Έμπειρο, εν αποστρατεία πια, στέλεχος της αγοράς εξέφραζε την κατάπληξη του για το επίπεδο σκέψης κάποιων από τους, εννοείται, τοπικούς leader στην κατηγορία τους. Η προχειρότητα με την οποία ερμηνεύουν τα αίτια της κρίσης και η βουλιμία τους να την υπερβούν με λύσεις άρπα – κόλα, φτάνει να μην μπουν καν στον κόπο να σκεφτούν τι οι ίδιοι πρέπει να αλλάξουν, τον σοκάρισε.
Αυτή είναι όμως η αγορά μας, με τις περιορισμένες φωτεινές της εξαιρέσεις. Στατική, συντηρητική, απρόθυμη να απλωθεί σε νέα πεδία. Κάπως έτσι ερμηνεύεται και σε μεγάλο βαθμό η ηττοπάθεια όλης της τοπικής μας οικονομίας. Το δυσμενές οικονομικό τοπίο έμπλεξε με τα συντηρητικά αντανακλαστικά μας της τελευταίας εικοσαετίας και δημιουργεί έναν απέραντο βάλτο, δίνοντας τη δυνατότητα στις έρημες καλαμιές να ξεχωρίζουν ως αναλαμπές.
Η ευθύνη των τοπικών Μέσων για τη διαιώνιση αυτής της κατάστασης είναι σημαντική. Αντιμετώπισαν την αγορά ως απλό αιμοδότη των δικών τους αναγκών βιωσιμότητας. Της παρείχαν διαφημιστικές υπηρεσίες εύκολες, τσαπατσούλικες, με πολύ περιορισμένη ανταποδοτικότητα. Από εργαλείο της κάθε σωστής επιχείρησης η διαφήμιση έγινε μέσο επιβίωσης των Μέσων.
Έμπαινε ο διαφημιστής στην κάθε επιχείρηση κι ο ιδιοκτήτης της τον αντιμετώπιζε σαν τον μηνιαίο λογαριασμό ρεύματος. Τον έβγαζε από το κεφάλι του ως μια συμβατική υποχρέωση, περισσότερο γιατί υπέκυπτε στην ικεσία ή ήθελε να έχει την ανοχή του Μέσου στην πρώτη στραβή. Κάποιοι το έβρισκαν ως τρικ για να διατηρήσουν τον διαφημιστή ως πελάτη. Οπότε φτηνή η διαφήμιση, θα επιστρέψει μέρος της δαπάνης απ’ τις αγορές του διαφημιστή.
Διαστρεβλώνονταν οι κανόνες της αγοράς, μέσα στη σωρεία των δεκάδων μηνυμάτων καίγονταν και η διαφήμιση που είχε πραγματική αξία. Στον νέο «πολίτη» όλα αυτά τελειώνουν. Διαφήμιση «πάρε τη και φύγε από το κεφάλι μου» δεν διεκδικούμε. Προσβάλλει τη δουλειά μας, θίγει την τσέπη σας.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.