9.10.2016 23:53

Ψευδής είδηση αναστατώνει τη σχολική κοινότητα των νησιών του Βορείου Αιγαίου

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ

Μία ακόμη ψευδής είδηση που μεταδόθηκε πρώτα από site της Λέσβου έρχεται να αναστατώσει τη σχολική κοινότητα των νησιών του Βορείου Αιγαίου.

Η είδηση ότι από το πρωί της Δευτέρας θα λειτουργήσουν τμήματα εκπαίδευσης παιδιών από προσφυγικές οικογένειες αρχικά σε τρία σχολεία της Μυτιλήνης, κρίθηκε ως αξιόπιστη, παρά τη μη διασταύρωσή της, με αποτέλεσμα στη Μυτιλήνη να δημιουργηθούν αντιδράσεις.

Η πρώτη αντίδραση σημειώθηκε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, όπου οι γονείς προχώρησαν στην κατάληψη του Σχολείου προτάσσοντας ως λόγο για το σφράγισμα του συγκεκριμένου σχολείου τη μη ενημέρωσή τους για τη χρήση χώρων του σχολείου προχώρησαν στην ακραία αυτή ενέργεια. Το λουκέτο πάντως αποσύρθηκε το απόγευμα της Κυριακής μαζί με τα πανό και τις μαύρες σημαίες από τους ίδιους τους γονείς που τα ανέβασαν, καθώς πέραν των άλλων έγινε γνωστή η προοπτική υποβολής μηνύσεων. 

Καμία ανοχή

Οργισμένη υπήρξε η αντίδραση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου Αριστείδη Καλάργαλη που μιλώντας στο ΑΠΕ σημείωσε:

«Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου παρακολούθησαν και αποδοκίμασαν από την πρώτη στιγμή το γεγονός της τοποθέτησης λουκέτου, αλλά αποδεικνύοντας το ανθρωπιστικό πρόσωπο της Διοίκησης, με αίσθημα ευθύνης και παιδαγωγικής δεν επιθύμησαν την έκδοση εισαγγελικών ή άλλων εντολών. Αυτό όμως δεν σημαίνει υποχώρηση ή μαλθακότητα. Ως Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου δεν θα δεχτούμε επανάληψή της».

Προειδοποιώντας εμμέσως πλην σαφώς όσους στο μέλλον σκέπτονται να λειτουργήσουν με ανάλογο τρόπο με προσφυγή στη Δικαιοσύνη εναντίον τους.

Ας σημειωθεί εδώ ότι το άνοιγμα τάξεων υποδοχής για παιδιά πρόσφυγες σε σχολεία της Μυτιλήνης άρχισε να κυκλοφορεί μέσω ιστοσελίδων. Σύντομα η ψευδής αυτή είδηση πήρε διαστάσεις με αποτέλεσμα τις αντιδράσεις και τελικά το «λουκέτο».

Όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Καλάργαλης «παρακαλούμε, τους ελάχιστους (που δεν το πράττουν) εκπροσώπους των ΜΜΕ όταν έχουν ερωτήματα, απορίες για τέτοια σημαντικά θέματα της εκπαίδευσης ή όποιο άλλο να απευθύνονται στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, πριν τη δημοσιοποίηση των στοιχείων τους. Εκτός κι αν σκοπός τους είναι η δημιουργία γεγονότων και εντυπώσεων».

 

Επί της ουσίας τώρα σχετικά με τη διαδικασία εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων στα νησιά του βορείου Αιγαίου και το ζήτημα της ενημέρωσης γονέων από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ανακοινώθηκε ότι «οι νόμοι, αποφάσεις και εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας αποστέλλονται σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και ενημερώνονται ταυτοχρόνως όλοι οι εκπαιδευτικοί, οι Διευθυντές κι Διευθύντριες των Διευθύνσεων και των σχολείων, ενώ αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου. Οπότε, οι αρμόδιοι Διευθυντές και οι Διευθύντριες μπορούν να ενημερώσουν κάθε ερωτώντα, ειδικά τους γονείς των μαθητών».

Όσον αφορά στην ένταξη μαθητών προσφύγων σε σχολεία του βορείου Αιγαίου ανακοινώθηκε ότι «δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα από το Υπουργείο ως προς την ημερομηνία έναρξης, τα σχολεία, των αριθμό μαθητών ή άλλο τι».


Και η ανακοίνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης καταλήγει: «Για την εκπαίδευση ελληνόπουλων, των παιδιών πολιτών τρίτων χωρών και παιδιών προσφύγων την αποκλειστική αρμοδιότητα έχει και διατηρεί η Ελληνική Πολιτεία διά του αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας και ουδείς άλλος. 

"Για την εκπαίδευση, όλων, ισχύουν και εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις. Ειδικά για την εκπαίδευση παιδιών τρίτων χωρών – προσφύγων λαμβάνονται υπόψη και οι Νόμοι 2101/1992 με τον οποίο κυρώθηκε η "Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού" και ο Νόμος 3304/2005 για την "Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού". Οι πράξεις παρεμπόδισης λειτουργίας σχολικών μονάδων είναι παράνομες, γιατί εκτός της παρεμπόδισης της λειτουργίας Δημόσιας Υπηρεσίας, αντιβαίνουν και τους παραπάνω Νόμους
».

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα συχνό είναι το φαινόμενο να δημιουργούντα αντιδράσεις πολιτών και φορέων της κοινωνίας στη Λέσβο από τη διάδοση ψευδών ειδήσεων. Μάλιστα πριν λίγες μέρες είχε προκληθεί κοινωνική αναταραχή από τη φήμη της απαγόρευσης αγήματος του Στρατού να προβεί στην καθιερωμένη υποστολή της Ελληνικής σημαίας από ομάδες μεταναστών. Το γεγονός διαψεύστηκε από το ίδιο το ΓΕΣ. Το όλο θέμα σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται σοβαρά τις αρμόδιες Εισαγγελικές αρχές. Μάλιστα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες διερευνάται και μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών.

 

Ποιες περιοχές αφορά το μέτρο

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην ΕΡΤ ο Νίκος Φίλης το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφύγων ξεκινά σταδιακά ώστε να υπάρχει και ενημέρωση των γονέων.

«Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα ξεκινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και μέσα στο μήνα το πρόγραμμα θα εξαπλωθεί στις αναγκαίες γεωγραφικές περιοχές. Για τη διδασκαλία προσλαμβάνονται αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα έργο. Το πρόγραμμα στο δημοτικό θα είναι τετράωρο κάθε μέρα 2-6 και προβλέπει εκμάθηση της ελληνικής, μια ξένη γλώσσα, όπως αγγλικά ή κάποια άλλη που συνδέεται με την πρόθεση των γονιών να πάνε σε κάποια άλλη χώρα. Όπου μπορούμε προσπαθούμε να ενισχύσουμε την μητρική γλώσσα, καλλιτεχνικά, αισθητική αγωγή, γυμναστική, μουσική ώστε να ενταχθούν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα εκμάθησης όχι μόνο της ελληνικής αλλά και σε ένα πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία».

«Πρόθεση είναι τα απογευματινά τμήματα να κατευθυνθούν και σε κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. Θέλουμε να μην υπάρχει αντίληψη γκέτο και να ενταχθούν αρμονικά τα παιδιά αρμονικά στην ελληνική κοινωνία. Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά» τόνισε ο Νίκος Φίλης.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ