Κύριοι,
Με αφορμή χθεσινές δηλώσεις του αντιδημάρχου οικονομικών υπηρεσιών Χίου κου Καμπούρη Παντελή, του προηγούμενου αντιδημάρχου κου Μπελέγρη Γεωργίου αλλά και την προτροπή για εξεύρεση και δημιουργία επιπλέον χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, αποφάσισα να "λύσω τη σιωπή μου". Καταθέτω, λοιπόν, τις σκέψεις μου για το θέμα, όχι ως ειδικός επ' αυτού (αφού δεν είμαι) αλλά ως ένας επί χρόνια υπάλληλος και νυν συνταξιούχος, που συνεργάστηκε στο παρελθόν με άξιους ιδιώτες συγκοινωνιολόγους μηχανικούς αλλά και αξιότατους υπαλλήλους-μηχανικούς με εξειδίκευση και γνώσεις επί του θέματος, οι οποίοι, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια δεν αξιοποιούνται.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά τα λόγια του κυρίου Κωνσταντίνου Ηλιόπουλου για το θέμα: "Η τόσο γραφική και όμορφη πόλη σας πρέπει να γίνει ελκυστική για τους πολίτες και τους πεζούς, και όχι για τα αυτοκίνητα. Κι αυτό γίνεται με τη δημιουργία μιας κυκλοφοριακής κουλτούρας στους πολίτες, πολύ διαφορετική από αυτήν που σήμερα υπάρχει".
Δημιουργώντας συνεχώς νέες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, ελκύει κανείς τα αυτοκίνητα να την επισκεφτούν, δυσκολεύοντας ταυτόχρονα τους πεζούς να περπατήσουν.
Η κυκλοφοριακή πρόταση του κυρίου Ηλιόπουλου, που είχε γίνει αποδεκτή από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, είχε χαρακτήρα ολιστικής εφαρμογής, εδραζόμενη στους εξής τέσσερις άξονες:
*Δημιουργία μεγάλων και οργανωμένων χώρων στάθμευσης στις πύλες εισόδου της πόλης.
*Δημιουργία ελεγχόμενης στάθμευσης στο υπερκέντρο.
*Δημιουργία δημοτικής αστυνομίας για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, και
*Δημιουργία κυκλικών λεωφορειακών γραμμών, που θα συνδέουν τους χώρους στάθμευσης και κάποιες από τις γειτονιές της πόλης.
Όλα αυτά ήταν απολύτως τεκμηριωμένα, κοστολογημένα και υλοποιήσιμα.
Γιατί, όμως, τόσα χρόνια αυτά δεν εφαρμόστηκαν;
Διότι χρειάζονται πολιτικές αποφάσεις, που για να ληφθούν, δυστυχώς, πρέπει ο χρόνος λήψης τους να είναι μακριά από εκλογές, να μην ενοχλούν και πολύ τη συνήθεια και την καθημερινότητα των πολιτών και, βεβαίως, να συμφωνούν και τα ΜΜΕ-που παίζουν κι αυτά το ρόλο τους.
Σήμερα είναι όλα αυτά υλοποιήσιμα; Όπως είπα και στην αρχή του σχολίου μου, δεν είμαι ειδικός να απαντήσω, αλλά υπάρχουν στον Δήμο μας "διαμάντια" μηχανικοί, που μπορούν να προτείνουν και να απαντήσουν. Νομίζω, πάντως, ότι το σημερινό κυκλοφοριακό χάος και ο εξ αυτού "κατήφορος" πρέπει να σταματήσουν.
Προς την κατεύθυνση αυτή συνηγορεί και η εικόνα της πόλης μας μετά την ολοκλήρωση του έργου του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου, αλλά και της ανάπλασης της Πλατείας ευρύτερα, που αποτελούσαν όραμα της απολύτως επιτυχημένης τετραετίας του κου Μανώλη Βουρνού. Τα έργα αυτά έχουν μελετηθεί και χρηματοδοτηθεί το 2019 αλλά δεν ευδοκίμησαν να υλοποιηθούν, αφού ο λαός της Χίου είχε άλλη άποψη.
Με τιμή,
Λάκης Τσακός
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.