Τα όσα ειπώθηκαν εντός του Δημοτικού Συμβουλίου, νομίζω ότι αναλύθηκαν εκτενώς στα τοπικά Μ.Μ.Ε. και φυσικά θέλω να πιστεύω ότι όλοι αποδεχόμαστε μία κοινή λογική που επιτάσσει ότι μία τέτοια μονάδα, δηλαδή της καύσης ελαίων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, για πολλούς και διάφορους λόγους δεν μπορεί να εγκατασταθεί στην είσοδο ενός από τα ωραιότερα και γραφικότερα χωριά της Χίου.
Μένω όμως σε ένα σημείο που με ενόχλησε πολύ. Αναρωτιόταν πολλοί από τους κατοίκους της Λαγκάδας σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο: «Μα καλά είναι δυνατόν να ενημερώνουν ένα Τοπικό Συμβούλιο για ένα τόσο σοβαρό θέμα με e-mail; Και αν δεν φθάσει αυτό το e-mail ποτέ;» έλεγαν ξανά και ξανά, σε μία προσπάθεια να κατανοήσουν το πως και το γιατί το e-mail δεν έφθασε (;) ποτέ από τον Δήμο στην Τ.Κ. Λαγκάδας.
Ορισμένοι δε, έφθασαν σε σημείο να λένε ότι εμείς δεν θέλουμε e-mail, θέλουμε χαρτιά…
Ας το πάμε όμως αντίστροφα. Αν δεν στέλνονταν με e-mail, με τι θα στέλνονταν; Με τα ξεπερασμένα φαξ; Με το ταχυδρομείο; Με το ταχυδρομικό περιστέρι; Με τι;
Λογικό και επόμενο, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία συμπολίτες μας, να αντιμετωπίζουν ζήτημα με την τεχνολογία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το δικό τους πρόβλημα αποτελεί τον γενικότερο κανόνα απλά διότι ο γενικός κανόνας υπακούει στην τεχνολογική πρόοδο.
Δεν θα ξεχάσω, την ανακούφιση που ένιωσα στην αρχή της θητείας της παρούσας δημοτικής αρχής, όταν αποφασίστηκε η χαρτούρα να αποτελέσει παρελθόν. Σημειώστε δε, ότι μέχρι την μετάβαση στην ηλεκτρονική εποχή, σε κάθε συνεδρίαση χρειάζονταν κοντά στις 100 σελίδες περίπου ανά Δημοτικό Συμβούλο για την εκτύπωση όλων των εισηγήσεων. Έγιναν 2-3 φορές λάθη, όμως αντιμετωπίστηκαν και από το 2015 μέχρι και σήμερα δεν έχω ακούσει κάποιον να πει ότι δεν είχε πρόσβαση στις εισηγήσεις.
Έκτοτε ο Δήμος, ορθώς βαδίζει, σε μία νέα εποχή που αξιοποιώντας τα εργαλεία της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, μπορεί και απευθύνεται σε υπηρεσιακούς, σε όργανά του και σε κοινότητες με ένα κλικ και μέσα σε μόλις μερικά δευτερόλεπτα του λεπτού.
Το ίδιο καλά πράττει και με την ηλεκτρονική διαβούλευση, το ίδιο καλά πράττει και με την ηλεκτρονική πλατφόρμα αναφορών προβλημάτων για τους δημότες, το ίδιο καλά πράττει και σε ότι αφορά στη γενικότερη αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων.
Υπενθυμίζω δε ότι, εξαιτίας της προόδου της τεχνολογίας και της μετάβασης στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, εδώ και 10 χρόνια οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε όλα τα δημόσια έγγραφα όλων των υπηρεσιών και οργανισμών του Δημοσίου μέσω του συστήματος «Διαύγεια».
Να καταργήσουμε όμως μία τέτοια πρόοδο επειδή κάποιοι δυσκολεύονται να ανοίξουν ένα ρημάδι απλό e-mail δεν πάει πολύ; Να αφορίσουμε όλη την τεχνολογία επειδή «έκατσε» μία στραβή σε ένα σημαντικό για τη Λαγκάδα ζήτημα δεν είναι πολύ; Να λέμε, από άγνοια, ότι τα e-mail δεν είναι αξιόπιστα ως προς την παράδοση, όταν όλοι ξέρουν ότι αν κάτι δεν παραδοθεί επιστρέφει πίσω με τη μορφή ηλεκτρονικής αναφοράς πάλι δεν πάει πολύ;
Εκτός και αν αποφασίσουμε όλοι μαζί, ότι καλά είναι πια με την τεχνολογία και αυτό που μας εκφράζει είναι κάτι μεταξύ της σημερινής μας κατάστασης και του Περίανδρου Πώποτα στο ηρωικό Κολοκωτρονίτσι.
Υ.Γ.1.: Με ρώτησαν μετά το τέλος της συνεδρίασης αν είχα την αίσθηση ότι το e-mail παραδόθηκε. Απάντησa με σιγουριά ότι σαφώς πιστεύω ότι παραδόθηκε αλλά… δεν θα βγάλουμε τον Στέφανο Τσίγκο στη σέντρα αν τυχόν έκανε λάθος και ή το παρέλειψε ή το διέγραψε, ή απλά το προσπέρασε. Άλλωστε κάτι τέτοιο έχει συμβεί σε όλους μας.
Υ.Γ.2.: Καταθέτω την ξεκάθαρα προσωπική άποψη ότι η τοποθέτηση Μυριαγκού, ότι δηλαδή το Δημοτικό Συμβούλιο στηρίζει τις επενδύσεις αλλά όχι τη συγκεκριμένη στο συγκεκριμένο σημείο, πρόταση που ψηφίστηκε και από τον Σωκράτη Συριώδη, ήταν αυτή που έπρεπε να ψηφιστεί από την πλειοψηφία. Θα περίμενα από τον Δήμαρχο αλλά και ανθρώπους της αγοράς να την υπερασπιστούν.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.