Πριν λίγες μέρες ο Περιφερειάρχης κ. Κ. Μουτζούρης ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των ερευνών για τη στατική ευστάθεια - αντοχή του φράγματος Κόρης Γεφύρι εστιάζοντας στην ανάγκη ανακατασκευής του Μανδύα που κατασκεύασε ο αρχικός εργολήπτης και στην ανάγκη τοποθέτησης μηχανημάτων ελέγχου στο σώμα του φράγματος.
Αυτά ήταν γνωστά από τριετίας γι’ αυτό και η στήλη σε περσυνό σημείωμα προέτρεψε Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη να κατέβουν στο Υπουργείο και να καταφέρουν τη χρηματοδότηση των πιο πάνω εργασιών μαζί με τον Δήμαρχο και τον τότε Βουλευτή και σήμερα Υπουργό κ. Ν. Μηταράκη.
Επειδή ο, τι πήραμε από την Ευρώπη τα διαθέσαμε χωρίς φειδώ, στο εξής τα χρήματα δίδονται με πολλή φειδώ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου.
Για όλους αυτούς τους λόγους πιθανά θα καθυστερήσει η εκταμίευση άρα και η ολοκλήρωση, πλήρωση με νερό και λειτουργία του φράγματος για ΑΡΔΕΥΣΗ του Κάμπου όπως προβλέπεται από την Κ.Υ. Απόφαση!
Τα προηγούμενα όμως: ολοκλήρωση - πλήρωση και λειτουργία απαιτούν και άλλα μικρότερα έργα, όπως: η κατασκευή του έναντι του φράγματος δρόμου ελέγχου που έχει μόνο χαραχθεί και προπάντων η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ των μηχανημάτων -αντλίας ακαθάρτων- του σκουπιδότοπου που παρουσιάζει προβλήματα στη λειτουργία της γι’ αυτό και ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ να τρέχουν τα ΥΓΡΑ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΥ (ΦΩΤΟ), τα ίδια όπως το 2001 δηλ. 20 χρόνια πριν.
Όμως η Μελέτη Ρούσσου που είχε η ΔΕΥΑΧ από το 1998 στα χέρια της όπως και η ΔΤΕ σήμερα προέβλεπε την κατασκευή ενός μικρού φράγματος λίγο χαμηλότερα από τον χώρο συγκέντρωσης των υγρών του σκουπιδότοπου ώστε σε περίπτωση προβλήματος στην επανάντληση των υγρών να ΜΗΝ ΚΑΤΕΡΧΩΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΕΚΑΝΗ ΚΑΤΑΚΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΛΟΓΩ ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΟΛΟ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ.
Τα πιο πάνω σημαίνουν ότι τα δύο έργα, δηλ. ο περιφερειακός δρόμος ελέγχου και το μικρό φράγμα πρέπει να αποτιμηθούν ώστε να συγχρηματοδοτηθούν μαζί με τα έργα του σώματος του φράγματος, δαπάνης κατά τον κ. Περιφερειάρχη περί τις 800.000€.
Πριν λίγες μέρες στην συμβολή του βόρειου άκρου του δρόμου του φράγματος με τον περιφερειακό προς τον πρώην σκουπιδότοπο (ΦΩΤΟ 2 και 3) την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε ΠΛΑΓΙΟΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ διότι το αυτοκίνητο που ερχόταν από Δαφνώνα προς τον Περιφερειακό της πόλης δεν ανέκοψε ταχύτητα -ως όφειλε- με συνέπεια να κινδυνεύσει από το άλλο όχημα, που είχε προτεραιότητα και οδηγό με ισχυρά αντανακλαστικά.
Εάν σ’ αυτό τουλάχιστο το σημείο δεν τοποθετηθεί είτε STOP ή καλύτερα ένας μικρός ζωγραφιστός πλήρως υπερβατός κύκλος, που θα καταργεί την προτεραιότητα με τα τρίγωνα παραχώρησης προτεραιότητας όπως συμβαίνει σε όλο τον άλλο κόσμο, τότε η επόμενη φορά θα μας αφυπνίσει για προφανείς λόγους.
Αυτά αφορούν την Περιφερειακή Ενότητα, τον Δήμο ή το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Έπειτα από τα προηγούμενα αναμένονται σύντομες, συντονισμένες και αποφασιστικές ενέργειες από τον κ. Περιφερειάρχη αν θέλει να συνδέσει το όνομά του με την πραγματική ολοκλήρωση και λειτουργία του φράγματος.
Υ.Γ. 1) Και να μην ξεχνάμε ότι κατατέθηκε αγωγή από παθόντα για ολική καταστροφή καινούριου αγροτικού 4Χ4 κατά παντός υπευθύνου, λόγω κατάπτωσής του σε βάθος 35 μ.
2) Στην συμβολή του δρόμου από Δαφνώνα και Περιφερειακού πόλης, απαιτείται η κατασκευή σοβαρού κόμβου γιατί οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι πολύ μεγάλες και είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα αν δεν μειωθούν με την κατασκευή κυκλικού κόμβου στο πλαίσιο της αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του περιφερειακού δρόμου της πόλης από Παρθένη (Λ. Ενώσεως) μέχρι Τάγμα (παραλιακή Βροντάδου).
3) Η πρώτη Μελέτη του Φράγματος συμπλήρωσε 83 (!!!) χρόνια ζωής από το 1938 που εκπονήθηκε.
και 4) Η ΔΕΥΑΧ πρέπει να αρχίσει να ελέγχει την τοξικότητα των υγρών του σκουπιδότοπου (ΦΩΤΟ 4) σε μόνιμη βάση.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.