Μία … μικρή λεπτομέρεια στον καμβά της υπόθεσης λιμένας Μεστών προσθέτει ο Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύσης Τεμπονέρας. Η Ευρώπη ηχεί το καμπανάκι του κινδύνου για τη μη αξιοποίηση ενός έργου που ολοκληρώθηκε με ευρωπαϊκούς πόρους. Με πιο απλά λόγια επισείει τον κίνδυνο επιστροφής των διαθέσιμων πόρων, αν δεν βρούμε τρόπο χρήσης της λιμενικής υποδομής.
Απόρροια της … ευρωπαϊκής απειλής δείχνει να είναι η κινητικότητα των ημερών, με τον Γ.Γ. του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να προστίθεται στους υποστηρικτές της λύσης που προβλέπει τη χρήση του λιμένα της νότιας Χίου ως κύριας πύλης εισόδου του νησιού
Δ.Τ.: Το λιμάνι των Μεστών αποτελεί κόσμημα για τις λιμενικές υποδομές της χώρας και μάλιστα σε μία περιοχή κομβικής σημασίας όχι μόνο για εμπορικούς αλλά και για γεωγραφικούς λόγους. Είναι λιμάνι που κόστισε πολλά χρήματα αλλά έμεινε αναξιοποίητο για μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να δεχόμαστε έντονες ενοχλήσεις από ευρωπαϊκά όργανα για τη μη αξιοποίηση του. Σε παλαιότερη επίσκεψή μου στη Χίο συναντήθηκα με τις τοπικές αρχές ώστε να γίνει μία διερεύνηση της περαιτέρω αξιοποίησης του λιμανιού. Μετά από αυτή την επίσκεψη και τις δεσμεύσεις που ανέλαβα, απέστειλα επιστολή με την οποία ζητούσα να γίνει μία ευρεία σύσκεψη των φορέων του νησιού και να εξετάσουμε τις διαθέσεις της τοπικής κοινωνίας, ώστε με τη σειρά μας να έρθουμε σε συνεννόηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
- Τι οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τη «δυτική πύλη»;
Δ.Τ.: Αυτή τη στιγμή η Χίος εξυπηρετείται καθημερινά με τα πλοία «Νήσος Σάμος» και «Νήσος Ρόδος» ενώ υπάρχει δρομολόγιο από το Λαύριο για Λήμνο με προσέγγιση και στο λιμάνι των Μεστών. Αυτό δεν είναι αυτό που οραματιζόμαστε για τη δυτική πύλη της Χίου. Αυτό που προσωπικά καταθέτω ως άποψη είναι ότι τα Μεστά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κύρια πύλη εισόδου της Χίου, ώστε το νησί να γίνει προορισμός Σαββατοκύριακου. Αυτό προϋποθέτει ότι θα πρέπει να έχουμε τα λιγότερα δυνατά μίλια στη θάλασσα και βεβαίως να αξιοποιηθεί ένα λιμάνι που βρίσκεται σε πολύ πλεονεκτική θέση και μπορεί να συνδυαστεί με άλλους προορισμούς.
- Σε τι στάδιο βρίσκονται οι επαφές με τους τοπικούς φορείς και τι χρονοδιάγραμμα υπάρχει;
Δ.Τ.: Είμαστε σε στάση αναμονής. Επί τους παρόντος είμαστε θετικοί στη σύγκλιση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στη Χίο τον προσεχή Σεπτέμβρη αλλά και στην πραγματοποίηση μίας ημερίδας που θα βάλει στο επίκεντρο την ακτοπλοΐα όχι μόνο για τη Χίο αλλά και για το Βόρειο Αιγαίο συνολικότερα. Δεν θα πρέπει να οδηγηθούμε βιαστικά σε μία σύσκεψη φορέων στην Αθήνα. Θα πρέπει πρώτα οι τοπικοί φορείς πρέπει να διαβουλευτούν σωστά. Και αυτό γιατί πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις με πολιτικό κόστος, οι οποίες απαιτούν χρόνο.
Παράλληλα θα πρέπει να γίνει ένας σωστός προγραμματισμός από σήμερα για την επόμενη και τη μεθεπόμενη δρομολογιακή περίοδο, ώστε να υπάρχει χρόνος επικοινωνίας με της εταιρίες που πλέον αντιμετωπίζουν θετικά το ζήτημα της προσέγγισης στο λιμάνι των Μεστών με δεδομένο ότι οι εταιρείες που βρίσκονται στη γραμμή συγχωνεύτηκαν και άρα δεν υπάρχουν ζητούμενα ανταγωνισμού, όπως υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια.
Untitled Session 1_mixdown 4dba042437
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.