Παλιά σπάνια θα φανταζόταν κανείς, ότι ένας επιβάτης του πλοίου ραφήνα μύκονος, κατευθύνεται στο νησί των ανέμων για δουλειά. Δε θα γινόταν πιστευτό για κανέναν λόγο. Τι μεσολάβησε και μπορεί να αποτελεί πιθανότητα ένα τέτοιο ταξίδι; Η απάντηση δεν είναι μία, αλλά αρκετές.
Οι ψηφιακοί νομάδες ανοίγουν τον δρόμο του bleisure
Πολύ πριν την πανδημία, υπήρξε ένα μαζικό κύμα εργαζομένων από όλον τον κόσμο, που αποφάσισε (έχοντας βέβαια τη δυνατότητα σε συνεννοήση με την εταιρεία) να εργαστεί από διαφορετικό σημείο. Έτσι δεν είναι λίγοι εκείνοι, που απλώς κοίταξαν τον χάρτη, είδαν μια χώρα που τους φάνηκε ενδιαφέρουσα και ξεκίνησαν για εκεί.
Προσαρμόστηκαν στην καινούρια τους εστία και μπόρεσαν να αναπτύξουν τις εργασιακές δραστηριότητες σε έναν τόπο, που τους ταίριαζε περισσότερο. Ακόμη κι αν αυτός βρίσκονταν μίλια ή χιλιόμετρα μακριά από τα πάτρια εδάφη.
Οι influencers υπήρξαν οι πρωτοπόροι
Κάνοντας βέβαια κανείς μια λεπτομερή αναδρομή στο παρελθόν συνειδητοποιεί, ότι εκείνοι που πρώτοι έδειξαν τον δρόμο για μια τέτοια κίνηση ήταν οι influencers. Για να μην περιπλέκεται όμως η ιστορία, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ήταν λοιπόν κάποιοι νέοι άνθρωποι, χωρίς πολλές υποχρεώσεις συνήθως, που αφού εργάζονταν για ένα ικανό χρονικό διάστημα, αποταμίευαν ένα επαρκές ποσό. Με αυτό γύριζαν τον κόσμο. Εδώ έρχεται η πολύτιμη βοήθεια- σε πολλαπλό επίπεδο- του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ραφήνα Πάρος: Ένα επιδραστικό ταξίδι
Μας έδειχναν το ταξίδι ραφήνα πάρος ή και άλλα ταξίδια που έκαναν σε πλούσιο φωτογραφικό υλικό συνοδεία κάποιας ανάρτησης ιστολογίου. Κάπως έτσι λοιπόν έβλεπε κανείς τίτλους άρθρων «Άφησε τη δουλειά του/ της ως στέλεχος/ Διευθυντής (και λοιπά μεγαλεπίβολα) και γυρίζει τον κόσμο. Vloggers, bloggers και απανταχού επιδραστικοί τύποι κάθε φύλου και κυρίως νεαρής ηλικίας, άφηνε την πιεστική δουλειά με τον εντυπωσιακό τίτλο, ανέβαζε αναρτήσεις και εικόνες από τα εξωτικά και εντυπωσιακά μέρη, που επισκέπτονταν.
Στη συνέχεια βάσει της επισκεψιμότητας/ views/ likes και λοιπά δημιουργούσε μια νέα πηγή εσόδων από τα διαφημιζόμενα προϊόντα, που χρησιμοποιούσε ή τα μέρη που επισκέπτονταν. Και κάπως έτσι εγένετο το influencer marketing. Κάπως έτσι ταυτόχρονα δόθηκε η έμπνευση και για τα bleisure ταξίδια. Μάλιστα λόγω της ευέλικτης φύσης αυτού του τρόπου εργασίας, η πανδημία ευνόησε τέτοιου τύπου ταξίδια. Περί τίνος όμως πρόκειται ακριβώς;
Τι ακριβώς είναι το bleisure;
Τα όρια μεταξύ διασκέδασης και εργασίας άρχισαν να συγχέονται κάπως θα πουν ορισμένοι. Άλλοι απλώς θα ισχυριστούν, ότι απλώς έγινε αναπροσδιορισμός των προτεραιοτήτων. Ο επίσημος ορισμός είναι ο συνδυασμός των λέξεων “business” και “leisure” και σημαίνει τον συνδυασμό επαγγελματικών υποχρεώσεων και ευχάριστων δραστηριοτήτων στο πλαίσιο ενός ταξιδιού. Σε απλούς όρους είναι το πάντρεμα δουλειάς και διασκέδασης.
Ραφήνα Τήνος: Το ιδανικό μέρος για bleisure
Εκ του προαναφερθέντος ορισμού κατανοεί κανείς, ότι το ταξίδι ραφήνα τήνος προσφέρεται για bleisure. Αφενός η γαλήνη και ηρεμία των βόρειων κυρίως χωριών του νησιού, αφετέρου η πληθώρα δραστηριοτήτων καθιστούν το νησί ιδανικό bleisure προορισμό. Ποιος δε θα ήθελε άλλωστε μετά από ένα πολύωρο meeting να συμμετάσχει σε μια βραδιά γευσιγνωσίας της πλούσιας παραδοσιακής κουζίνας;
Αν όχι, τουλάχιστον σε μια οινογνωσία δοκιμάζοντας τις μοναδικές ποικιλίες, που παράγονται στο νησί. Άλλος πάλι μπορεί πριν ξεκινήσει τη δουλειά να ακολουθήσει τα σηματοδοτημένα μονοπάτια, ώστε να εργαστεί με καθαρό μυαλό. Όπως και να έχει, σε όποιο μέρος κι αν εργάζεται κάποιος έχει πολλά οφέλη να αποκομίσει. Ας δούμε όμως και τα δεδομένα.
Forbes: Όλο και περισσότεροι επιλέγουν τα bleisure ταξίδια
Κι ενώ τα συνηθισμένα επαγγελματικά ταξίδια διαρκούν περίπου 2 ημέρες, τα bleisure ταξίδια διαρκούν 6 μέρες και πάνω. Ισχυρισμός ο οποίος δε στηρίζεται μόνο από τις στατιστικές, αλλά πολλές εταιρείες εντοπίζουν και μετρήσιμα αποτελέσματα υιοθετώντας την νέα αυτή τάση. Κάποιες μάλιστα σημείωσαν και άνοδο στα έσοδά τους έως και 20%.
Ραφήνα άνδρος: Τα bleisure ταξίδια σε άνοδο
Ίσως λόγω κοντινής απόστασης και το ραφήνα άνδρος ενδείκνυται για bleisure. Πως εξηγείται όμως η άνοδος αυτή; Αρχικά διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την ικανοποίηση των εργαζομένων και το κόστος είναι επίσης μειωμένο για κρατήσεις εντός της εβδομάδας. Αυτό ταυτόχρονα σημαίνει, ότι οι εταιρείες δεν ξοδεύουν επιπλέον χρήματα, αλλά καταφέρνουν να ενισχύσουν το ηθικό των εργαζομένων και να δελεάσουν ταλαντούχους υποψηφίους.
Επιπρόσθετα όλο και περισσότερες εταιρείες αφήνουν την εργασία στο γραφείο, προτιμούν την απομακρυσμένη εργασία κάνοντας τον συνδυασμό εργασίας και χαράς ιδανικό.
Ποιοι όμως κάνουν bleisure ταξίδια;
Οι θιασώτες αυτού του τύπου ταξιδιών είναι άτομα μεταξύ 25-35. Ωστόσο το δεύτερο μεγαλύτερο ηλικιακό γκρουπ είναι υψηλόβαθμα στελέχη ηλικίας 36-54. Προέρχονται δε –εργασιακά- από τον κλάδο της πληροφορικής. Ως προς το φύλο το 70% είναι άνδρες και το 30% γυναίκες. Αυτά άνετα διαπιστώνει κανείς κάνοντας απλώς το ταξίδι tinos paros.
Αν και αυτού του τύπου τα ταξίδια είναι σχετικά νέα τάση, φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν. Πρόκειται για μια αναδυόμενη ευκαιρία στον κλάδο του τουρισμού, από την οποία μπορούν να επωφεληθούν εργαζόμενοι κι εργοδότες.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.