Ευρέθησαν τα απαιτούμενα αποθέματα ευαισθησίας για την σωτηρία της ναυτικής Σ.Σ.Ε. και χάθηκαν τα αποθέματα ευαισθησίας από αυτούς που επιδιώκουν να φέρουν πάλι το ναυαγισμένο νομοσχέδιο στην επιφάνεια.
Αυτά κάνει το Υ.Ε.Ν. και όσοι φωνασκούσαν τότε για την επανασύσταση του, ‘’επλανώντο πλάνην οικτράν.’’ Αντίθετοι είμαστε τότε στην επανασύσταση του γιατί γνωρίζαμε ότι ποτέ δεν ωφέλησε τους ναυτικούς. Ήταν τότε που υπόγραψε διακρατικές διμερείς Σ.Σ και γέμισε τα πλοία με έγχρωμους που εκτόπισαν εντελώς από κατώτερα Ελληνικά πληρώματα. Ήταν τότε που χρεοκόπησαν το Ν.Α.Τ. και τότε αλλά και τώρα αντί να εξασφαλίσουν στους εφοπλιστές εκπτωτικά καύσιμα στις διεθνείς διώρυγες και φορτία με ναύλα εκτός ανταγωνισμού, τους εξυπηρετούν εξευτελίζοντας τις ναυτικές αμοιβές και συνθήκες εργασίας.
Πρώτοι οι Καρδαμυλίτες πλοίαρχοι μετά την δεκαετία του 1970 πλήρως απαξίωσαν το ναυτικό επάγγελμα όταν έκαναν τα παιδιά τους στεριανούς και οι κοινωνιολόγοι κατατάσσουν την ναυτική οικογένεια στην κατηγορία των ‘’χολαινουσών οικογενειών’’ με ότι αυτό συνεπάγεται. Τις ναυτικές συντάξεις πρόσφατα τις εξευτέλισαν. Ο ψεύτικος αχυρένιος πύργος της υπερήφανης Χιώτικης εμπορικής ναυτιλίας κατέρρευσε τις επόμενες δεκαετίες. Θα αποτελέσουμε και πάλι μια Πανελλήνια θλιβερή ιδιαιτερότητα όταν ακούσουμε τις νέες ναυτικές σειρήνες που καλούν τα παιδιά μας να μπαρκάρουν. Αυτά επιδιώκουν να ταξιδέψουν, αλλά όσοι νομίζουν ότι όταν επανακάμψει η οικονομία θα παραμείνουν στα πλοία είναι βαθειά νυχτωμένοι.
Οι καλοπροαίρετοι ηγέτες δεν θυσιάζουν της Χίου τα παιδιά Ιφιγένειες για την ανάκαμψη της επιχειρηματικότητας αλλά δημιουργούν συνθήκες εργασιακής απασχόλησης στη στεριά. Πληθώρα πρωτογενών και δευτερογενών προϊόντων (λάδια, τυριά, γλυκά, κ.λ.π.) εξάγουν οι Μυτιληνιοί οι Κριτικοί και οι άλλοι, και κρατούν την νεολαία τους στη στεριά γιατί στη στεριά ευτυχεί ο άνθρωπος ενώ η θάλασσα είναι για τα ψάρια. Μόνο με την μαζική εξαγωγή της μοναδικής Μεστούσικης θρούμπας στο Πανελλήνιο
μετά από καθολικό εμβολιασμό των ελιών του νησιού και τη φύτευση νέων θα μπορούσε να απασχοληθεί ένα σημαντικό ποσοστό των νέων.
Δυστυχώς μετά την ντροπή της υπογραφής των διμερών συμβάσεων εργασίας με τους έγχρωμους, την χρεοκοπία του Ν.Α.Τ και πρόσφατα την περικοπή των ναυτικών συντάξεων και την δίαλυση του Ο.Ν. το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας που κραυγάσαμε για να επανασυσταθεί, προσπαθεί να αναδείξει για μια ακόμη φορά μιαν θλιβερή ιδιαιτερότητα που μόνο η Χίος θα επωμιστεί.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.