Η πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2024 αναδεικνύει την ισχυρή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, με αύξηση +9,7% και συνολικά 29,3 εκατομμύρια επιβάτες. Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι εξίσου θετική για όλα τα νησιά. Ενώ το Βόρειο Αιγαίο παρουσίασε συνολική αύξηση +18,0%, η Χίος ξεχωρίζει αρνητικά ως η μόνη περιοχή που κατέγραψε μείωση αφίξεων (-2,2%), σε αντίθεση με τη σημαντική άνοδο της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Λήμνου. Η υστέρηση της Χίου έναντι των υπολοίπων νησιών του Βορείου Αιγαίου και της γενικότερης πανελλαδικής ανόδου αναδεικνύει την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων και στοχευμένων ενεργειών για την αντιστροφή της πορείας αυτής, αφού το νησί παραμένει εδώ και χρόνια πλήρως εξαρτώμενο τουριστικά από την Τουρκία.
Πίνακας 1: Συνολικές Διεθνείς Αεροπορικές Αφίξεις στην Ελλάδα (2023-2024)
Περιοχή | Επιβάτες 2023 | Επιβάτες 2024 | Διαφορά (Αριθμός) | Διαφορά (%) |
---|---|---|---|---|
Σύνολο Ελλάδας | 26.720.000 | 29.300.000 | +2.580.000 | +9,7% |
Αθήνα (Ελ. Βενιζέλος) | 6.180.000 | 6.650.000 | +470.000 | +7,6% |
Θεσσαλονίκη (Μακεδονία) | 2.950.000 | 3.200.000 | +250.000 | +8,5% |
Ηράκλειο | 3.980.000 | 4.360.000 | +380.000 | +9,5% |
Ρόδος | 2.970.000 | 3.150.000 | +180.000 | +6,1% |
Κέρκυρα | 1.920.000 | 2.150.000 | +230.000 | +12,0% |
Κως | 1.460.000 | 1.630.000 | +170.000 | +11,6% |
Σαντορίνη | 1.120.000 | 1.250.000 | +130.000 | +11,6% |
Μύκονος | 980.000 | 1.100.000 | +120.000 | +12,2% |
Χανιά | 1.150.000 | 1.230.000 | +80.000 | +7,0% |
Βόρειο Αιγαίο (Χίος, Μυτιλήνη, Σάμος, Λήμνος) | 216.606 | 255.586 | +38.980 | +18,0% |
Η πανελλαδική αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων το 2024 είναι αποτέλεσμα:
Κέρκυρα (+12,0%) και Κως (+11,6%): Ευνοημένες από τις πτήσεις charter από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
Παρότι το Βόρειο Αιγαίο αντιπροσωπεύει μικρό ποσοστό των συνολικών αφίξεων, κατέγραψε σημαντική αύξηση +18,0%, αποδεικνύοντας την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής.
Πίνακας 2: Διεθνείς Αεροπορικές Αφίξεις στα Αεροδρόμια του Βορείου Αιγαίου (2023-2024)
Αεροδρόμιο | Επιβάτες 2023 | Επιβάτες 2024 | Διαφορά (Αριθμός) | Διαφορά (%) |
---|---|---|---|---|
Χίος | 451 | 441 | -10 | -2,2% |
Μυτιλήνη | 60.691 | 88.466 | +27.775 | +45,8% |
Σάμος | 141.690 | 147.233 | +5.543 | +3,9% |
Λήμνος | 13.774 | 19.446 | +5.672 | +41,2% |
Πίνακας 3: Σύγκριση Αεροδρομίων Βορείου Αιγαίου (2024)
Αεροδρόμιο | Αριθμός Αφίξεων 2024 | Ποσοστιαία Μεταβολή 2024 | Κατάταξη (βάσει αύξησης) |
---|---|---|---|
Μυτιλήνη | 88.466 | +45,8% | 1η θέση |
Λήμνος | 19.446 | +41,2% | 2η θέση |
Σάμος | 147.233 | +3,9% | 3η θέση |
Χίος | 441 | -2,2% | 4η θέση |
Η Χίος είναι το μοναδικό νησί με πτώση (-2,2%), επιβεβαιώνοντας την ανάγκη επείγουσας τουριστικής στρατηγικής και αναβάθμισης του αεροδρομίου.
Η ανάλυση της περιόδου αιχμής (Ιούνιος-Σεπτέμβριος) επιβεβαιώνει την τάση διεύρυνσης της τουριστικής σεζόν:
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.