Η κοψιά της Bakerr κάτι μου έλεγε. Μπήκα στον πειρασμό να τη ρωτήσω αν έχει ξανάρθει στη Χίο και πήρα εμβρόντητος την απάντηση: «Φυσικά, έρχομαι τα τελευταία 25 χρόνια κάθε καλοκαίρι». Και ο Jneke που τη συνόδευε τα … έχει τα χρονάκια του στο νησί μας. Έχει έρθει 14 χρονιές διακοπές στη Χίο.
Ούτε τα πρώτα, ούτε τα τελευταία παραδείγματα επισκεπτών του νησιού είναι με μακροχρόνιες σχέσεις με τη Χίο. Είναι μακρύς ο κατάλογος όσων την πάτησαν με το νησί απ’ την πρώτη χρονιά που το γνώρισαν κι από τότε δεν το αποχωρίζονται.
Οι repeaters,όπως είναι γνωστότεροι μεταξύ των παραγόντων του τουρισμού, δίνουν ζωτική ενέργεια στον ημιθανή τουρισμό μας. Έχουν εξοικειωθεί με το ρυθμό μας, τον νοσταλγούν στην χώρα διαμονής τους και στο ερώτημα ποια είναι η δεύτερη τους πατρίδα η απάντηση «Χίος» είναι άμεση.
Τι προσδοκούν από εμάς; Μικρές δόσεις ανανέωσης. «Έρχομαι κάθε χρόνο στη Χίο αλλά το Άγιο Γάλας το ανακάλυψα μόλις πέρσι», μου μετέφερε. Και δεν ξέρετε τι χαρά πήρε βιώνοντας την ανανέωση μέσα από τη νέα έκθεση στο χώρο που δεν είχε δει στην πρώτη της περσινή επίσκεψη. Ή πως έκανε όταν της προτείναμε μια επίσκεψη στη διπλανή Στέγη Εκπαιδευτικής Ιστορίας στα Νενητούρια, την οποία δια της προτροπής μας ανακάλυπτε.
Η στατικότητα είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος του τουρισμού. Η ανανέωση του τουριστικού προϊόντος είναι δείγμα επινοητικότητας. Κερδίζει τον επισκέπτη, ειδικά τον repeater, βελτιώνει όμως και τον εαυτό σου, τον κάνει να έχει μια διαρκή ροπή στην αναβάθμιση. Την οφείλουμε λοιπόν στους Χιώτες του … εξωτερικού, στους αληθινούς πρεσβευτές του νησιού μας.
ΥΓ.: Κάπως απότομη η εισαγωγή για τη φετινή στήλη «Εδώ Άγιο Γάλας», που αποκτά πια μια θεσμική μορφή κάθε καλοκαίρι. Από εκεί πάνω θα τα λέμε εφεξής, σε μια απόπειρα να προσεγγίσουμε κάπως πιο εναλλακτικά τον τουρισμό μας. Τα λέμε αύριο!
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.