3.11.2014 10:33

Σε κάποιες περιπτώσεις δεν αρκεί η διάθεση

• ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Τη Μπαμπούσκα, την παραδοσιακή ρώσικη κούκλα, που μέσα της κρύβει πολλές όμοιες της, αποφάσισαν να αντιγράψουν τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Προβολής. Η Επιτροπή γέννησε τέσσερις επιπλέον υποεπιτροπές. Μόνο που στην περίπτωση της δεν κρύβεται η αλάνθαστη ελληνική συνταγή «αν δεν  θέλεις να κάνεις κάτι, κάνε μια Επιτροπή», φανταστείτε το δηλαδή στην τετραπλή εκδοχή του. Το κλίμα και τα πρόσωπα που την απάρτιζαν κατέθεταν πλούσια διάθεση για ένα νέο ξεκίνημα, να πιάσουν απ’ την αρχή τον μίτο του τουρισμού στο νησί μας. Αρκεί όμως η διάθεση όταν δεν υπάρχει ούτε η γνώση, ούτε – κυρίως – ο διαθέσιμος χρόνος για τον όγκο της απαιτούμενης δουλειάς;

Η υποεπιτροπή «νέων αγορών» για παράδειγμα, θα είχε ρεαλιστικό νόημα αν απαρτίζονταν από πρόσωπα με αποδεδειγμένη την ικανότητα να ξεκλειδώσουν νέες αγορές. Συναποτελείται όμως από πρόσωπα που τα σημερινά αποτελέσματα φέρνουν. Πως στο πλαίσιο μιας άτυπης υποεπιτροπής να φέρουν ένα διαφορετικό;

Πρωτίστως το πρόβλημα βρίσκεται στη διαχείριση του χρόνου. Οι επαγγελματίες του τουρισμού και οι αιρετοί – μέλη παρατάξεων που συμμετέχουν είναι αδύνατον να σηκώσουν το βαρύ όγκο των απαιτήσεων μιας οργανωμένης δουλειάς. Τους λείπουν οι απαραίτητες ανάσες χρόνου, όσο δεδομένη κι αν θεωρείται η διάθεσή τους.

Το κέρδος

Μοναδικό κέρδος, ίσως, από την πρώτη συνεδρίαση η συναίσθηση όλων πια ότι η συγκρότηση ενός φορέα ιδιωτικοοικονομικής μορφής για να «τρέξει» τον τουρισμό μας είναι απαραίτητη. Μάλλιασε η γλώσσα κάποιων να το φωνάζουμε εδώ και κάποια χρόνια, τώρα μοιάζει να αποκτά ένα στοιχειώδη βαθμό ωρίμανσης η ιδέα. Την παρέπεμψε για την επόμενη χρονιά ο Δημ. Καράλης, μια απόφαση που θα κριθεί του χρόνου πάνω – κάτω στην ίδια εποχή.

Το δέον γενέσθαι

Στην πρώτη της συνεδρίαση η Επιτροπή φανέρωσε την αδυναμία της. Δεν έχει στην ολότητα της την εικόνα που θα ‘πρεπε για τον τουρισμό. Έχει αποκλειστικά εικόνα του τουρισμού πόλης, αυτού που διασώθηκε φέτος απ’ την αθρόα προσέλευση Τούρκων επισκεπτών. Έλλειψε η φωνή του επαγγελματία του τουρισμού της υπαίθρου, εκείνου που δεν είμαι βέβαιος αν θα αντέξει μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι. Ή άντε να αντέξει γιατί δεν έχει άλλη εναλλακτική ενασχόληση. Αυτή η κατηγορία επαγγελματιών χρειάζεται τώρα έναν παρηγορητικό λόγο, μια ενθάρρυνση πριν τα βροντήξει όλα και εξαφανιστεί απ’ τον τοπικό τουριστικό χάρτη.

Η Επιτροπή έχει την υποχρέωση να την πείσει ότι κάτι επιχειρείται να αλλάξει. Πως η νέα δημοτική αρχή - από τις πιστώσεις που δεν έχει - στήνει ένα σκέλος τεχνικού προγράμματος,που σχεδόν το σύνολο του αφορά την προοπτική του τουρισμού μας. Και κυρίως να παρέμβει ακαριαία στα απλά, σε όσα είναι εφικτό να αλλάξουν με τη γλώσσα της απλής συνεννόησης και δεν θα αποθαρρύνουν το συνειδητό επαγγελματία τουρισμού να σφίξει τα δόντια και να εξαντλήσει την αντοχή του προσβλέποντας σε ένα καλύτερο 2016 ή 2017.

Για παράδειγμα, είναι ράπισμα για τον συνειδητό επαγγελματία τουρισμού να βλέπει την πελατεία του διαρκώς μειωμένη και οι λίγοι που τον συντηρούν να του διαμαρτύρονται γιατί πήγαν στη Σικελιά και τη βρήκαν κλειστή. Ή γιατί θέλουν να γνωρίσουν τα Καρδάμυλα αλλά δεν υπάρχει συγκοινωνία. Αυτές, οι ασήμαντες και εύκολα εφικτές μεταβολές, έπρεπε να ήταν η παρέμβαση της Επιτροπής, δίχως υποεπιτροπές. Το σήμα στους συνειδητούς επαγγελματίες τουρισμού ότι κάποιος νοιώθει πως τουλάχιστον οι κίνδυνοι περεταίρω μείωσης της πίττας των αφίξεων εξαλείφονται, αν δεν είμαστε σε θέση άμεσα να τη γιγαντώσουμε.

Ειδάλλως, αν δαπανά χρόνο και φαιά ουσία στην υποεπιτροπή «τουριστικού προϊόντος», τη μελέτη των 20.000 ευρώ για την τουριστική ταυτότητα της Χίου γιατί ακριβώς την εντάσσουμε στο Τεχνικό Πρόγραμμα; 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ