Νέες δυνατότητες για τη μέχρι σήμερα στάσιμη Χίο ξεκλειδώνει η ολοκλήρωση του Master Plan του κεντρικού λιμένα του νησιού, που για πρώτη φορά δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες για έξοδο στις τουριστικές αγορές της κρουαζιέρας αλλά και του μαζικού ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής.
Όπως εξήγησε κατά την παρουσίαση του Master Plan ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μ. Μπελέγρης, οι βασικοί στόχοι που θα επιτευχθούν μέσα από την υλοποίηση μίας σειράς έργων είναι : η εξυπηρέτησης των πλοίων της ακτοπλοϊας και των κρουαζιεροπλοίων, η δημιουργία μαρίνας στο νότιο τμήμα του λιμένα που μέχρι σήμερα αποτελούσε ζητούμενο δεκαετιών, η βελτίωση των υποδομών, η απόκτηση χερσαίων ζωνών και εγκαταστάσεων και τέλος η βελτίωση του κυκλοφοριακού δικτύου που συνδέει το λιμάνι με την πόλη.
Τι προβλέπεται να γίνει
Κατά τη διάρκεια της ωριαίας παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου ο Μ. Μπελέγρης, εξήγησε ότι το νέο Master Plan προβλέπει:
Τη δημιουργία ενιαίου κτιρίου 1.200 τ.μ. που θα χρησιμοποιηθεί για λιμενικές εγκαταστάσεις και καταστήματα, τη δημιουργία κτιρίου 650 τ.μ. για τη λειτουργία της μαρίνας, 450 θεσεις στάθμευσης, 340 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων έως 250 μ. μέσα στο λιμάνι και μεγαλύτερων στο νέο λιμάνι, την ενοποίηση της αίθουσας επιβατών του Τελωνείου με το κτίριο της παλιάς ιχθυόσκαλας, τη δημιουργία θέσεων πρόσδεσης για θαλαμηγούς στο σημείο που δένουν σήμερα τα πλοία της γραμμής και τη δημιουργία τουριστικής ζώνης κατά μήκος της φτωχιάς προκυμαίας. Παράλληλα με αυτά προβλέπεται και χώρος στάθμευσης υδροπλάνου στο χώρο που σήμερα βρίσκεται το Μπούρτζι αλλά και διοχέτευση της κυκλοφορίας εξωτερικά των εγκαταστάσεων του Ν.Ο.Χ..
Η χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα
Αναφορικά με το κόστος του έργου ο συνολικός προϋπολογισμός του υπολογίζεται στα 28-30 εκ. ευρώ με το Λιμενικό Ταμείο να τονίζει ότι υπάρχουν ενεργά χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω ΕΣΠΑ, τα οποία έχει ήδη αξιοποιήσει ο Ο.Λ.Π. και τα οποία διασφαλίζουν ένα μεγάλο κομμάτι της απαιτούμενης χρηματοδότησης. Επιπλέον η Περιφέρεια διαθέτει για τον συγκεκριμένο σκοπό το ποσό των 10 εκ. ευρώ.
Το νέο Master Plan θα κατατεθεί προς δημόσια διαβούλευση μέσα στις επόμενες ημέρες με στόχο μέχρι τον Απρίλιο του 2017 να έχει κατατεθεί προς αδειοδότηση από τη διυπουργική επιτροπή. Από αυτό το σημείο και μετά θα ξεκινήσει το στάδιο των οριστικών μελετών που υπολογίζεται ότι θα εκπονηθούν μέχρι το 2020 και τέλος απομένει το στάδιο της χρηματοδότησης όπως αυτό περιγράφηκε παραπάνω.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.