Η φράση «η Χίος δεν έχει ζήσει ακόμα την κρίση» φαίνεται πλέον ότι αποτελεί παρελθόν αφού ούτε το ναυτικό επάγγελμα δύναται πλέον να αποτελέσει αντίβαρο στη συνεχή κατάρρευση των εισοδημάτων.
Οι συνεχείς περικοπές σε μισθωτούς και συνταξιούχους, η περικοπή κατά 1000 περίπου ευρώ στις συντάξεις των απόμαχων της θάλασσας αλλά και αλλαγή έδρας πολλών εταιριών που προτίμησαν περιοχές με χαμηλότερο εργατικό κόστος, είχαν ως αποτέλεσμα να σημειωθεί μείωση της τάξεως του 8% στα έσοδα της Δ.Ο.Υ. Χίου.
Όπως ανέφερε μιλώντας στον «π» ο προϊστάμενος της υπηρεσίας Ν. Φράγκος η συγκεκριμένη πτώση μας κατατάσσει αυτόματα μετά από πολλά χρόνια τελευταίους στο Βόρειο Αιγαίο με τη Λέσβο και τη Σάμο να κατέχουν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα.
Η οικονομική κρίση αλλά και η αδυναμία εξέλιξης των τοπικών επιχειρήσεων ώστε να απευθυνθούν σε άλλες αγορές ανάγκασε πολλές από αυτές αφενός να ζητήσουν ρύθμιση οφειλών ενώ ακόμα περισσότερες ζήτησαν υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Έτσι ενώ η Δ.Ο.Υ. Χίου τα προηγούμενα χρόνια εισέπραττε από μία αξιόπιστη εταιρία 300.000 ευρώ σε ετήσια βάση από τον Φ.Π.Α. όταν αυτή κήρυξε πτώχευση το ποσό αυτό δεν αναπληρώθηκε με αποτέλεσμα αφενός να καταγραφεί ως πτώση εσόδων αφετέρου να δημιουργηθεί ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην οικονομική αλυσίδα του νησιού.
Από την άλλη σύμφωνα με τον κ. Φράγκο, οι μέχρι σήμερα αναλύσεις έχουν δείξει ότι η μεσαία τάξη στη Χίου που απαρτίζεται από οικογένειες με ικανοποιητικό εισόδημα εξαιτίας του ναυτικού επαγγέλματος, έχει πληγεί ιδιαίτερα με τα νέα οικονομικά δεδομένα.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι μέχρι στιγμής πάνω από 1.200 φυσικά πρόσωπα έχουν κάνει αιτήσεις ρύθμισης οφειλών και παρόλα αυτά δεν είναι συνεπείς στις δόσεις τους.
«Άλλοι πληρώνουν συνεχώς έναντι και άλλοι αδυνατούν να πληρώσουν ακόμα και όσα διακανόνισαν με την εφορία. Είναι σίγουρο ότι ο κόσμος έχει γονατίσει. Βλέπουμε οικογένειες και ανθρώπους που τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν κανένα οικονομικό πρόβλημα, πλέον να στερούνται τα βασικά και να περιμένουν αγωνιωδώς τις νέες ρυθμίσεις οφειλών προς το δημόσιο», δήλωσε ο κ. Φράγκος.
Σε αυτά τα πλαίσια κατατάσσονται και οι κατατεθημένες πινακίδες κυκλοφορίες που παρουσιάζουν τρομερή αύξηση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Όπως τόνισε στον «π» στέλεχος της αρμόδιας υπηρεσίας το φαινόμενο, μία οικογένεια να διατηρεί δύο και πλέον αυτοκίνητα τείνει να εκλείψει, κρατώντας ένα αυτοκίνητο με τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.
Αισιόδοξα πάντως είναι τα μηνύματα σε ότι αφορά τις περιπτώσεις των πλειστηριασμών, των κατασχέσεων και των ποινικών διώξεων για μη απόδοση οφειλών αφού η πρωτιά στη συγκεκριμένη περίπτωση ανήκει στη Λέσβο ενώ ακολουθούν η Σάμος και η Χίος.
«Πάντα ως Δ.Ο.Υ. Χίου επιλέγουμε τον δρόμο του διακανονισμού. Είναι καλύτερα να εισπράττεις 5 από τα 10 που σου οφείλουν σήμερα, παρά μετά από 5 χρόνια δικαστικών διενέξεων», κατέληξε σχετικά με το θέμα ο Ν. Φράγκος.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.