Παρακολουθώντας την σχετική κινητικότητα που εμφανίζεται για την σχεδιαζόμενη οδό παράκαμψης Νοτίου Βροντάδου από Λιβάδεια προς Αίπος είναι φυσιολογικό να γεννώνται ανησυχίες και απορίες που θέλω να πιστεύω ότι έχουν λάβει υπόψη οι εμπλεκόμενοι μελετητές. Επίσης θέλω να πιστεύω ότι ήλθαν και διάβηκαν πεζοί όλη την περιοχή πριν χαράξουν κάποια πορεία και όχι να σχεδιάζουν μόνο από τις εικόνες του Google Earth μέσα από γραφεία όπως μαθαίνω ότι γίνεται με μελετητές που δουλεύουν εγκατεστημένοι εκτός του τόπου του έργου.
Ξεκινώντας , δηλώνω ότι όντως υπάρχει αναγκαιότητα κατασκευής παρακαμπτήριου δρόμου Νοτίου Βροντάδου . Είναι σε όλους μας γνωστό το ιδιαίτερο πρόβλημα κυκλοφορίας από και προς την Βορειοδυτική Χίου μέσω Αγ. Γεωργίου –Γεμέλιδου Βροντάδου –στροφών Αίπους και πιο κάτω από Τρεις μύλους-Αγ. Κήρυκο ή από λειβάδια προς Αίπος για τους γνωστούς λόγους (στενοί δρόμοι, παρκαρισμένα οχήματα, κλπ) και πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστεί.
Πρέπει όλοι να σκεφτούμε ότι δρόμος εναέριος δεν μπορεί να γίνει από τον περιφερειακό της πόλης προς τις στροφές του Αίπους. Όμως υπάρχουν μεταξύ των πολιτών πολλές ανησυχίες. Σας μεταφέρω κι εγώ με τη σειρά μου μερικές απ΄ αυτές που είναι καίριες.
Ανησυχία Πρώτη: Θα προσεχτούν ως κόρες οφθαλμού ναι ή όχι οι πηγές της Κλειδούς παλαιάς και νέας όπως και του Αγ. Δημητρίου; Η απάντηση είναι για όλους τους Βρονταδούσους αυτονόητη . Είναι επιβεβλημένο και αδιαπραγμάτευτο να μη χαθεί το νερό αυτών των πηγών που υδροδοτούν τον Βροντάδο από το 1931.
Ανησυχία δεύτερη: Η δασική περιοχή που αποτελεί τον πνεύμονα πρασίνου του Βροντάδου τι απώλειες θα έχει; Ας μη ξεχνούμε την μεγάλη οικολογική καταστροφή από την τεράστια πυρκαγιά του Ιουλίου 1998 . Το δάσος πάλι άρχισε να ξαναγίνεται, προς Ρεστά, Άγιο Στέφανο , προς Αγ. Ιωάννη Τρυπατέ, Αγ. Δημήτριο, Κλειδού, Ερυκόρα Κουκουβά και προς Λειβάδα με φυσική αναδάσωση… Πόσα λοιπόν πευκόδεντρα θα θυσιαστούν για να γίνει περιφερειακός δρόμος αυτό έχει υπολογιστεί;. Ασφαλώς κάποια θα θυσιαστούν, αλλά απαιτείται από τους μελετητές μια συγκεκριμένη κατά το δυνατόν απάντηση. Επιπλέον μέσα σε αυτό το τοπίο, υπάρχουν από ετών και κάποιοι αγροτικοί δρόμοι. Άραγε τμήματα αυτών μπορούν να αξιοποιηθούν ως τμήματα του περιφερειακού δρόμου ώστε να μειωθεί και η οικολογική καταστροφή; (Βλέπε: Κουκουβάς –λειβάδα-στροφές Αίπους, Παρόχθιος νέας Κλειδούς –δεξαμενή φαφαλιού-Κουκουβάς ).
Ανησυχία τρίτη: Το ανάγλυφο του εδάφους επιβάλλει τους όρους του ναι ή όχι; Εδώ , σε όσους έχουμε μεγαλώσει και περπατήσει σ΄αυτές τις περιοχές, μας δείχνει ξεκάθαρα ότι θα υπάρχουν ανηφόρες, κατηφόρες, στροφές και τουλάχιστον δυο γέφυρες για να παρακαμφθούν οι ποταμοί «Κουφός» και «Αρμένης». Τίθεται λοιπόν το ερώτημα αν ο δρόμος θα είναι επιλέξιμος από τους οδηγούς. Γιατί, κακά τα ψέματα, ο οδηγός επιλέγει πώς θα κινηθεί και αναζητά διαδρομές εύκολες και χιλιομετρικά συμφέρουσες. Δεν μπορεί να του επιβληθεί μια δύσκολη διαδρομή.
Ανησυχία τέταρτη: Η χάραξη του όποιου δρόμου , αν αυτή γίνει μέσα και από ιδιωτικά αγροτεμάχια με κοπή ελαιοδέντρων , θα επιφέρει αντιδράσεις ιδιοκτητών ναι ή όχι; Θα υπάρξει δίκαιη χάραξη και όχι μονομερής καταστροφή κάποιων αγροτεμαχίων; Θα υπάρξει σχετική αποζημίωση ;
Όλες αυτές οι ανησυχίες και τα ερωτήματα επιβάλουν να γίνει δημόσια διαβούλευση επί των προτάσεων-σχεδίων των μελετητών που όπως έχει ανακοινωθεί θα γίνει στις 17 Δεκεμβρίου. Επί του παρόντος δεν βλέπουμε τον τόπο και χρόνο της παρουσίασης αυτής ώστε να προσέλθουμε , να δούμε τι σχεδιάζεται. Παρακαλούμε δημόσια τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Π. Βρουλή να προβεί άμεσα στη σχετική δημόσια ενημέρωση για τον τόπο και την ώρα της παρουσίασης των εν λόγω σχεδίων παράκαμψης του Νοτίου Βροντάδου. Έχομε ήδη 15 Δεκεμβρίου και είναι πλάι μας οι 17 Δεκεμβρίου….
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.