… θα συντόνιζα έγκαιρα τις προσπάθειες ώστε ο λιμένας Μεστών να αρχίσει δειλά – δειλά να μπαίνει στον ακτοπλοϊκό χάρτη και κυρίως να αναδεικνύεται ως ο μόνος άμεσα πρόσφορος λιμένας του νησιού για φιλοξενία κρουαζιεροπλοίων.
Ο άλλοτε βασικός σχεδιασμός της «δυτικής πύλης» δεν είχε λάβει υπόψη επαρκώς τα αντισώματα των πάσης φύσεως επιρροών της πρωτεύουσας του νομού. Μια αναδιάταξη στη λιμενική μας πολιτική συνδυάζεται υποχρεωτικά με μια συνολική νέα λειτουργία όλου του νομού. Αποδεχόμαστε ότι η πρωτεύουσα και οι χώροι γύρω από αυτή παύουν να διαθέτουν το μονοπώλιο της αναπτυξιακής δραστηριότητας, σταδιακά μεταγγίζεται μέρος του παραγωγικού ιστού και σε γεωγραφικές ενότητες που οι τελευταίες δεκαετίες είχαν θέσει στο περιθώριο.
Σχεδόν ολοκληρωμένες οι λιμενικές υποδομές, με απαλλοτριωμένους τους αναγκαίους χερσαίους χώρους, προσφέρουν δυνατότητα άμεσης αξιοποίησης του λιμένα. Αρκεί φυσικά να πειστούν κυβέρνηση, Λιμενικό και Τελωνείο ότι επιβάλλεται να τρέξουν εδώ και τώρα οι διαδικασίες τήρησης των απαραίτητων ελέγχων στην αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών.
Η χρηματοδότηση του νέου κεντρικού λιμένα, ως προοπτική, είναι το ίδιο απομακρυσμένη με τη χρηματοδότηση των βελτιώσεων στον υφιστάμενο λιμένα. Μόνο μια διχοτομημένη περιοχή θα έκλεινε πεισματικά τα μάτια στην εύκολη λύση προσέλκυσης κρουαζιέρας.
Για να εντοπίσει συμμαχίες ο αντιδήμαρχος Μαστιχοχωρίων οφείλει να μετατρέψει σε σημαία της πολιτικής του για τη νότια Χίο την πραγματική ενεργοποίηση του λιμένα. Και κυρίως να αφυπνίσει τους ίδιους τους Μεστούσους να διεκδικούν ασταμάτητα την αυτονόητη αξιοποίηση του λιμανιού τους. Η απουσία σταθερού και ισχυρού αιτήματος από την περιοχή για την εκμετάλλευση της πολύ σημαντικής για τη νότια Χίο υποδομής στρεβλώνει την αρχή της ισορροπημένης ανάπτυξης του τόπου.
Έχει κάτι πιο πρόσφορο να ασχοληθεί ο τοπικός αντιδήμαρχος;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.