Μπορεί κάποιοι να καταλογίζουν «πολυξερότητα» ή εμμονή στην στήλη για το σχεδιασμό σωστών Μελετών και Έργων, σαν κι αυτά που υπάρχουν και γίνονται στην υπόλοιπη Ελλάδα - Ευρώπη κ.α.
Ωστόσο: η πράξη και τα γεγονότα (προβλήματα και ατυχήματα) δυστυχώς τη δικαιώνουν.
Δεν είναι κακό, αυτοί που για διάφορους λόγους είναι σήμερα σε θέσεις ευθύνης να θέλουν να τρέξουν γρήγορα πολιτικές και έργα.
Κακό είναι όταν είτε δεν ακούν άξιους συναδέλφους που έχουν κάθε λόγο να τους συμβουλεύουν σωστά ή το αντίθετο όταν παρασύρονται από άλλους (συναδέλφους) με εμμονές απέναντι σε δοκιμασμένα σωστά έργα.
Στην πρώτη περίπτωση ανήκει ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Π. Μπουγδάνος που ενώ δε γνωρίζει από Μελέτες και Διαχειρίσεις Τεχνικών Έργων με προεκτάσεις και επιπτώσεις στον Αστικό Ιστό, εντούτοις εμμένει σε μη εφαρμόσιμες ή και λανθασμένες θέσεις με συνέπεια να επίκεινται φρεναρίσματα και λειψότητες σε έργα που θα σημαδέψουν αρνητικά τον τόπο.
Για παράδειγμα: Το Δίκτυο Φίλοι του Πεζού, Ποδηλάτες Χίου, Σύλλογος Αθλητών Υγείας (Chiosrunning) και Ποδηλατείν, από τον Οκτώβριο του 2018, δηλ. πριν 2 και μισό χρόνια, επεσήμαναν στην Περιφερειακή Ενότητα, ότι: ο φάκελος για την ανάθεση της Μελέτης Μετατόπισης του δρόμου του Αεροδρομίου δεν θα εκινείτο προς την σωστή κατεύθυνση και η Μελέτη και Έργο θα ήταν χωρίς ασφάλεια, λειτουργικότητα και αναπτυξιακή προοπτική.
Η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή της κ. Καλογήρου (στην οποία συμμετείχε ΚΑΙ ο κ. Μπουγδάνος ως αντιπρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής), ούτε καν απάντησε στα σωστά προαπαιτούμενα που θέσαμε τότε.
Προ των εκλογών του 2019 και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2018 σε ειδικό - πανηγυρικό αφιέρωμα του «Πολίτη», ο σημερινός Περιφερειάρχης κ. Κ. Μουτζούρης (ειδικότερος όλων σε θέματα ακτομηχανικής και αντιμετώπισης κυματισμού) με πρόσθετες σπουδές στη Γαλλία ανέπτυξε εκτενώς τις θέσεις του ίδιου και του συνδυασμού ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης του κυματισμού βόρεια και νότια της πόλης (όπως και ο υπό μετατόπιση δρόμος του Αεροδρομίου).
Σε όλη τη νότια Ευρώπη, αντιμετωπίζεται με εκτροπικές προβλήτες και ανατάξεις ακτών με τοποθέτηση υποθαλάσσιων χαλινών (μέθοδος καθ. Παν. Πατρών Γούδα).
Στην περίπτωσή μας, παρά τις προσπάθειες να ενημερωθεί για το σωστό ο Αντιπεριφερειάρχης, παρά τις κατ’ ουσία θετικές εισηγήσεις των Υπηρεσιακών του, παρά τα δεκάδες σοβαρά ατυχήματα (τραυματισμοί και θάνατοι) των τελευταίων (10) δέκα χρόνων, παρά τις επισημάνσεις Υπηρεσιών της Αθήνας ότι δε θα καθυστερήσουν τις αδειοδοτήσεις που ενημέρωσαν παρουσία μας τον κ. Μουτζούρη και τον ίδιο την παραμονή του πρώτου Περιφερειακού Συμβουλίου στο νησί μας, παρά ταύτα ο κ. Μπουγδάνος επιμένει στο ατελές, λειψό, επικίνδυνο και αντιλειτουργικό έργο των 500 μέτρων που είναι τμήμα του υπό αναβάθμιση νέου Παράκτιου Μετώπου από Πέτρα Ομήρου μέχρι Κεραμεία.
Στη Μελέτη, παραμένουν τα φανάρια στην Φάρκαινα (ενώ θα μπορούσε να γίνει κυκλικός κόμβος) όπως κι αυτός που θα φτιάξει τελικά ο κ. Ξενάκης (Δήμος Χίου) στη συμβολή της Ι. Χρήστου με Αερ. Ροδοκανάκη έπειτα και από γνωστό -πια- έγγραφο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Στη νιοστή συνέντευξή του ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Μπουγδάνος για το ότι θα αρχίσει το έργο ΑΜΕΣΑ οι δημοσιογράφοι των ρώτησαν πώς θα εξυπηρετηθεί η κυκλοφορία μια και στον παραλιακό ΘΑ ΔΙΑΚΟΠΕΙ και ο εσωτερικός (Ι. Χρήστου) θέλει 18 περίπου μήνες για να αρχίσει, ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία.
Αόριστα απάντησε, ότι: δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο!!!
Στα δημοσιογραφικά γραφεία κυκλοφόρησε μια φήμη που θα πρέπει να την επιβεβαιώσει ή διαψεύσει ο κ. Μπουγδάνος. Η φήμη θέλει την Περιφερειακή Ενότητα (Νομαρχία) να έχει παραγγείλει ένα DRONE τεραστίου μεγέθους, ειδικής κατασκευής, κάτι σαν τα Hovercraft που περνούσαν τη θάλασσα της Μάγχης (δηλ. το στενό DOVER - CALAIS) προ της κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας, τα οποία πράγματι εκινούντο λίγα εκατοστά πάνω από τη θάλασσα φορτώνοντας πολλά αυτοκίνητα και επιβάτες όπως δείχνει η φωτογραφία.
Για τα υπόλοιπα αναμένονται νέες δηλώσεις των κ.κ. Αντιπεριφερειάρχη - Περιφερειάρχη…
Το ρεπορτάζ συνεχίζεται με ένα άλλο θέμα που αφορά τον ίδιο τον Αντιπεριφερειάρχη και τη βιασύνη που τον διακατέχει να εμφανίζεται ότι τελειώνει σύντομα τα έργα που αρχίζει.
Αναφέρομαι στο τελευταίο τμήμα του δρόμου από Δαφνώνα προς τον Περιφερειακό προ του Φράγματος Κόρης (ή καλύτερα Γιαγιάς) Γεφύρι….
Όλοι γνωρίζουν ότι για να δοθεί ένας δρόμος σε κυκλοφορία πρέπει να έχει σημανθεί ώστε να βοηθά τους εποχούμενους να κινούνται με ασφάλεια σ’ αυτόν, σε κάθε σημείο του.
Εξαιρούνται οι κινήσεις σε περίοδο εργοταξίου που οι εργολήπτες με προσωπικό ή κινητές πινακίδες προειδοποιούν για τη διέλευση και τις επιτρεπόμενες ταχύτητες.
Πριν λίγες μέρες, μια εκατοντάδα μέτρα από Κόρης Γεφύρι προς Δαφνώνα, εξαιτίας των προηγούμενων (έλλειψη σήμανσης), βοσκός της περιοχής έχασε τον έλεγχο του καινούριου αυτοκινήτου του 4Χ4 με συνέπεια να καταπέσει το μεν αυτοκίνητο 30-35 μέτρα χαμηλότερα (στον Ποταμό), ο δε οδηγός είχε την ετοιμότητα και ψυχραιμία να το εγκαταλείψει με σημαντικές σωματικές βλάβες στο κορμί του…
Οι φωτογραφίες δείχνουν ολική καταστροφή του αυτοκινήτου - εργαλείου του βοσκού.
Η Περιφέρεια τι θέση παίρνει;
Θα διαθέσει τις περίπου 30.000€ για να τον αποζημιώσει για το αυτοκίνητο και ο, τι άλλο δικαιούται για ψυχική οδύνη;;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.