Ποιος δεν έχει αγανακτήσει βλέποντας τις διαβάσεις και τις διαγραμμίσεις των δρόμων; Ποιος δεν έχει αναρωτηθεί αν αυτό που συμβαίνει στη Χίο, και είναι ανεκτό, αλλού δεν θα αποτελούσε «ζήτημα» για περαιτέρω εξέταση;
Σε κάθε περίπτωση και επειδή πλέον το κάθε ευρώ καί οφείλουμε καί πρέπει να το υπολογίζουμε, αυτό που συμβαίνει στο νησί οφείλει να σταματήσει εδώ και τώρα.
Το έναυσμα το έδωσε στον «π» μια μικρή συνέντευξη και μια αναζήτηση στο google για τις κατάλληλες μπογιές που χρησιμοποιούνται για το βάψιμο των διαβάσεων και των δρόμων σε όλη την Ευρώπη. Υλικά που αντέχουν στο χρόνο, πίσσα που διατηρείται αναλλοίωτη, μπογιές που χιλιάδες αυτοκίνητα κι αν περάσουν αντέχουν στο χρόνο. Αυτά όλα συμβαίνουν στον ευνομούμενο κόσμο.
Στη Χίο...
Ακατάλληλα υλικά, έλλειψη τεχνογνωσίας αλλά και γνωστές λογικές εκχώρησης μικρών εργολαβιών σε ιδιώτες που θα μπορούσαν να αποφευχθούν εξοικονομώντας πολύτιμα χρήματα για την πολύπαθη τοπική αυτοδιοίκηση, κοστίζουν μία περιουσία στο δημότη της που σε τακτά χρονικά διαστήματα καλείται να πληρώσει κάτι που αλλού θεωρείται λίγο έως πολύ δεδομένο.
Η τελευταία απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής να παραχωρήσει σε εργολάβο το έργο της διαγράμμισης του οδικού δικτύου από τη Δασκαλόπετρα μέχρι και το Αεροδρόμιο, με κόστος που ξεπερνάει τα 10.000 ευρώ, έρχεται απλά να καταδείξει την ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας τόσο των Tεχνικών Yπηρεσιών αλλά κυρίως της Δημοτικής Αρχής που εν μέσω οικονομικής κρίσης συνεχίζει να σπαταλά πολύτιμους οικονομικούς πόρους, μη διερευνώντας εναλλακτικές μεθόδους κι δη μόνιμου χαρακτήρα.
Αυτοί προασπίζουν το συμφέρον του δημότη
Και αν η τεχνογνωσία είναι το κύριο ζητούμενο στην περίπτωση της Χίου, όπου τη μία ημέρα βάφονται οι διαγραμμίσεις και οι διαβάσεις με απλή μπογιά και την επομένη είναι πάλι ξεθωριασμένες, τη λύση έρχεται να προσφέρει μέσα από το site του ο Δήμος Αθηναίων που εξηγεί τα προτερήματα στη χρήση ειδική αντιολισθητικής μπογιάς στις διαβάσεις πεζών και στις διαγραμμίσεις που χωρίζουν τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Ο «π» επικοινωνώντας τηλεφωνικά με στέλεχος του τμήματος Μελετών της Διεύθυνσης Οδοποιίας και αποχέτευσης θέλησε να ζητήσει τη γνώμη της για το θέμα, ανέφερε:
«Το παν είναι ο σωστός συνδυασμός των υλικών. Για παράδειγμα όταν φτιάχνετε ένας νέος δρόμος, εξαρτάται από την ποιότητα της πίσσας. Αυτό έχει άμεση συνάρτηση με το αν η μπογιά θα στρώσει πάνω στην άσφαλτο. Έπειτα, εμείς εδώ και 10 χρόνια έχουμε πάψει να χρησιμοποιούμε την απλή μπογιά γιατί αντιμετωπίζαμε αυτό το πρόβλημα. Δηλαδή κάθε μήνα έπρεπε να βάφουμε τους δρόμους.
Μέσα από μελέτες και βέβαια την τεχνογνωσία που μας προσέφερε η Ευρώπη, αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε την ειδική αντιολισθητική μπογιά η οποία αντέχει πολύ περισσότερο από την κοινή και προσφέρει ασφάλεια και προστασία, τόσο για τον πεζό όσο και για τους οδηγούς οχημάτων και δικύκλων κατά τους χειμερινούς μήνες που η ολισθηρότητα του δρόμου είναι μεγαλύτερη, λόγω των βροχοπτώσεων».
Άραγε, πόσο δύσκολο θα ήταν οι Τεχνικές Υπηρεσίες του νησιού να πάρουν μία δόση τεχνογνωσίας από την πρωτεύουσα ώστε να επιτευχθεί αφενός οικονομία σε μία δύσκολη για τους ΟΤΑ περίοδο, αφετέρου επιτέλους οι δρόμοι του νησιού να γίνουν ασφαλείς για μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες.
Έτσι συμπεριφέρονται στη Χίο
Την ίδια ώρα πάντως που το κάθε μέτρο διαγράμμισης κοστίζει στο Δήμο και συνεπώς στο δημότη ούτε λίγο ούτε πολύ κάποια ευρώ το μέτρο, οι παροικούντες στο κτίριο της οδού Δημοκρατίας συνεχίζουν να πληρώνουν ακριβά για ένα έργο που το πρωί βάφτηκε και το βράδυ δεν υπάρχει ίχνος που να σου θυμίζει ότι στο οδικό δίκτυο έπεσαν χρήματα.
Χαρακτηριστική του τρόπου σκέψης τόσο της δημοτικής αρχής αλλά κυρίως των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου είναι η δήλωση του Π. Λαμπρινούδη, ο οποίος κατόπιν εισήγησης της υπηρεσίας στην Οικονομική επιτροπή, σύμφωνα πάντα με τα όσα ισχυρίστηκε στον «π», προέτρεψε το σώμα να βγουν από τον δημόσιο κορβανά άλλες 10.000 ευρώ προκειμένου να ξαναβαφτούν οι δρόμοι.
«Κατανοούμε την αναγκαιότητα της συγκεκριμένης παρέμβασης και γι’ αυτό μάλιστα προχωρήσαμε στο συγκεκριμένο έργο. Θέλω όμως να διαβεβαιώσω τους πάντες, ότι επειδή ο δήμος δεν έχει την οικονομική ευχέρεια κάθε λίγο να δίνει χρήματα γι αυτά τα θέματα ότι τις διαγραμμίσεις και το βάψιμο των διαβάσεων από εδώ και στο εξής θα τα αναλάβουν οι εργαζόμενοι μέσω του προγράμματος της κοινωφελούς εργασίας.
Έτσι κάθε μήνα από εδώ και στο εξής τα συνεργεία μας θα είναι έξω και θα τονίζουν με χρώμα τις διαγραμμίσεις άσπρες και κίτρινες ενώ θα βάφουν και τις διαβάσεις», ανέφερε ο ίδιος.
Τελικά όμως ποιος, ευθύνεται που ενώ η λύση βρίσκεται τόσο μακριά, όσο ένα κλικ στον υπολογιστή ο Χιώτης συνεχίζει να πληρώνει δεκάδες χιλιάδες ευρώ για ένα οδικό δίκτυο που αφενός το έχει πληρώσει ήδη πάμπολλες φορές ;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.