12.12.2016 8:56

Απ’ τη χρησιμότητα στην υπερβολή

Μέχρι αύριο Τετάρτη έχουν περιθώριο υποβολής προσφορών όσοι ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν τους πέντε νέους ιστότοπους του Δήμου Χίου, συνολικού κόστους 13.570 ευρώ. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να διαμορφώσει μια γενιά ενημερωμένων δημοτών, με απόλυτη ευκολία στην προσέγγιση της πληροφορίας. Έργο χρήσιμο, αν δεν απειλείται από την υπερβολή και έχει ταυτόχρονα εξασφαλισμένη την τροφοδοσία των πληροφοριακών συστημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμος επιθυμεί τη δημιουργία 5 διαδικτυακών τόπων για:

* την απασχόληση: οτιδήποτε αφορά την αναζήτηση ανθρώπινου δυναμικού και τις ανάγκες εύρεσης εργασίας.

* την αγορά ακινήτων: ό,τι έχει σχέση με προσφορά και ζήτηση ακινήτων στην αγορά της Χίου για ενοικίαση και για πώληση.

* τη συλλογή δεδομένων και τη διάχυση της πληροφορίας: με περιεχόμενο από έρευνες και μελέτες που αφορούν τη Χίο, μέχρι μητρώα  επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, συλλόγων, αθλητικών σωματείων, σημεία ενδιαφέροντος του νησιού ή ημερολόγιο εκδηλώσεων.

* τον πληθοπορισμό: μια εφαρμογή μέσω της οποίας θα είναι δυνατή η αναζήτηση πόρων για κοινωφελείς σκοπούς ή για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων.

* τις συνδυασμένες μεταφορές: θα περιλαμβάνει όλες τις δυνατότητες μετακίνησης στη Χίο, με γεωγραφικά δεδομένα ώστε να είναι ελεύθερα διαθέσιμες οι πληροφορίες για τα δρομολόγια και τα σημεία εξυπηρέτησης.

Η προσπάθεια μετατροπής του δημότη σε μια ενημερωμένη μονάδα είναι μια σύγχρονη προσέγγιση με επιρροή από τον ευρωπαϊκό κόσμο. Έχει ωστόσο, δυο προϋποθέσεις:

1. τη στελεχιακή της υποστήριξη. Πρόκειται για βάσεις δεδομένων με διαρκείς ανάγκες τροφοδότησης ενημέρωσης. Όσο αυτοματοποιημένη κι αν σχεδιαστεί η δυνατότητα του απλού χρήστη να καταχωρεί πληροφορία που τον αφορά (π.χ. στοιχεία ενός ανέργου που αναζητεί εργασία), η κύρια βάση πληροφοριών έχει απαίτηση διαρκούς ανανέωσης από προσωπικό με ευθύνη στο αντικείμενο. Να φέρω ένα παράδειγμα. Πόσοι δεν είχαμε ενθουσιαστεί από την προσπάθεια για το chiosjobs πριν λίγα χρόνια; Καινοτομία στην εποχή του, ουσιαστικά ανενεργή ως εφαρμογή στις μέρες μας, γιατί κανένας δεν ορίστηκε ή δεν συνέχισε να παρακολουθεί και να ενημερώνει διαρκώς την πλατφόρμα. Ο πρώτος διαδικτυακός τόπος της δημοτικής προκήρυξης είναι ουσιαστικό αντίγραφο της τότε προσπάθειας. Γιατί χρειάζεται να επαναληφθεί; Έχει εξασφαλιστεί το εξειδικευμένο προσωπικό που θα αναλάβει την διαχείριση της;

2. την ισορροπία της με πιθανές υπαρκτές ή μελλοντικές προσπάθειες του ιδιωτικού τομέα. Δεν καταλαβαίνω, για παράδειγμα, γιατί ο Δήμος Χίου φλερτάρει με τον κρατισμό, αναλαμβάνοντας ρόλο … κτηματομεσίτη. Η αγορά ακινήτων είναι μια κατ’ εξοχήν ιδιωτική ενασχόληση και γύρω από αυτήν είναι ανεπτυγμένο ένα δίκτυο τομέων ιδιωτικών επιχειρήσεων. Σε τι θα βοηθήσει περισσότερο και μια δημοτική παρουσία στο χώρο, πέρα, ίσως, από το να κάνει δυσκολότερη την οικονομική επιβίωση των ήδη ενασχολούμενων με το αντικείμενο;

Η μετάβαση στην κοινωνία της πληροφορίας είναι ένας σημαντικός στόχος για το Δήμο μας. Τα πρόσωπα που τον στελεχώνουν είναι ίσως τα πλέον ιδανικά για να την πετύχουν. Το φλερτ με την υπερβολή, ωστόσο, είναι επικίνδυνο για το τελικό αποτέλεσμα.

 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ