Τα τελευταία έτη η κοινωνία μας έχει βιώσει συγκλονιστικές τραγωδίες κατά τη διεξαγωγή των συγκοινωνιών, οι οποίες σκόρπισαν τη θλίψη, θρηνώντας συνανθρώπους μας. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, το προγενέστερο οδικό δυστύχημα των Τεμπών το 2003, το δυστύχημα με το σκάφος «Duende» στην Αίγινα το 2016 με αποτέλεσμα το θάνατο τεσσάρων ανθρώπων, η τωρινή απώλεια της ζωής του Αντώνη κατά την προσπάθειά του να επιβιβαστεί στο πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ δεν μπορούμε να ξεχάσουμε και στη Χίο μας, το οδικό δυστύχημα του 2012 στη Συκιάδα, όπου το λεωφορείο έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκαν 3 άνθρωποι. Θλιβερή ειδοποιός διαφορά βέβαια, του τελευταίου συμβάντος στο λιμάνι του Πειραιά, ήταν η ηθελημένη ενέργεια εκ μέρους του πληρώματος, που στοίχισε τη ζωή σε έναν νέο άνθρωπο τόσο άδικα.
Είναι γενική παραδοχή ότι η διεξαγωγή της συγκοινωνίας από τη φύση της εμπεριέχει κινδύνους, για το λόγο αυτό και οι όροι και οι κανόνες ασφαλούς διεξαγωγής της συγκοινωνίας προβλέπονται πάρα πολύ συγκεκριμένα στη νομοθεσία, προκειμένου κατά το δυνατόν να τηρούνται επαρκείς κανόνες ασφαλείας. Στην πράξη, αυτό που παρατηρείται, είναι ότι στο μεγαλύτερο βαθμό, η διασάλευση της ασφάλειας της συγκοινωνίας οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Το όχημα δεν είναι κατάλληλο να εκτελέσει το ταξίδι με ασφάλεια, παραλείπεται για λόγους ταχύτητας ή οικονομίας ή από αμέλεια η τήρηση μέτρων ασφαλείας, παραβιάζονται κανόνες ασφαλούς συγκοινωνίας όπως όρια ταχύτητας, ο οδηγός ή το πλήρωμα δεν είναι σε κατάσταση που να μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους με ασφάλεια ή δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.
Αυτό βέβαια, που καθένας από εμάς ενδόμυχα φοβάται, είναι το πόσες φορές θα έχουμε ταξιδέψει με ελλιπή μέτρα ασφαλείας χωρίς να το γνωρίζουμε, πόσες φορές από τύχη αποφύγαμε ένα δυστύχημα και τι θα συνέβαινε αν είχε προστεθεί ένα ακόμη όρος κινδύνου, κοινώς, το πόσες φορές έχουμε «γλιτώσει» από τύχη. Είναι στιγμές που αμφιβάλω, αν έχει καταστεί συνείδηση ότι κατά τη διεξαγωγή της συγκοινωνίας, οδικής, σιδηροδρομικής, υδάτινης, εναέριας, εκ των πραγμάτων διακινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές, συνεπώς τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας πρέπει να τηρούνται κατά γράμμα, διότι το διακύβευμα εκ των πραγμάτων είναι ανεκτίμητης αξίας. Θα πρέπει συνεπώς να αναλογιστούμε όλοι, ότι απομένει μόνο ένας τυχαίος παράγοντας για να τραπεί μια απλώς επικίνδυνη συμπεριφορά σε δυστύχημα και αυτό θα έπρεπε να είναι το υπέρτατο κίνητρο, για να επιδιώκουμε όλοι την ασφάλεια στη συγκοινωνία, είτε στη θάλασσα, είτε στους δρόμους, είτε στον εναέριο χώρο, σεβόμενοι τους γύρω μας, μα πρώτα από όλα τους εαυτούς μας.
Για το λόγο αυτό, το ζήτημα της ασφάλειας του οδικού δικτύου της Χίου, σε ολόκληρο το νησί μας από άκρη σε άκρη, πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της νέας δημοτικής αρχής. Παράλληλα, σε σημεία προβληματικά, όπου προκαλείται συμφόρηση, θα μπορούσαμε να εξετάσουμε την επιλογή των κυκλικών κόμβων, ώστε να μην είμαστε εξαρτημένοι από την καλή λειτουργία των φαναριών, τα οποία συχνά παθαίνουν βλάβες με αποτέλεσμα να δημιουργείται επικινδυνότητα στην κυκλοφορία, μέχρι την αποκατάστασή τους. Τέλος, πολύ χρήσιμη και ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές, είναι η διοργάνωση ημερίδων κυκλοφοριακής αγωγής ήδη από τα νηπιαγωγεία, ώστε να έχουν μια πρώτη επαφή με τους κανόνες ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας.
Αναστασία Καρατζά, υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Χίου με τη Συμμαχία Αξιών και τον Κώστα Τριαντάφυλλο
Ανθίππη Ζαννάρα, υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Χίου με τη Συμμαχία Αξιών και τον Κώστα Τριαντάφυλλο
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.