Δανάη Κουκουλομμάτη και Στέλιος Χουλάκης. Ένα ζευγάρι, που μόνο τετριμμένο δεν θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε. Τους γνωρίσαμε πέρσι, όταν ακολούθησαν το όνειρο τους, κάνοντας, σχεδόν, το γύρο του κόσμου. Το ταξίδι τους αυτό γέννησε το whereonearth.com, ένα μπλοκ που περιέγραφε λεπτομερώς τις χώρες του Υπερσιβηρικού, τις οποίες επισκέφθηκαν, καθώς και διάφορα tips για επόμενους ταξιδευτές.
Με την πρόταση τους οι επισκέπτες που έρχονται στη Χίο, εκτός από τις μαγευτικές της παραλίες, γνωρίζουν και ένα άλλο πρόσωπο, που, για άγνωστους λόγους, η Χίος κρατάει ακόμη κρυμμένο.
Είδαν τη ζωή… Alios
Πλήρως συνειδητοποιημένοι, ο Στέλιος και η Δανάη επιστρέφοντας από το μεγάλο τους ταξίδι αποφάσισαν ότι θα ζήσουν μόνιμα στη Χίο, γενέτειρα του Στέλιου, και θα δουν τη ζωή με άλλο μάτι, δηλαδή… alios. Όπως ακριβώς ονομάζεται και το πρακτορείο εμπειριών που διαθέτει το ζευγάρι τους τελευταίους δύο μήνες.
«Το alios tours είναι ένα πρακτορείο εναλλακτικού τουρισμού ή πρακτορείο εμπειριών, όπως θέλετε μπορείτε να το πείτε», εξηγεί χαμογελώντας η Δανάη. Μπορεί για τα χιώτικα δεδομένα ένα τέτοιου είδους πρακτορείο να φαντάζει … εξωγήινο, ωστόσο σε λοιπά μέρη του ελλαδικού χώρου είναι ευρέως γνωστά και με μεγάλη ζήτηση.
Τι είναι το πρακτορείο εμπειριών;
Υπάρχουν διάφορα ήδη τουρισμού, που κατατάσσονται σε θεματικές ενότητες. Γαστρονομία, φύση, σπορ, πολιτισμός, κ.ο.κ.. Με αυτόν τον τρόπο οι άνθρωποι μπορούν να επιλέγουν ευκολότερα μέρη για να επισκεφθούν, αφού μπορούν να βασίζουν τις διακοπές τους πάνω στις εκάστοτε θεματολογίες και να βρίσκουν τόπους που ταιριάζουν περισσότερο με την κουλτούρα και τα γούστα τους.
Η φιλοσοφία μοιάζει με αυτή των θεματικών μουσείων, καθώς περιλαμβάνει εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος. Κάπως έτσι δημιουργήθηκαν και τα γραφεία εμπειριών, αφού βοηθούν τους ανθρώπους να γνωρίζουν ακριβώς τις πιθανές δραστηριότητες ενός μέρους.
Το νησί μας, όπως τονίζει η Δανάη Κουκουλομάτη, είναι ένας κατεξοχήν εναλλακτικός προορισμός, που μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη την ελληνική παραδοσιακή ομορφιά στην πιο αγνή της μορφή.
«Εμείς γινόμαστε ο κρίκος που συνδέει τους επισκέπτες με τις δυνατότητες που προσφέρει η Χίος. Πρόκειται για ένα μέρος που σίγουρα ενδείκνυται για γαστρονομικό τουρισμό, καθώς έχει τόσα προϊόντα μοναδικά, που τo κατατάσσει υψηλά στη συγκεκριμένη θεματική λίστα. Φέρνουμε σε επαφή επιχειρηματίες του χώρου με τουρίστες. Τουλάχιστον αυτό κάναμε για φέτος δοκιμαστικά… και πήγε περίφημα. Η επόμενη σεζόν θα μας βρει με 16 πακέτα. Πολιτισμό, οικοτουρισμό, γαστρονομία, μιας και αγαπήθηκε ιδιαίτερα», αναφέρει.
Τα μοναδικά εμπειρικά φυλλάδια
Η αρχή έγινε με τα φυλλάδια που επιμελήθηκαν και σχεδίασαν οι ίδιοι. Το φυλλάδιο ταξίδεψε σε πολλά ξενοδοχεία και καταλύματα, του Κάμπου, του Καρφά και της πόλης, αφού για πρώτη χρονιά επέλεξαν να μην απομακρυνθούν ιδιαίτερα από το κέντρο και πόνταραν αρκετά στην social επικοινωνία. Facebook και instagram έγιναν οι δίαυλοι επικοινωνίας τους, μιας και το site δεν είχε στηθεί ακόμη.
«Κάπως έτσι ξεκίνησαν να χτυπούν τα πρώτα τηλέφωνα και να ακούμε κόσμο να ενδιαφέρεται για τις δραστηριότητες μας», υπογραμμίζει η Δανάη. Και πώς να μη χτυπήσουν; Τέτοιου είδους φυλλάδια, που να αναγράφουν δραστηριότητες που μπορείς να κάνεις στις διακοπές σου δεν συναντάς συχνά στο νησί ή ακριβέστερα είναι τα μοναδικά που υπήρξαν.
«Οι πρώτοι πελάτες ζήτησαν το Kampos Food Tour. Μας είπαν ότι ακούν συνέχεια για τον Κάμπο, μέχρι που φτάνουν ως εκεί και βλέπουν απλά τους στενούς δρόμους με τους ψηλούς πέτρινους τοίχους και αναρωτιούνται τι υπάρχει από πίσω, μιας και δεν είναι προσβάσιμος. Στην ουσία εμείς είμαστε αυτοί που προσφέρουν το … πίσω από τον τοίχο. Και όχι απλά τις ομορφιές πίσω από τον τοίχο, αλλά και τις επιχειρήσεις πίσω από τον τοίχο».
Κάμπος food tour και όχι μόνο
Μπύρα Χίου, ποτοποιία ούζου, περιβόλια με παραγωγή αλόης και σαλιγκαριών, Περλέας και γλυκά της «Θείας Ευαγγελίας» διαμορφώνουν την ξενάγηση φαγητού στον Κάμπο- Καμπόχωρα. Αντίστοιχα υπάρχει ξενάγηση φαγητού στην πόλη και φυσικά μαθήματα μαγειρικής με τοπικά προϊόντα. Με τον τρόπο αυτό οι επισκέπτες που έρχονται στη Χίο, εκτός από τις μαγευτικές της παραλίες, γνωρίζουν και ένα άλλο πρόσωπο, που, για άγνωστους λόγους, κρατάει ακόμη κρυμμένο.
«Το βασικό πρόβλημα, σύμφωνα με τους πελάτες μας, είναι ότι δεν ξέρουν τι να κάνουν. Τους λένε από το ξενοδοχείο δυο- τρία μέρη που να γευματίσουν ή που να κολυμπήσουν και μετά το… χάος. Η σήμανση στους δρόμους για να βρουν τις παραλίες δεν είναι καλή και παιδεύονται, επίσης κάποιο οργανωμένο site ή οδηγός για το που να πάνε και τι να κάνουν δεν υπάρχει και κάπως έτσι έρχονται για μία εβδομάδα και στο τέλος πλήττουν. Παρόλο που υπάρχουν δραστηριότητες και μάλιστα πολύ ενδιαφέρουσες δεν είναι αρκετά προβεβλημένες. Πεζοπορίες, ελεύθερη κατάδυση και πολλά ακόμη».
Ο ανταγωνισμός είναι καλοδεχούμενος και με περίσσεια χαρά θα υποδεχτούν όποιον αποφασίσει να κάνει κάτι αντίστοιχο την επόμενη σεζόν, καθώς θεωρούν ότι όσο περισσότεροι τόσο το καλύτερο.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αυτή που θα σώσει τη Χίο και θα την κάνει γνωστή παντού, αρκεί η προβολή της να γίνει σωστά και με φρέσκο τρόπο.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.