Εδώ και χρόνια απασχολεί την κοινωνία του νοτίου τμήματος του Βροντάδου ένα οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που σχετίζεται με την διέλευση των αυτοκινήτων πρός τη ΒΔ Χίο.
Μελέτες είχαν γίνει απο την εποχή του Μάρκου Μεννη για μια παράκαμψη του Βροντάδου αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Πρόσφατα η Περιφέρεια ανακίνησε το θέμα και ανέθεσε την προμελέτη σε ένα μελετητικό γραφείο το οπόιο παρουσίασε τέσσερις εναλλακτικές προτάσεις απο τις οποίες οι τρείς κατα τη άποψη μου ήταν ανεφάσμοστες είτε τεχνικά είτε γιατι η περιβαλλοντική καταστροφή στο περιαστικό δάσος και στα νερά της Κλειδούς θα ήταν ανυπολόγιστη.
Έμεινε η μία για συζήτηση η οποία τεχνικά ήταν εφικτό να φθάσει μέχρι τον «Σταυρό» (οικία Μανάρα) αλλά απο εκεί και πέρα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα μέχρι τον Άγιο Μακάριο.
Στην συνάντηση του Τοπικού Συμβουλίου Βροντάδου με την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας τέθηκε η πρόταση απο τον κ. Σπύρο Κωστάλα για ένωση αυτής της λύσης με την λύση που κατέληγε στην δευτερη στροφή του Αίπους με ελιγμό απο τον «Σταυρό» και περα.
Τέθηκε το θέμα στους «προμελετητές» και η απάντηση ήταν κατ΄αρχήν θετική, με κάποια τεχνικά έργα ογκώδη που κάποιοι τα χαρακτήρισαν φαραωνικά.
Αυτή είναι με λίγα λόγια η πορεία του υποτιθέμενου έργου που προκάλεσε φωνές, κραυγές, κριτικές και φυσικά ανιπροτάσεις, που ο καθένας μπορεί να τις βρεί και να τις αξιολογήσει.
Εγώ απο την μεριά μου θέλω να θέσω μια σειρά απο προβληματισμούς που θα προκαλέσουν μια συζήτηση ώστε στο τέλος να συνθέσουμε και να καταλήξουμε σε μία απόφαση απο την Λαϊκή Συνέλευση που θα είναι εφικτή, αποδεκτή και εφαρμόσιμη αν θέλουμε να απορρίψουμε την πρόταση της Περιφέρειας.
Α. Υπάρχει πρόβλημα; Χρειάζεται να βρεθεί μια λύση;
Οι απαντήσεις μπορεί να είναι πολλές:
Κάποιος μπορεί να πεί οτι δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί ειναι αργόσχολος και δεν έχει σπίτι στην περιοχή. Ξεκινά να πάει την βόλτα του και όποτε φθάσει...
Κάποιος μπορει να πεί οτι υπάρχει πρόβλημα μόνο στο Γεμέλιδο.
Και κάποιος μπορει να πεί οτι υπάρχει από τον περιφερειακό στα Λειβάδια μέχρι τον Αγιο Μακάριο.
Προσωπικά πιστεύω οτι ΝΑΙ υπάρχει πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο και συμφωνώ με την τρίτη άποψη σύν επιπλέον και το κομμάτι Τρείς Μύλοι – Πούλου.
Β. Πιθανές λύσεις: Πολλές! Απο εφικτές μέχρι ανέφικτες μέχρι και να πηγαίνει κάποιος στην ΒΔ Χίο μέσω Καμπιών! (Ακούστηκε και αυτό)
Όμως αν σοβαρευτούμε και σκεφτούμε η όποια λύση τί παραμέτρους πρέπει να ικανοποιεί, νομίζω αυτές πρέπει να είναι οι παρακάτω:
Να σέβεται το πεεριβάλλον.
Να είναι ασφαλής
Να είναι οικονομικά λογική
Να είναι εφαρμόσιμη
Να μπορέσουμε να την δούμε σε λογικό χρονικό ορίζοντα.
Διατυπώνω λοιπόν μια πρόταση που νομίζω οτι ικανοποιεί τις πραπάνω παραμέτρους.
Άνοδος: Μονοδρόμηση από περιφερειακό στα Λειβάδια – Γέφυρα Αρμένη -Πούλου- Γκιούλη – Σταυρός.
Κάθοδος: Κατασκευή δρόμου απο Σταυρό προς Κουκούρικα (πάνω απο νεκροταφείο) μέχρι Φαφάλειο στάδιο και μονοδρόμιση καθόδου απο τα Σχολεία προς Πούλου – Άγιο Κήρυκο -Άγιο Ισίδωρο – Τρείς Μύλοι.
Πλεονεκτήματα:
Μονοδρόμιση άρα γρήγορη κίνηση.
Μικρό κόστος κατασκευής παράκαμψης μόνο από Κουκούρικα σε υπάρχοντα αγροτικό δρόμο και μάλιστα μονής κατεύθυνσης, άρα περιορίζεται το πλάτος.
Ασφαλής κίνηση
Μειονεκτήματα:
Τα πολλά παρκαρισμένα αυτοκίνητα στους δρόμους.
Το κομμάτι Πούλου -Γκιούλη πρέπει να παραμείνει διπλής κατεθυθνσης για να εξυπηρετεί την κίνηση απο Ερυθιανή – Μπούκιου.
Η εμπλοκή και του Δήμου οπότε όπου λαλούν πολλοί κοκόροι...
Η κακή μας νοοτροπία και το ξερό μας το κεφαλι.
Δεν μπορεί να δοθεί λύση στο πρόβλημα αν στους δρόμους που αναφέρθηκαν δεν απαγορευτεί η στάθμευση. Και πως θα γίνει αυτό;
Με την χρήση των άδειων γκαραζ. Φυσικά είναι πιο εύκολο να αφήνεις το αυτοκίνητο στο δρόμο παρά να το βάζεις στο γκαράζ. (Η κακή νοοτροπία που λέγαμε)
Και επειδή το κάθε σπίτι έχει πλέον δύο και τρία αυτοκίνητα αλλά ένα ή κανένα γκαράζ πρέπει να βρεθούν δημοτικοί χώροι στάθμευσης. Και εδώ αρχίζουμε να σπάμε αυγά!
Δύο χρόνια τωρα έχω γίνει μάρτυρας της προσπάθειας του Τοπικού Συμβουλίου και του Αντιδημάρχου να βρεθούν οικόπεδα για χώρους στάθμευσης. Άκαρπες όλες οι προσπάθειες πλην μιάς. Ο καθένας προτιμά το χωράφι του γεμάτο χόρτα παρά να εισπράτει ένα ενοίκιο από τον Δήμο.
Η λύση ειναι μία δυστυχώς. Να δοθεί ενα χρονικό περιθώριο έξι μηνών για εξεύρεση χώρων στάθμευσης από ιδιώτες που θα προσφέρουν χώρους έναντι ενοικίου. Και εάν παρέλθει άκαρπος ο χρόνος να περάσουμε στην διαδικασία των απαλοτριώσεων. Με κατασκευή χώρων στάθμευσης σύγχρονων με άσφαλτο – και οχι χώμα – με σηματοδότηση για τα αυτοκίνητα της περιοχής, για να μην υπάρχει η δικαιολογία στάθμευσαν άλλοι και δεν έχω που να αφήσω το αυτοκίνητό μου.
Και μένει το κομμάτι Σταυρός - Άγιος Μακάριος που θα πρέπει να απαγορευτεί η στάθμευση και φυσικά να γίνουν παρεμβάσεις ουσίας σε κάποια σημεία.
Θεωρώ οτι άλλη λύση δεν υπάρχει αν θέλουμε να απορρίψουμε την πρόταση της περιφέρειας.
Είμαστε διατεθιμένοι; Αν όχι θέλουμε και το σκύλο χορτάτο και την πίττα ανέγγιχτη...
Και το χειρότερο είμαστε άξιοι της τύχης μας...
Καλά είναι να φωνάζουμε απο τον καναπέ μας, αλλά να φωνάζουμε με λύσεις οικονομικά εφικτές και εφαρμόσιμες.
Καμμιά λύση δεν υπάρχει χωρίς κόστος. Και το κόστος δεν μετριέται μόνο σε χρήμα.
Μετριέται κυρίως με το ξεβόλεμά μας!
Παντελής Ι. Σαλλιάρης
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.