Το συμφωνικό έργο του σπουδαίου έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για δύο νέους και ιδιαίτερα ταλαντούχους συνθέτες, τον Χιώτη Λευτέρη Βενιάδη και τον Κύπριο Μάριο Ιωάννου Ηλία.
Λευτέρης Βενιάδης « Έφηβος τραγουδούσα στη Χορωδία Χίου τα τραγούδια του Μίκη»
Οι δύο συνθέτες της νέας γενιάς συνομίλησαν και εξερεύνησαν το συμφωνικό έργο του Μίκυ Θεοδωράκη γυρίζοντας ένα ντοκιμαντέρ στο σπίτι του κορυφαίου έλληνα συνθέτη, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό το επόμενο διάστημα. «Η ιδέα του πολυσχιδούς, υπερδραστήριου και δημιουργικού Αστέρη Κούτουλα να μας φέρει «αντιμέτωπους» με αυτόν τον ζωντανό μύθο της σύγχρονης ιστορίας με ενθουσίασε. Άρχισα να μελετάω το συμφωνικό του έργο βρίσκοντας πολλές ευχάριστες εκπλήξεις», δηλώνει στον «π» ο Λευτέρης Βενιάδης, συμπληρώνοντας ότι η πρώτη του επαφή με το έργο και τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη ήταν στα εφηβικά του χρόνια. «Ως έφηβος τραγουδούσα στη Χορωδία Χίου τραγούδια του Μίκη ενώ μια επαγγελματική και οικογενειακή σχέση του πατέρα μου ζωγράφου Κύριλλου Βενιάδη με τον συνθέτη με έκανε να βλέπω και να ακούω με μια ιδιαίτερη οπτική το έργο του», δηλώνει ο Χιώτης συνθέτης.
«Ο Θεοδωράκης γεννήθηκε εκεί που εγώ μεγάλωσα»
Με τον Κύπριο συνάδελφο του προσπάθησαν να εξερευνήσουν και να φωτίσουν μια άλλη πλευρά του συμφωνητικού έργου του Θεοδωράκη. «Είχαμε τη χαρά, να έχουμε τον δημιουργό απέναντί μας για να μας λύσει όλες τις απορίες μας και να αντιπαρατεθεί στις κριτικές μας. Η συζήτηση σαφώς και ξεκίνησε από τη Χίο, μιας που ο Μίκης γεννήθηκε στην γειτονιά της Αγίας Μαρίνας Εγκρεμού όπου εγώ μεγάλωσα», αναφέρει ο Λευτέρης Βενιάδης.
Συνάντηση με τον μύθο
Ο Χιώτης συνθέτης έθεσε σειρά ερωτημάτων στον Μίκη Θεοδωράκη τόσο για τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου, ένα έργο σταθμό στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, όσο και για τη μουσική σύνθεση και δημιουργία κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού του «Τον ρώτησα με αφορμή τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου, για ποιον πρέπει να γράφει σήμερα ένας νέος δημιουργός. Επίσης μας είπε για τη συνάντηση του με τον Γιάννη Χρήστου και το έργο Raven που έγραψε για αυτόν. Ακόμη μιλήσαμε για τη μουσική σύνθεση και δημιουργία ως διέξοδο στα χρόνου του εγκλεισμού, για τον όρο «τραγούδι ποταμός», ένα Θεοδωρακικό rezitativo και για τη χρησιμοποίηση της ίδιας μουσικής ιδέας σε διαφορετικά έργα στο έργο του Θεοδωράκη», αποκαλύπτει ο Λευτέρης Βενιάδης, υπογραμμίζοντας ότι ο Μίκης Θεοδωράκης μίλησε τόσο για τη μουσική όσο και για την πολιτική. «Μας εκμυστηρεύτηκε ανέκδοτα γεγονότα , όπως για παράδειγμα ότι για πρώτη φορά όταν έγινε η ηχογράφηση του «Άξιον Εστί», το πήρε και ήρθε στην Κύπρο με σκοπό να το ακούσουν πρώτα τα βουνά του Πενταδάκτυλου. Ήταν πολύ χαρούμενος για αυτήν τη συνάντηση, μας ευχαρίστησε με ευγένεια ενώ μια αίσθηση αισιοδοξίας έβγαινε από τα λεγόμενά του, το ύφος του και το βλέμμα του. H συνέχεια επί της μεγάλης οθόνης», κατέληξε ο Λευτέρης Βενιάδης.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.