20.3.2013 11:18

Το τέλος του παραμυθιού της επιλογής των εισηγητών

Οι μάχες έχουν νίκες στα σημεία. Ως τέτοια εκλαμβάνω τη στροφή του Γ. Μακριδάκη να αντικαταστήσει τον ευγενή τίτλο του «εθνικού καντινιέρη» με το κυριλίκι της προσφώνησης. Όχι γιατί πάσχω από δαύτο, αλλά γιατί υποδηλώνει την αναγνώριση ενός πρώτου λάθους.

Γιάννη Μακριδάκη, αν μάζευες τον εκνευρισμό σου και δεν αποχωρούσες από τη συνεδρίαση, θα άκουγες γιατί ο εκ Συκιάδος εισηγητής.

Πριν το επαναλάβω όμως, να ξεκαθαρίσω ότι ο ανένταχτος αριστερός Μακριδάκης συνεχίζει να με εκπλήσσει δυσάρεστα με την απαίτηση πιστοποιητικών «Αμανιτικής καθαρότητας». Είναι ο ίδιος υπερασπιστής των δικαιωμάτων έκφρασης όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων που διαβάζω στα κείμενα του; Αυτά διδάσκει στις διαλέξεις του; Αυτόν γνωρίζουν οι φίλοι του; Επιμένει ότι για το μέλλον της Αμανής έχουν άποψη μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι της;

Θα διαθέτουν αύριο τα παιδιά μου, με μάνα από τα Νενητούρια, το ίδιο ποσοστό δικαιώματος έκφρασης για την περιοχή ή το 50% του Γιάννη Μακριδάκη με παππού απ’ τον Άγιο Γιάννη; Μήπως προτείνει, πριν αναφερθεί κανένας μας για την περιοχή, να επιδεικνύει ταυτότητα; Για αυτά, ανένταχτε αριστερέ Γιάννη Μακριδάκη, απαιτώ απάντηση. Γιατί προσωπικά μάλλον με απόψεις Κασιδιάρη μου ταιριάζουν περισσότερο.

Ως προς το πυροτέχνημα τώρα. Γιατί οι Γεωργούλης και Φαφαλιός εισηγητές του θέματος; Για διάφορους λόγους:

α) γιατί εκείνοι οι δυο, μαζί με τους Κ. Ρυμική και Αχ. Τσούνη, επισκέφθηκαν στο γραφείο του τον πρόεδρο του Δημ. Συμβουλίου και αιτήθηκαν η πρώτη θεματική συνεδρίαση να οριστεί για την Αμανή.

β) γιατί στη σύμφωνη γνώμη του κ. Καμπούρη και την προτροπή να μην εκτραπεί η συνεδρίαση, συναντηθήκαμε άμεσα με τον αντιδήμαρχο Αμανής, συγκαλέσαμε, με πρωτοβουλία του κ. Χρίτη, δυο συναντήσεις στη Βολισσό, με τους παρέδρους των χωριών και τους προέδρους των πολιτιστικών συλλόγων, καλέσαμε επαγγελματίες της Βολισσού και συμφωνήσαμε σε ένα πλαίσιο εισηγήσεων ζυμωμένο από αυτό το διάλογο. Ανατέθηκε δε σε εμάς η εισήγηση γιατί … ξέραμε να γράφουμε σε υπολογιστή.

γ) γιατί – καλώς ή κακώς – με την αγρανάπαυση της «Κίνησης των 19» οι εισηγήσεις του τριήμερου συνεδρίου, με καλεσμένους από τον πρόεδρο της Ανάβρας ως το διευθυντή της Greenpeace, βρίσκονται ακόμα στα χέρια των ανθρώπων που έστησαν και το τότε συνέδριο, αφού κανένας φορέας δεν ενδιαφέρθηκε για την τύχη τους.

δ) γιατί αυτή η προεργασία απέτρεψε τον κάθε πρόεδρο χωριού να βγει και να πει το δικαιολογημένο καημό του και η συνεδρίαση να χάσει κάθε στόχο, αν ιεραρχούσε υψηλότερα από τη «ρήτρα Αμανής» την πλακόστρωση στα Κουρούνια. ε)γιατί, Γιάννη Μακριδάκη, ο εκ Συκιάδος Γεωργούλης πήρε άδεια μιας εβδομάδας απ’ τη δουλειά του και αφοσιώθηκε στη συνεδρίαση, ενώ ο μόνιμος κάτοικος Βολισσού ήρθε στις 18.00 της Παρασκευής για να κάνει το κομμάτι του. Διότι, αν έμενε, θα είχε όσο χρόνο είχε η κ. Κατσαρού, ο κ. Τζιώτης, ο κ. Χαλάτσης και τόσοι άλλοι, που έφτασαν ή και υπερέβησαν το χρόνο των εισηγητών. Ή μήπως ούτε στο Χαλάτση έπρεπε να επιτραπεί η τοποθέτηση, επειδή είναι ξενομερίτης; Καλά είναι λοιπόν η παραμύθα. Για την ουσία θα μιλήσουμε;

Χαίρομαι που οι αναγνώστες θέτουν το θέμα στη βάση του. Η δική μας κοκορομαχία ουδόλως ευνοεί την περιοχή. Έχεις άποψη; Κατέθεσε τη, όπως είναι αναρτημένες δημόσια οι εισηγήσεις που προήλθαν από το διάλογο, γιατί η ατομική μου, δεν στον κρύβω, κάπως διαφέρει. Εκφράστηκε, πάλι στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη 01.00 τα μεσάνυχτα, όταν οι κάμερες και οι κάτοικοι είχαν φύγει. Δεν απέβλεπα στην περεταίρω προβολή…

Πες μας ανοιχτά αν είσαι υπέρμαχος της σημερινής Αμανής κι αυτής που θα προκύψει από τη σημερινή σε δέκα χρόνια. Της έρημης Αμανής, που αποδέχεται και ο Δημ. Τσούχλης. Προσωπικά, Γιάννη Μακριδάκη, δεν τη θέλω κενοτάφιο, για αυτό ανέλαβα να πουλώ καφέδες. Σε προσκαλώ όποτε θέλεις στο Άγιο Γάλας, έχω να σε δω χρόνια εκεί, να δεις την καντίνα και να συζητήσουμε αν ούτε αυτή την «ανάπτυξη» της Αμανής αποδέχεσαι. Κι αν για σένα ανάπτυξη είναι να κάνεις διαδρομή δυο ωρών για την κορυφή της Χίου και να μην έχεις δικαίωμα να ξαποστάσεις πέντε λεπτά πουθενά.

Όλα αυτά, Γιάννη Μακριδάκη, όχι γιατί θεωρώ ότι έχεις δίκιο στις απόλυτες θέσεις σου. Αλλά γιατί ακράδαντα πιστεύω ότι η ανάπτυξη προϋποθέτει την κοινωνική συμφωνία, το συγκερασμό απόψεων, σε ένα μπλέντερ με διαρκή κίνηση. Προσωπικά, αν το κατανοείς, θεωρώ χρήσιμες τις απόψεις Μακριδάκη, στο βαθμό που κι εκείνος είναι σε θέση να ακούσει ήρεμα μια άλλη πρόταση.

Υ.Γ.: Θα προτιμούσα να στα έλεγα και τηλεφωνικά, πιο ανθρώπινα, αλλά την τελευταία φορά που το αποτόλμησα χαρακτηρίστηκα από εσένα «αχρείος» και «απατεώνας», γιατί, λέει, είχα το θράσος να βγάλω τουριστικό οδηγό για την Αμανή και ΘΑ τα κονομούσα! Δεν το αντέχω πλέον…

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ