Για την συνολική αξιοποίηση του Κεντρικού Λιμένα Χίου έχουν γραφτεί πολλά σημειώματα, με τα περισσότερα να αναφέρονται στην εύστοχη σύλληψή της από τον τότε Υπολιμενάρχη Χίου (2004), μετέπειτα Κλαδάρχη ΥΕΝ και τέλος Υποναύαρχο Λ.Σ. Σταύρο Μιχαηλίδη, σημερινό Βουλευτή Χίου (ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ)...
Η πρόταση: συνελήφθη από τον Σταύρο και ενισχύθηκε με την μεσολάβησή μου από τους Νίκο Τράκο Συγκοινωνιολόγο - Χωροτάκτη και Αδελφούς Μπαμπίλη Λιμενολόγους.
Κατ' ουσία: διπλασιάζει την χωρητικότητα του Λιμένα, μεταφέροντας τα (2) δύο πλοία Ακτοπλοΐας σε ενδιάμεση νέα προβλήτα στην συνέχεια της υπάρχουσας κάθετης στον Νότιο Λιμενοβραχίονα που διευρύνεται, με κατεύθυνση το πρώην FLO - CAFE (παλαιός Θερινός Κινηματογράφος ΑΣΤΕΡΑΣ - για τους παλαιότερους).
Κατ' ουσία: η προβλήτα τοποθετείται στην ευθεία μεταξύ εκσκαφής πριν 26 χρόνια της Λιμενολεκάνης και του Νοτιότερου τμήματος του Λιμένα με διαφορά βαθών περί τα 3,50 μέτρα σύμφωνα με το τελευταίο βυθομετρικό σχέδιο του 2010 του Λιμένα.
Ο προκύπτων χώρος νότια της νέας προβλήτας δημιουργεί Μαρίνα 104 σκαφών μέσου μεγέθους (περί τα 15,0 μέτρα μήκους).
Ο σημερινός χώρος στάθμευσης πλοίων στην Βόρεια και Δυτική πλευρά θα χρησιμοποιείται για πλοία Κρουαζιέρας, η δε κίνηση των Ι.Χ. ακτοπλοΐας και φορτηγών, δεν θα επιβαρύνει τον Κεντρικό Λιμένα, διότι θα χρησιμοποιεί τον ανατολικό χώρο στάθμευσης, τον παραλιακό δρόμο Λ. Ενώσεως - Στ. Λιβανού και τον Περιφερειακό της Πόλης (δρόμοι που θα δείξουν τα "ΔΟΝΤΙΑ" τους από πλευράς είτε στενότητας ή ανεπαρκούς χάραξης.
Υπενθυμίζεται: α) ότι τμήμα του Λιμένος στα νότια έχει εκχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ χωρίς να έχει αξιοποιηθεί μέχρι σήμερα και β) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ "ΑΠΕΥΘΕΡΩΘΕΙ".
Η πρόταση Στ. Μιχαηλίδη προωθήθηκε το 2005 από τον τότε Πρόεδρο Λιμενικού Ταμείου Χίου και απερχόμενο Δήμαρχο στην Περιφέρεια και στο Υ.Ε.Ν. με ενθουσιώδεις προτροπές για την οριστική της προώθηση...
Με δεδομένη: την αλλαγή της Πολιτικής Ηγεσίας του Δήμου μετά 20 ημέρες και τα 9 χρόνια που πέρασαν από την αρχική ανάθεση της Μελέτης κρίνεται βεβιασμένη η παρουσίαση της Τρίτης (5/12/2023) στο ΟΜΗΡΕΙΟ Π.Κ.Δ. Χίου.
Η λύση Στ. Μιχαηλίδη: α) δεν απαιτεί τους δύο νέους Λιμενοβραχίονες εξωτερικά του Λιμένα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, β) εκμεταλλεύεται την βυθομετρία και την εκσκαφή μέσα στον Λιμένα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΝΕΕΣ ΕΚΣΚΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, γ) τοποθετεί τα πλοία με άξονα τους επικρατούντες Β-Α ανέμους, δημιουργεί θέσεις για τα πλοία Π-Ν και λοιπά, δ) είναι χαμηλού κόστους, ε) αποφορτίζει κυκλοφοριακά ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ η οποία να μπορεί να ΠΕΖΟΔΡΟΜΕΙΤΑΙ, στ) Δημιουργεί εξωτερικούς χώρους στάθμευσης για τα πλοία και την Πόλη πάρα πολλών Ι.Χ. και άλλων μεγεθών και κατηγοριών Τροχοφόρων και ζ) καθιστά το νησί μας τόπο έναρξης και τερματισμού Κρουαζιέρας συνδυαζόμενης με τον ΥΠΟ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΥΨΩΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΜΑΣ...
Τα "μειονεκτήματά" της είναι ότι: α) αποτελεί προϊόν ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ β) Προσεφέρθη προ 20αετίας περίπου ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ και γ) ΠΟΛΕΜΗΘΗΚΕ ΑΝΑΙΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΗ Δ. ΑΡΧΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ με την Ν. Δημοκρατία...
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.