα των Οινουσών έγιναν και τα αποκαλυπτήρια του στόχου του νησιού. Η απευθείας σύνδεσή του με τον Πειραιά. Πάνω – κάτω ό,τι σήμερα συμβαίνει με τα Ψαρά, με κάποια από τα δρομολόγια να προσεγγίζουν πρώτα το νησί των μπουρλοτιέρηδων και ακολούθως να συνεχίζουν τη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης και ό,τι έπεται.

Θεμιτό οι μικροί τόποι να θέτουν αντίστροφα μεγάλους στόχους. Μεγαλώνουν και οι ίδιοι μέσα από τη διεκδίκηση τους. Για να μην έπεται όμως η απογοήτευση, αν δεν πετυχαίνουν να τους κατακτούν, είναι απαραίτητο να τους ορίζουμε μέσα στο γενικότερο περίγραμμα τοποθέτησής τους. Κάθε προσέγγιση στους λιμένες Ψαρών ή Οινουσσών συνεπάγεται αντίστοιχη χρονική επιβάρυνση των … γόνιμων ή άγονων δρομολογίων με αρκετά λεπτά επιπλέον ταξιδιού για τους βασικούς προορισμούς. Ήδη ταξιδιώτες με προορισμό τη Χίο δυσανασχετούν για την «παρεμβολή» των Ψαρών. Αντίστοιχη δυσφορία, προφανώς, θα υπάρχει και στους ταξιδιώτες για Μυτιλήνη, μάλλον πολλαπλάσια, καθώς εκεί δεν συνυπολογίζεται και το τοπικό συναίσθημα.

Κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει το δικαίωμα στην άμεση πρόσβαση με την πρωτεύουσα της χώρας στους Ψαριανούς και τους Αιγνουσσιώτες, όπως και στους κατοίκους των Φούρνων ή του Αϊ Στράτη. Κατατεθειμένο όμως άγουρο ένα αίτημα, το μόνο που επιτυγχάνει είναι να απομακρύνει την υλοποίησή του. Για να ελπίζουν Αιγνουσσιώτες και Ψαριανοί στην ένταξη τους σε κάποια από τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια με εκκίνηση το λιμάνι του Πειραιά (ή του Λαυρίου στο μέλλον) πρέπει οι ίδιοι να μελετήσουν το δίκτυο όπως διαμορφώνεται σήμερα και να προτείνουν λύσεις με ένα βασικό κριτήριο: τη μικρότερη δυνατή χρονική επιβάρυνση του κύριου όγκου των επιβατών, όσων δηλαδή αποβιβάζονται σε Χίο και Μυτιλήνη. Παράλληλα την ευέλικτη αναδιαμόρφωση της τοπικής συγκοινωνίας (Χίος – Ψαρά ή Χίος – Οινούσσες) ώστε να ανταποκρίνονται και να καλύπτονται οι ανάγκες των επιβατών με προορισμό τα νησιά τους τις μέρες που τα δρομολόγια δεν θα τα προσεγγίζουν με απευθείας δρομολόγιο. Όσο μικρότερη είναι η επιβάρυνση για το βασικό όγκο των επιβατών, κυρίως των Μυτιληνιών, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα διαθέτει η αποδοχή της διεκδίκησης. Αν λογαριάζουμε με μόνο γνώμονα τη δική μας εξυπηρέτηση, φοβάμαι πως τζάμπα πετάξαμε τα λεφτά και στο λιμάνι των Οινουσσών. 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ