… θα είχα προ πολλού αντιληφθεί ότι δε γίνεται εσαεί τα δομικά προβλήματα βιωσιμότητας του Υπεραστικού ΚΤΕΛ να δοκιμάζουν κάθε ένα – δυο μήνες τις αντοχές των ελάχιστων επιβατών των λεωφορείων.
Το σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης μιας επιχείρησης τροφοδοτούμενης από την περιφέρεια του νησιού είναι εύλογο να εμφανίζεται όσο ο πληθυσμός των χωριών, επομένως των επιβατών των λεωφορείων, είναι διαρκώς μειούμενος. Η άφρονα πολιτική εγκατάλειψης της υπαίθρου και η μεταφορά του ½ του πληθυσμού του νησιού στη ζώνη της πρωτεύουσας έπρεπε να υποψιάσει εδώ και χρόνια τους ιδιοκτήτες των υπεραστικών λεωφορείων ότι αργά ή γρήγορα θα τραβήξει το χειρόφρενο στην επιχείρηση τους.
Ποτέ δεν ένιωσαν αυτή τη διάσταση της απειλής. Αν ήθελαν να την ξορκίσουν όφειλαν να κινηθούν εγκαίρως, αλλάζοντας όλο το ρυθμό εργασίας τους. Επιχειρώντας εκείνα να συμβάλλουν στην αναζωογόνηση της υπαίθρου κι όχι συμβάλλοντας στον αργό της θάνατο. Τα δρομολόγια απέκτησαν καθαρά κρατικοδίαιτα χαρακτηριστικά, επαναπαύτηκαν στη σιγουριά του κρατικού χρήματος από τα μαθητικά δρομολόγια και δεν έδωσαν την παραμικρή διέξοδο διασύνδεσης ακόμα και των κοντινών στην πρωτεύουσα χωριών με την πρωτεύουσα σε ώρες που υπερέβαιναν το καθημερινό μαθητικό πρόγραμμα.
Αυτή η επιλογή έχει σήμερα ως συνέπεια, όταν το κράτος καθυστερεί την αποπληρωμή των οφειλών του, να κόβει το οξυγόνο στην επιχείρηση και να την υποχρεώνει σε σπασμωδικές κινήσεις, που εν τέλει στρέφονται κατά των λιγοστών συνεπών επιβατών της.
Όσο οι λεωφορειούχοι αδυνατούν να αντιληφθούν ότι βασική αιτία των δεινών τους είναι η απόλυτη ταύτιση με την κρατική χρηματοδότηση, πολύ δύσκολα θα πετύχουν να κρατήσουν ζωντανή την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Ποιος είναι πια τόσο ουτοπιστής που να πιστεύει ότι όσα σήμερα περνούμε δε θα έχουν τουλάχιστον δεκαετή διάρκεια; Το αντέχουν;
ο θεσιθήρας
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.