Αναφορικά με τα δύο ζητήματα που έχουν ανακινηθεί τελευταίως, αυτό της κρατικής χρηματοδότησης του Μαθητικού Οικοτροφείου Οινουσσών και εκείνο της λειτουργίας στην πόλη μας Ιδιωτικού ΕΠΑΛ, έναντι των οποίων η τοπική ΕΛΜΕ έχει τοποθετηθεί στο μεν πρώτο διαφορετικά και στο δεύτερο συλλήβδην αρνητικά, θεωρούμε υποχρέωσή μας να σημειώσουμε τα ακόλουθα :
Α΄. Το Μαθητικό Οικοτροφείο Οινουσσών ιδρύθηκε προ δεκαετιών και συντηρήθηκε στη συνέχεια με αξιέπαινη ιδιωτική πρωτοβουλία -όπως συνέβη τελευταίως με το Μαθητικό Οικοτροφείο Καρδαμύλων-, προκειμένου να αυξηθεί το μαθητικό δυναμικό τού εκεί Σχολείου και συνακόλουθα το γόητρο αυτού αλλά και του νησιού γενικότερα.
Όμως, τώρα που έπαυσε η ιδιωτική χρηματοδότηση του ως άνω Οικοτροφείου, το να ζητείται η συντήρησή του από το Κράτος (εννοείται τους ήδη κατεξουθενωμένους οικονομικά πολίτες) αποτελεί, εάν όχι παραλογισμό ως «εξεζητημένη πολυτέλεια», τουλάχιστον ακραία υπερβολή. Και τούτο διότι, όπως όλοι θα συμφωνήσουμε, το Κράτος οφείλει μεν να συντηρεί για λόγους δημογραφικούς και εθνικούς μικρά Σχολεία, των οποίων μάλιστα κάποτε το διδακτικό προσωπικό είναι μεγαλύτερο αριθμητικά από το μαθητικό, αλλά όχι και να συντηρεί επιπλέον και Μαθητικό Οικοτροφείο για προσέλκυση εξ όλων των περιοχών της Ελλάδας μαθητών, οι οποίοι κάλλιστα θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν στα Σχολεία της περιοχής τους. Διαφορετικά, με το σκεπτικό των Οινουσσών, δικαιούται κάθε μικρή περιοχή της χώρας (και στη νήσο μας λ.χ. τα Ψαρά, η Βολισσός και η Καλαμωτή) να απαιτούν τη χρηματοδότηση Οικοτροφείου αγρευόμενων ανά την επικράτεια μαθητών, προκειμένου να αυξήσουν το μαθητικό δυναμικό και το γόητρό τους.
Υπό οποιοδήποτε, επομένως, σχήμα η κρατική χρηματοδότηση του Μαθητικού Οικοτροφείου Οινουσσών είναι απορριπτέα.
Β΄. Στη χώρα μας, όπως είναι παγκοίνως γνωστό και καθημερινά διαπιστούμενο γεγονός, οι σοβαρές ιδιωτικές επιχειρήσεις λειτουργούν, ως μη όφειλε, αρτιότερα, αποτελεσματικότερα και επιτυχέστερα από τις δημόσιες. Τούτο ισχύει κατά μείζονα λόγο στη Δημόσια Εκπαίδευση, η οποία τα τελευταία χρόνια νοσεί νόσο βαρύτατη και χρόνο με το χρόνο διαρκώς επιδεινούμενη, καθώς απουσιάζει από αυτή κάθε είδους αξιολόγηση της εργατικότητας, της επάρκειας, της υπευθυνότητας και της επαγγελματικής γενικότερα ευσυνειδησίας του διδακτικού προσωπικού, στοιχεία τα οποία αποτελούν κριτήρια «εκ των ων ουκ άνευ» για την πρόσληψή και παραμονή στην Ιδιωτική Εκπαίδευση στην οποία, ειρήσθω εν παρόδω, ασκείται ο αυτός, αν όχι μεγαλύτερος, από εκείνον στη Δημόσια Εκπαίδευση, κρατικός έλεγχος.
Την ίδρυση, επομένως, Ιδιωτικού ΕΠΑΛ στη νήσο μας πρέπει όλοι -μεμονωμένα άτομα και φορείς δημόσιοι και ιδιωτικοί- να τη χαιρετήσουμε ως βήμα προόδου και με όλες μας τις δυνάμεις να τη στηρίξουμε, ευχόμενοι παράλληλα να υπάρξουν και άλλες ανάλογες πολλαπλά ωφέλιμες για τον τόπο μας ιδιωτικές πρωτοβουλίες.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.