Σε προηγούμενο άρθρο της στήλης αναφερθήκαμε στην έννοια της στρατηγικής Μάρκετινγκ. Η στρατηγική σαν έννοια ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστική. Ποιος δεν θα ήθελε να δημιουργεί και να υλοποιεί επιτυχημένα και μεγαλεπήβολα σχέδια.
Ποιος από εμάς δεν θα ήθελε να παράγει και να πουλά το καλύτερο προϊόν και παράλληλα το φθηνότερο της αγοράς. Όπως καταλαβαίνετε, αν συνέβαινε, αυτό θα υπήρχε μόνο μια επιχείρηση σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στο σύγχρονο μάρκετινγκ, επομένως, είναι σημαντικό να αποφασίσουμε:
Αφενός αν θα απευθυνθούμε σε μια ευρεία (γεωγραφικά ή πελατοκεντρικά) αγορά ή θα κινηθούμε σε μια στενότερη αγορά με περιορισμένο αριθμό πελατών.
Αφετέρου αν θα είμαστε οι φθηνότεροι παίκτες (ηγέτες κόστους) ή διαφορετικοί από τον ανταγωνισμό.
Με αυτές τις δύο μεταβλητές υπόψη έχουμε τέσσερις δυνατούς συνδυασμούς στρατηγικών για την επιχείρηση μας.
Για μια επιχείρηση δεν υπάρχει ο βέλτιστος συνδυασμός. Οι ιδιαίτερες συνθήκες του χώρου στον οποίον κινήστε θα σας βοηθήσει στην απόφαση τι είναι καλύτερο για εσάς.
Η υιοθέτηση μιας εκ των τεσσάρων αυτών γενικών στρατηγικών βοηθά τα προϊόντα της επιχείρησης σας να αποκτήσουν αυτό που στο σύγχρονο μάρκετινγκ αποκαλούμε «μερίδιο καρδιάς».
Ξεχάστε λοιπόν για λίγο τις λέξεις «κλάδος» ή «μερίδιο αγοράς» και σκεφθείτε την έννοια του «μεριδίου καρδιάς». Πως θα αντιδρούσαν οι πελάτες σας, αν «κατεβάζατε ρολά» σήμερα.
Αναρωτηθείτε:
Αναλογισθείτε λοιπόν με ποια στρατηγική και με ποιους τρόπους μπορείτε και εσείς να εξασφαλίσετε αυτό το μερίδιο καρδιάς για την επιχείρηση σας.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.