10.10.2023 12:55

«Σαρώνουν» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ – Τί δείχνει νέα έρευνα

Περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label-PL) ακόμη και σε βασικά αγαθά βάζουν στο καλάθι τους όλο και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές, τα οποία αν και έχουν υποστεί αυξήσεις εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, παραμένουν οικονομικότερα σε σχέση με τα επώνυμα των σούπερ μάρκετ.

Όπως προκύπτει από την έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες & τα Private Labels», το 93% των καταναλωτών αγοράζει πλέον τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκείνα δηλαδή που παράγονται από τη βιομηχανία για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ, όταν το 2010 που έγινε η τελευταία έρευνα το ποσοστό ήταν στο 77%. Το 96% δηλώνει επίσης ότι έχει αγοράσει έστω και μια φορά ενώ αυξητικός είναι και ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊοντικών κατηγοριών private label που οι καταναλωτές ψωνίζουν συστηματικά. Πρόκειται για θεαματική άνοδο που φαίνεται να γίνεται και καθολική σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια με τις τιμές των προϊόντων PL να κρίνονται πιο συμφέρουσες για ένα νοικοκυριό.

Με την ανοδική διείσδυσή τους στα ελληνικά νοικοκυριά μάλιστα, διευρύνεται έτσι η ψαλίδα εις βάρος των επωνύμων, καθώς ενισχύθηκαν περαιτέρω και από το «καλάθι του νοικοκυριού», παρ’ όλο που οι ανατιμήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων συνεχίστηκαν.

Ποια προϊόντα προτιμούν

Παράλληλα, μέσα στα τελευταία «13 χρόνια της κρίσης», η συστηματική επιλογή private labels διατηρείται και για μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών. Ειδικότερα, οι καταναλωτές έδειξαν με τις αγορές ότι προτιμούν περισσότερο τα εξής: χαρτικά, ρύζι, ζυμαρικά, αλεύρι, κατεψυγμένα προϊόντα, μπισκότα, φρυγανιές, δημητριακά, καρυκεύματα, αναψυκτικά και χυμούς.

Τα πιο δημοφιλή μάλιστα προϊόντα των παραπάνω ειδών ανάλογα με τον ρόλο και την χρήση που έχουν στο νοικοκυριό και στα οποία στρέφονται περισσότερο οι καταναλωτές είναι χαρτί κουζίνας και υγείας, χαρτοπετσέτες, ζυμαρικά, ρύζι, αλουμινόχαρτο και σακούλες απορριμμάτων. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν συστηματικά και τα εξής: ντοματοειδή, όσπρια, ζάχαρη, κατεψυγμένα λαχανικά, παγωτά, καθαριστικά, χυμοί, μπισκότα και σνακ, γάλα εβαπορέ, κρεμοσάπουνα και δημητριακά.

Σε σύγκριση με το 2010, σήμερα οι καταναλωτές θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας απ’ ότι παλιότερα. Αναφορικά με την ποιότητα και την αισθητική τους, τα προϊόντα private label παρουσιάζουν συνολικά βελτιωμένη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρ’ ότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια.

Ακόμα πιο βελτιωμένη παρουσιάζεται η άποψη των καταναλωτών όσον αφορά στο κατά πόσον αξίζουν τα λεφτά τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με τεράστια διαφορά μέσα
στην τελευταία δεκαετία. Συγκεκριμένα, το 83% των ερωτηθέντων απάντησε ότι αξίζουν τα χρήματά τους τα private label.

Επισημαίνεται ότι η σύγκριση μεταξύ των τριών ερευνών της Focus Bari (2000/2010/2023) δείχνει ότι η γενική άποψη του ελληνικού κοινού για τα private labels βελτιώνεται διαχρονικά με το 69% να δηλώνει ότι σε περιορισμένα είδη τα ιδιωτικής ετικέτας έχουν εξίσου καλή ποιότητα με τις επώνυμες μάρκες. Να σημειωθεί πάντως πως παρά την βελτιωμένη εικόνα των Private Labels οι περισσότεροι καταναλωτές θα προτιμούσαν την επώνυμη μάρκα, αν την εύρισκαν σε τιμή αντίστοιχη με εκείνη της ιδιωτικής ετικέτας.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ - thesstoday.gr

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ